וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: סיכלנו מתקפת סייבר גדולה בפעם השנייה בתוך שבוע

15.12.2019 / 9:56

שר התקשורת אמר כי הרשויות נטרלו מתקפה שמטרתה "הייתה לרגל אחרי מודיעין ממשלתי". הוא לא פירט מי האחראים, אך זה מגיע אחרי פרצת אבטחה חמורה בבנקים, שמהם דלפו פרטיהם של מיליוני איראנים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שר התקשורת של איראן הכריז היום (ראשון) כי ארצו סיכלה מתקפת סייבר גדולה, בפעם השנייה בתוך שבעה. הפעם, לדבריו, "מטרתה הייתה לרגל אחרי מודיעין ממשלתי". הוא לא פירט מי אחראי למתקפה.

מוחמד ג'וואד אזרי ג'הרומי כתב בפוסט קצר בטוויטר כי המתקפה "זוהתה ונוטרלה על ידי מיגון אבטחת סייבר". הוא הוסיף כי "שרתי הריגול זוהו, וגם ההאקרים אותרו". ביום רביעי שעבר הוא אמר כי מתקפת סייבר "מאסיבית" ו"ממשלתית" תקפה תשתיות אלקטרוניות של הרפובליקה האסלאמית. גם אז הוא לא פירט מי עומד מאחורי המתקפה וציין כי דוח בנושא יפורסם בקרוב.

ביום שלישי דחה השר את הדיווחים שפורסמו על פרצת אבטחה חמורה בבנקים באיראן, שלפיהם מיליוני חשבונות של אזרחים נפרצו ופרטיהם הודלפו לרשת. לפי ניו יורק טיימס, שפרסם את הדיווח, רק גורם ממשלתי היה יכול לעמוד מאחורי המתקפה. ארצות הברית וישראל, המנהלות בשנים האחרונות מלחמת סייבר עם איראן מאחורי הצללים, סירבו להגיב לדיווחים על הפגיעה הקשה בבנקים, שנחשפה אחרי מחאת הדלק שבמהלכה הוצתו מאות סניפים על ידי המפגינים.

נשיא איראן חסן רוחאני, 4 בדצמבר 2019. רויטרס
התשתיות של המשטר תחת מתקפה. רוחאני/רויטרס

איראן ניתקה חלק ניכר מהתשתיות שלה מהאינטרנט לאחר שהווירוס סטוקסנט, שפותח לפי הדיווחים על ידי ארצות הברית וישראל, תקף אלפי צנטריפוגות במתקני גרעין בסוף העשור הקודם.

בחודש יוני אמרו גורמים אמריקניים כי פיקוד הסייבר בצא תקף מערכות מחשוב צבאיות של איראן, אחרי שהנשיא דונלד טראמפ נסוג מהתכניות לתגובה צבאית קונבנציונלית בתגובה להפלת המל"ט האמריקני במפרץ הפרסי.

המתיחות בין ארצות הברית לבין איראן הסלימה מאז שטראמפ פרש במאי אשתקד מהסכם הגרעין שנחתם עם טהראן ב-2015 והחל במדיניות של "לחץ מקסימלי". איראן סובלת קשות מהסנקציות שהוטלו על כלכלתה, שגרמו בין היתר למחאה חסרת התקדים שפרצה בחודש שעבר בשל העלאת מחירי הדלק.

שוטרים ומפגינים בעימותים באיראן. 27 בנובמבר 2019.. רויטרס
איראן סבלת ממשבר כלכלי חמור. הפגנות בחודש שעבר בעת מחאת הדלק/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully