וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול הסנקציות: איראן הציגה "כלכלת התנגדות" להגבלת התלות בנפט

רוחאני הכריז על עלייה של 15% אחוז בשכר הציבורי במסגרת התקציב בגובה 39 מיליארד דולר. זאת לאור העיצומים האמריקניים הכואבים ואחרי העלאת מחירי הדלקת, שגרמו להפגנות אלימות במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

נשיא איראן חסן רוחאני הציג היום (ראשון) בפני הפרלמנט את "תקציב התנגדות" לשנה הבאה, אל מול הסנקציות המשתקות שהטילה ארצות הברית ופגעו קשות בכלכלת הרפובליקה האסלאמית.

"בשנה הבאה, בדומה לשנה הנוכחית, התקציב שלנו יהיה תקציב של התנגדות והתמדה נגד הסנקציות", אמר רוחאני לפרלמנט, בדברים ששודרו ברדיו הממלכתי. "התקציב הזה מראה לעולם שלמרות הסנקציות, אנחנו ננהל את המדינה, במיוחד את מגזר הנפט", הוסיף.

התקציב לשנה התקציבית החדשה, שתחלה בסוף מרץ, נחשף לאחר שהעלאת מחירי הדלק הפתאומית שעליה הכריזה הממשלה באמצע החודש שעבר הציתו הפגנות אלימות ברחבי הרפובליקה האסלאמית. רוחאני הכריז על עלייה של 15% אחוז בשכר הציבורי במסגרת התקציב בגובה 39 מיליארד דולר, שאמור לדבריו להגביל את התלות של טהראן ביצוא נפט.

נשיא איראן חסן רוחאני, 4 בדצמבר 2019. רויטרס
מנסה לבלום את הסחף הכלכלי. רוחאני/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חידש בהדרגה את הסנקציות על טהראן מאז מאי שעבר, לאחר שנסוג באופן חד-צדדי מהסכם הגרעין, שהסיר את העיצומים מעל איראן בתמורה להגבלות על תכנית הגרעין שלה. קרן המטבע הבינלאומית חוזה כי כלכלת איראן תתכווץ השנה ב -9.5%.

טראמפ רוצה לגבש עסקה חדשה עם איראן, שתכלול גם את תכנית הטילים שלה ואת התמיכה שלה בארגוני טרור במזרח התיכון. טהראן דוחה זאת על הסף, והצדדים היו קרובים לעימות בחודשים האחרונים בשל שורת תקריות ותקיפות במפרץ הפרסי ובמזרח התיכון.

למרות זאת, שתי המדינות שחררו אתמול שני אסירים בצעד נדיר של שיתוף פעולה ביניהן. טראמפ הודה לאיראן על כך, ואמר כי "ניתן להגיע לעסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully