וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארצות הברית סבורה שאיראן אחראית לירי הרקטות לעבר בסיסי הצבא בעיראק

לאחר שורת מתקפות מתוחכמות על מתקנים צבאיים משותפים לארצות הברית ועיראק, בממשל ובצבא ארה"ב מטילים את האחריות על המיליציות שנתמכות על ידי איראן. "הבהרנו כי לא נקבל את ההתקפות ואנחנו שומרים על הזכות להגן על עצמנו", אמר דובר הפנטגון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ממשלת ארצות הברית מאמינה כי איראן עומדת מאחורי שורה של מתקפות טילים מתוחכמות על מתקנים צבאיים של ארצות הברית בעיראק - כך מסרו אמש (שני) כמה גורמים אמריקנים ל-CNN. עוד נמסר כי ארצות הברית חוששת שהמתקפות על המתקנים הצבאיים, המשותפים לצבא האמריקני והצבא העיראקי, ימשכו ואף יתפשטו לפגיעה בכוחות אמריקנים ואינטרסים נוספים באזור.

הצבא האמריקני מאמין כי מיליציות, המגובות על ידי איראן בעיראק, אחראיות למתקפות האחרונות, במהלכן נורו כמה טילים לעבר מתקנים צבאיים בעיראק או בסביבתם. המתקפה האחרונה בינתיים התרחשה אתמול.

"אנחנו מתייחסים לאירועים האלו ברצינות, כמו גם שותפינו בכוחות הביטחון העיראקים, שחוקרים את האירועים", אמר אתמול דובר הפנטגון, שון רוברטסון. "הבהרנו כי לא נקבל את ההתקפות על ארצות הברית, אנשי הקואליציה והמתקנים הצבאיים ואנחנו שומרים על הזכות להגן על עצמנו", הוסיף.

צבא ארה"ב באחד הבסיסים שהותקפו לאחרונה בעיראק, 10 בדצמבר 2019. AP
כוחות אמריקניים ועיראקיים באחד הבסיסים שהותקפו לאחרונה בעיראק/AP

שר ההגנה האמריקני מארק אספר אמר בסוף השבוע כי "היו דיווחים על רקטות שנורו לעבר כוחות אמריקאים בבסיסים בעיראק". הוא הוסיף כי "זה אינדיקטור נוסף עבורנו שאיראן בוחשת באזור".

במתקפה האחרונה שאירעה אתמול, פגעו ארבע רקטות באתר אימונים צבאי סמוך לשדה התעופה הבינלאומי בבגדאד, שבו מכשירים כוחות אמריקנים את אנשי שירות הביטחון העיראקים. שישה אנשי כוחות הביטחון העיראקים נפצעו, לפי הודעת הצבא במדינה, אך לא היו נפגעים אמריקנים. בעקבות המתקפה, כוחות הביטחון העיראקים ערכו חיפוש באזור והחרימו משאית ששהתה סמוך לבסיס שממנו שוגרו הרקטות. מתקפה נוספת התרחשה ביום חמישי האחרון, כשרקטות נחתו סמוך לבסיס חיל האוויר בלד.

דיוויד שנקר היועץ של משרד החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון אמר כי "מיליציות המגובות על ידי איראן תוקפות בסיסים עיראקים שבהם שוהים כוחות הקואליציה האמריקנית נגד דאעש". עם זאת, הוסיף שנקר כי עדיין אין הוכחות מלאות לכך שאיראן עומדת מאחורי המתקפות, אך כך מלמד העבר. לפי אחד הגורמים שהעביר את הדיווח ל-CNN, סוגי הרקטות המעורבות בחלק מההתקפות השתכללו יותר ויותר בכל תקיפה.

עוד בוואלה

גורמים אמריקניים: איראן הגדילה את ארסנל הטילים בעיראק חרף תקיפות ישראל

לכתבה המלאה
כוחות צבא עיראק במהלך ההפגנות במדינה, 10 בדצמבר 2019. אתר רשמי
כוחות צבא עיראק במהלך ההפגנות במדינה/אתר רשמי

ההתקפות המתוחכמות האלו מגיעות ברקע ההאשמות האמריקניות, לפיהן איראן העבירה טילים בליסטיים לטווח קצר לעיראק. גורמי הגנה רבים אמרו ל-CNN כי ארצות הברית שוקלת לפרוס כמה אלפי חיילים נוספים למזרח התיכון, לנוכח האיום הגובר מצד איראן.

למרות זאת, שר ההגנה אספר טען בסוף השבוע כי "אני לא רואה פריסת כוחות משמעותית באזור". עם זאת, אספר הוסיף כי "אנו עוקבים אחר הנעשה במזרח התיכון, ובכל רחבי העולם, ומבצעים התאמות למערך הכוחות שלנו".

מפגינים נגד הממשלה בעיראק שורפים את הקונסוליה האיראנית בדרום המדינה. 27 בנובמבר 2019.. רויטרס
שריפת הקונסוליה האיראנית בדרום עיראק ע"י מפגינים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully