וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה נמחצה למוות: רעידת אדמה חזקה בדרום הפיליפינים

15.12.2019 / 11:30

הרעש, בעוצמה 6.8, גרם לנזקים בעיר דבאו ולהרוגה אחת לפחות. בעיר אחרת נותק החשמל ומטופלים פונו מבית החולים. בחודשים האחרונים נרשמו שורת רעידות אדמה חזקות באזור

צילום: רשתות חברתיות ורויטרס, עריכה: אסף דרורי

רעידת אדמה חזקה הכתה היום (ראשון) לחופי העיר דבאו שבדרום הפיליפינים. לפי השירות הגיאולוגי האמריקני, הרעש, האחרון בסדרה שפוקד את דרום המדינה בחודשים האחרונים, היה בעוצמה 6.8, במרחק של 61 ק"מ מדרום-מערב לעיר שבאי מינדנאו, בעומק 28.2 ק"מ. ילדה בת שש נהרגה בקריסת קיר, ונזקים נגרמו למבנים. לא הייתה התרעת צונאמי.

המכון הוולקני והססמולוגי של הפיליפינים הזהיר מפני רעשי משנה. שניים כאלו, בעוצמה 5 ובעוצמה 5.7, נרשמו מצפון לעיר גנרל סנטוס אחרי רעידת האדמה המרכזית. לפי דיווח של תחנת רדיו מקומית, הרעש גרם להפסקת חשמל בעיר, ומטופלים בבית חולים פונו ממנו.

הנשיא רודריגו דוטרטה, שהיה ראש עיריית דבאו, נכח בעיר בזמן רעידת האדמה. "הוא בסדר. הוא ובתו קיטי היו בביתם כשהרעש התרחש", אמר דובר הנשיאות סלבדור פאנלו. "הגברת הראשונה הייתה בדרכה הביתה כשהאדמה רעדה. היא אמרה שמכוניתה התנדנדה. היא לא נפגעה".

ארבע רעידות אדמה חזקות פקדו את האזור באוקטובר ובנובמבר, ובהן נהרגו לפחות 20 איש. הפיליפינים שוכנת על "טבעת האש" באוקיינוס השקט הפעילה גיאולוגית, והיא חווה רעידות אדמה לעתים תכופות.

כוחות הצלה פיליפינים מחפשים לכודים בבניין שקרס בעקבות רעדית האדמה שפקדה את האזור 15 בדצמבר 2019. רויטרס
כוחות הצלה באחד המבנים שניזוקו, היום/רויטרס

וינסנט פרננדס, ראש עיריית מטנאו במחוז דבאו דל סור, בסמוך למוקד הרעש, אמר לתחנת הרדיו המקומית DZMM כי ילדה בת שש נהרגה אחרי שקיר התמוטט עליה. לדבריו, היקף הנזק טרם ברור, אך הרשויות זקוקות למזון, מים, שמיכות ואוהלים כדי לסייע לתושבים.

אנתוני אלדה, קצין המידע הציבורי בעיר מאגסייסיי הסמוכה, אמר כי 14 בני אדם נפצעו במהלך הרעש, אך אף אחד מהם לא באורח קשה. הוא הוסיף כי כבישים ומבנים, כולל משרד השלטון המקומי, ניזוקו וכי החשמל באזור נותק. "אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות. האם אנחנו קודם כל מגיבים או דואגים תחילה למשפחות שלנו?", אמר.

בעיירה פאדאדה, מבנה בן שלוש קומות קרס. הרשויות אמרו כי כמה אנשים היו בתוך המבנה, שבו פעל שוק מקומי, וכי נעשים מאמצי חילוץ. "ראיתי את המבנה כשהוא קרס", אמר לייטון אנגקן, תשוב העיירה, לרויטרס. "זה היה (המבנה) הכי גבוה כאן והוא נהרס ממש. ראיתי אנשים בורחים החוצה".

בתיעודים שפורסמו בטוויטר נראו כבלי חשמל מתנדנדים ופולטים ניצוצות. בסרטון אחר מתפרצים מים מבריכת שחייה במלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully