וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה כמאה שנה: גרמניה החליטה לגייס רבנים לצבא

12.12.2019 / 5:09

הממשלה הגרמנית החליטה לאמץ את היוזמה כדי לספק ייעוד דתי עבור חייליה היהודים, כ-300 במספר. "היום אנחנו שולחים מסר חשוב עבור החיילים היהודים שלנו, החיים היהודיים טבעיים וברורים מאליהם בגרמניה", אמרה שרת ההגנה

רויטרס

ממשלת גרמניה החליטה אתמול (רביעי) על הצבת רבנים בשירות הצבא הגרמני, לראשונה מזה כמאה שנה, כדי להגיש סיוע דתי לחיילים יהודים. על היוזמה דווח לראשונה בחודש אפריל, וכעת ניתן לה אישור רשמי בידי הממשלה.

"היום אנחנו שולחים מסר חשוב עבור החיילים היהודים שלנו", אמרה אנגרט קראמפ-קארנבאואר, שרת ההגנה הגרמנית, לאחר שההחלטה, שנתמכת בידי המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, קיבלה את האישור. "זאת מחוייבות ברורה - החיים היהודים טבעיים ומובנים מאליהם בגרמניה", הוסיפה.

חיילת בצבא גרמניה, 2007. AP
"מחוייבות ברורה". חיילים בצבא גרמניה/AP

הצבא הגרמני אינו מתעד את ההשתייכות הדתית של חייליו, אך על פי הערכות ודיווחים בתקשורת הגרמנית, ישנם כ-300 יהודים, כ-1,400 מוסלמים וכ-94 אלף נוצרים המשרתים בו. כיום בצבא ניתנים שירותים על ידי אנשי דת קתולים ולותרנים בלבד, אך לדברי ממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל, יש תכניות להכניס אליו גם ייעוץ דתי לחיילים המוסלמים המשרתים בו.

בזמן מלחמת העולם הראשונה, יהודים רבים נלחמו עבור גרמניה. רבנים היו יחסית נפוצים בקרב שורות הצבא עד שהמפלגה הנאצית, בראשותו של אדולף היטלר, עלתה לשלטון בשנת 1933 והדירה יהודים מכל היבטי החיים הציבוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully