וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסימות כבישים ומעצרים: עשרות חרדים הפגינו בבני ברק בעקבות מעצר עריק

צומת הרחובות המרכזית רבי עקיבא וז'בוטינסקי בבני ברק נחסמה, בעקבות הפגנת הפלג הירושלמי במחאה על מעצרו של עריק חרדי שניסה לצאת מהארץ. חמישה מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר

צילום: אבי כהן

עשרות מחסידי הפלג הירושלמי הפגינו הערב (רביעי) בצומת הרחובות רבי עקיבא וז'בוטינסקי בבני ברק. המפגינים מחו נגד מעצר נער חרדי שניסה לצאת מהארץ והיה אמור להתגייס לצה"ל. הצומת שבה התרחשה ההפגנה היא אחת הצמתים המרכזיים באזור המרכז והמרכזי ביותר בתחומי העיר. חמישה מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר.

בעקבות המחאה, נסגרו לתנועה הרחובות הבאים: בן גוריון פינת ז'בוטינסקי לכיוון מזרח, ז'בוטינסקי פינת אבוחצירא לכיוון מערב ורחוב רבי עקיבא פינת ירושלים לכיוון צפון. בעקבות חסימת הצירים נרשמו עומסי תנועה קשים באזור. לאחר כשלוש שעות הושבה התנועה באזור לסדרה.

הפגנת חרדים בבני ברק 11 בדצמבר 2019. אבי כהן
ההפגנה בבני ברק, הערב/אבי כהן

בראשית השבוע הפגינו עשרות מאנשי הפלג בירושלים, במחאה על אותו מעצר של עריק חרדי. העריק, שניסה לצאת לאחרונה מגבולות הארץ, הועבר לידי המשטרה הצבאית לאחר שהתברר כי הוא עריק זה למעלה משלוש שנים ובינתיים עצור בכלא צבאי.

ההפגנה התקיימה ברחוב בר אילן בעיר, והובילה אף היא לחסימות הכביש, הנחשב לציר מרכזי באזור. במקום נעצרו 11 מפגינים, בהם חשוד שנתפס על חם כשהוא מנסה להצית פח אשפה. בעקבות ההפגנות, במקום נרשמו עומסי תנועה כבדים.

ההפגנות מתקיימות ברקע חילוקי דעות בתוך הזרם החרדי ליטאי סביב קיומן של מחאות נגד מעצר עריקים מצה"ל. חילוקי הדעות החלו מאז מות מנהיגם הרוחני הרב שמואל אוירבך, אז במקום להציב יורש אחד להנהגה, מונו שורה של רבנים במקומו, וביניהם התפתחו ויכוחים סביב הדרך שבה יש לנהל את המאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל. המפגינים היום נחשבים קיצוניים יותר מחבריהם, ואף שהעריק החרדי סיבך את עצמו בכך שניסה לצאת מהארץ, הם סבורים כי יש למחות על מעצרו הממושך.

עוד בוואלה!

בדרך לבחירות: הח"כים יצביעו על פיזור הכנסת בקריאה ראשונה

לכתבה המלאה
הפגנת חרדים בבני ברק 11 בדצמבר 2019. אבי כהן
ההפגנה בבני ברק, הערב/אבי כהן
הפגנת חרדים בבני ברק 11 בדצמבר 2019. אבי כהן
ההפגנה בבני ברק, הערב/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully