וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן במתקפה חריפה נגד נתניהו: אולי אתה הסוכן של פאקר?

11.12.2019 / 7:14

שעות לפני פיזור הכנסת פתח יו"ר ישראל ביתנו במתקפה נגד ראש הממשלה וטען כי הוא ומקרוביו מפיצים עליו עלילות על הסיבות בגינן לא נכנס לממשלת אחדות. "מעולם לא החלפתי עקרונות בכיסאות. שב עם עצמך ותעשה חשבון נפש", אמר ליברמן

עריכה:שאול אדם

שעות לפיזור הכנסת - כל העדכונים

  • ליברמן במתקפה נגד נתניהו: "מעולם לא החלפתי עקרונות בכיסאות"
  • על כתב האישום: חייבים לכבד חוקים גם כשהם לא מוצאים חן בעינינו
  • "ההבדל בינינו, שלי יש ערכים ולך רק אינטרסים"
  • הכנסת ה-22 תצביע היום על שתי הצעות חוק ועם אישורן - תתפזר

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פתח הבוקר (רביעי) במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעות לפני פיזור הכנסת. ליברמן רמז לכתב האישום שהוגש נגד נתניהו ואמר כי "אדוני ראש הממשלה, אולי אתה סוכן של גורמים עלומים ועשירים ממקומות שונים בעולם? אולי אתה הסוכן של ג'יימס אולי אתה משרת את האינטרסים הכלכליים של נתן מיליקובסקי? גם כאן ההבדל בינינו שאצלי מעולם המטרה לא קידשה את האמצעים ומעולם לא החלפתי עקרונות בכיסאות. אז תסתכל בראי טוב טוב. שב עם עצמך ותעשה חשבון נפש".

בפוסט ארוך פירט ליברמן את ההשמצות והעלילות שלטענתו מפיצים עליו מקרוביו של ראש הממשלה ונתניהו עצמו, באשר לסיבות בגינן לא הצטרף לממשלה. "קראתי אצל כמה מכתבי החצר של רחוב בלפור עלילות בנוסח, 'ליברמן מופעל על ידי גורמים עלומים מחו"ל', 'ליברמן הוא סוכן', 'סוכן של כאוס' עם רמזים עבים לכיוון החברים שלי, כשאותם מקורבים מוסיפים חטא על פשע וטוענים שבשל כך סירבתי לקבל תפקידים מן הנחשקים בממשלה ובכנסת והעובדה שלא הצטרפתי לקואליציה צרה בראשותך".

יו"ר ישראל ביתנו, אבידור ליברמן במהלך ישיבת סיעת ישראל ביתנו 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"הפוסל במומו פוסל". ליברמן/ראובן קסטרו

"אז לידיעת ראש הממשלה ומקורביו, עברתי לא מעט חקירות ומעולם לא חששתי מהן, מעולם לא הסתתרתי מאחורי חסינות", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. "את כל הדיונים המשפטיים מימנתי מכספי ובמקום לפנות לחברים לקחתי הלוואה מהבנק. לו הייתי חושש ממאן דהו או רוצה לרצות מישהו, לא הייתי אומר, לאורך כל הדרך באופן חד וברור, שמבחינתי ראש הממשלה רשאי לכהן בתפקידו עד פסק דין חלוט למרות כתב האישום. זה החוק במדינת ישראל, שעבר בשנת 2001 ושאני הצבעתי נגדו. אך למרות הכול אני סבור שחייבים לכבד חוקים גם כאשר הם לא מוצאים חן בעינינו או במקרה שלי כשהצבעתי נגד".

ליברמן האשים את נתניהו בסיכול האפשרות להקמת ממשלת אחדות ואמר כי "כנראה שבגילך זכרונך בוגד בך ושכחת שתמכתי במתווה הנשיא שהעניק לך, ולא לבני גנץ, זכות לכהן ראשון כראש ממשלה. לו הייתי מתנהל כפי שאתה מתנהל, הייתי מצטרף לממשלת מיעוט עם כחול לבן ללא היסוס. ההבדל בינינו, שלי יש ערכים ולך רק אינטרסים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה במשרד רה"מ, ירושלים 1 בדצמבר 2019. רויטרס
"שב עם עצמך ועשה חשבון נפש". נתניהו/רויטרס

המתקפה של ליברמן מגיעה שעות לפני פיזור הכנסת, הצפוי הלילה זמן קצר לפני חצות. ישראל צפויה ללכת לבחירות שלישיות בתוך שנה בלבד, אחרי שאף אחד מהמועמדים - ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ - לא הצליחו להרכיב את הממשלה בפרק זמן שנמשך כשלושה חודשים.

הכנסת תצביע היום על שתי הצעות חוק. הראשונה, הצעה לפיזור הכנסת שכוללת את תאריך הבחירות הקרובות: 2 במרץ 2020. השנייה, הצעה ובה שינויים בנוגע ללוח הזמנים לרישום המפלגות החדשות, עבודת ועדת הבחירות המרכזית ומימון מפלגות. זאת לאור הקדמת הבחירות בשבוע מהתאריך המקורי ובשל סמיכות הבחירות השלישיות לבחירות שהתקיימו בספטמבר האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully