וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ראשות הליכוד: מאבק בין סער לנתניהו על מועד הפריימריז

10.12.2019 / 19:30

רה"מ פועל לקיים פריימריז בזק לראשות המפלגה כבר בעוד שבועיים. מנגד, יריבו סער דוחף לקיימן במועד מאוחר יותר - סוף דצמבר או תחילת ינואר. ח"כ קיש התומך בסער: "יש לקיים פריימריז ב-6 בינואר כדי לאפשר בחירות הוגנות". יו"ר המרכז חיים כץ: "כל החלטה דורשת הסכמה"

צילום: חדשות 13

הפריימריז על ראשות הליכוד - הקרב על המועד: ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל לקיים פריימריז בזק לראשות המפלגה לאחר פיזור הכנסת ומעוניין לקיים את הבחירות כבר בעוד שבועיים - ב-23.12. עם זאת, ח"כ גדעון סער דוחף לקיים את הבחירות במועד מאוחר יותר, בסוף חודש דצמבר או תחילת חודש ינואר.

ח"כ יואב קיש, שתומך בסער לראשות המפלגה,‏ צייץ בטוויטר כי הוא מתנגד לקיום הפריימריז בתאריך שהוצע על ידי נתניהו וכי "תאריך הפריימריז יהיה 6.1 וזאת כדי לאפשר בחירות הוגנות ודמוקרטיות". הוא ציין כי "תמיד הפריימריז נקבעים כשלשה שבועות לאחר החלטת המרכז בנושא". בתגובה יו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ, הודיע כי "אין כל סיכום על מועד הפריימריז. כל החלטה בעניין דורשת הסכמה משותפת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
דוחף לקיום פריימריז לראשות המפלגה. נתניהו/ראובן קסטרו

תאריך הבחירות לפריימריז צריך להיקבע במשותף ובהסכמה על ידי יו"ר התנועה ויו"ר המרכז ויובא לאישור מרכז הליכוד, ככל הנראה בשבוע הבא. כל עוד כץ, שמקורב גם הוא לסער, מתנגד לתאריך המוקדם של נתניהו, לא תהיה הסכמה על המועד.

אתמול התחייב נתניהו לקיים פרימריז לראשות הליכוד אם יוחלט על בחירות כלליות, ובכך והרחיק את עצמו מיוזמתו של חבר הכנסת ממפלגתו, דוד ביטן, שאוסף חתימות חברי מרכז כדי לבטל את הפריימריז לראשות המפלגה ולהקפיא את מקומו של נתניהו כיו"ר המפלגה. בהודעה מטעם נתניהו נמסר אמר כי "ראש הממשלה לא פועל נגד הפריימריז. אם יוחלט על בחירות כלליות יהיו פריימריז לראשות הליכוד וראש הממשלה נתניהו ינצח בגדול".

חבר הכנסת גדעון סער, שמתכוון להתמודד מול נתניהו בבחירות, צייץ בתגובה כי הוא "מברך את ראש הממשלה נתניהו על הודעתו בדבר קיום פריימריז מוסכמים לראשות המפלגה. "הליכוד היא התנועה הפוליטית הגדולה בישראל ולה מסורת דמוקרטית מפוארת. אנו נקיים מערכת בחירות חיובית, מכבדת ונקיה בה אציג תוכניות ועמדות ברורות בכל תחומי המדיניות", אמר. חברי הליכוד יכריעו". עם זאת, ביטן צפוי להמשיך במלאכת איסוף החתימות של חברי המרכז כדי לדרוש כינוס מרכז בו תתקיים הצבעה על ביטול הפריימריז.

עוד בוואלה!

יום לפני פקיעת המנדט: הונחה הצעת חוק פיזור הכנסת ה-22

לכתבה המלאה
גדעון סער בהכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מעוניין בפריימריז בסוף דצמבר או בתחילת ינואר. סער/ראובן קסטרו

ברקע המאבק המחריף בין השניים על הנהגת הליכוד, מרכז המפלגה אישר ביום ראשון את הצעת ההחלטה של נתניהו ויו"ר המרכז כץ המבטלת את הפריימריז לרשימת הליכוד בבחירות הבאות ומקפיאה את זו שהתמודדה בבחירות בספטמבר. "איננו יודעים עדיין אם נלך לבחירות ואנחנו עושים מאמץ אחרון למנוע זאת", אמר נתניהו בפני חברי המרכז.

בהצבעה שהתקיימה באקספו תל אביב לקחו חלק 800 חברי מרכז ורק שניים הביעו את התנגדותם. בנוסף הוחלט גם על התחייבות לקידום החוק הנורבגי אחרי הבחירות הבאות - שבמסגרתו יוכלו עד ארבעה שרים להתפטר מתפקידם בכנסת ובכך לפנות מקום למועמדים נוספים ברשימה להיכנס לכנסת כח"כים. מטרת המהלך, אותו מוביל נתניהו, היא להבטיח את נאמנותם של חברי הכנסת בשורות האחוריות של הליכוד שחוששים לאבד את מקומם ברשימה במידה ויהיו בחירות, ולסכל אפשרות למרד פנימי בישורת האחרונה של תקופת ה-21 יום, שבה כל ח"כ יכול להרכיב ממשלה עם 61 חתימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully