וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'כיה: אדם הרג 6 אנשים בבית חולים - והתאבד בזמן המרדף אחריו

10.12.2019 / 10:53

המניע לירי בעיר אוסטרבה, הנמצאת במרחק של 350 ק"מ ממזרח לבירה פראג, עדיין לא ידוע. ראש הממשלה אמר כי התוקף ירה בקורבנות מטווח קצר בחדר ההמתנה. כשמסוק משטרתי חג מעליו, הוא ירה בראשו. ככל הנראה, הוא סבל מבעיות נפשיות והיה לו רקע פלילי

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אדם חמוש הרג היום (שלישי) שישה בני אדם בחדר המתנה בבית חולים בצפון-מזרח צ'כיה - כך הודיעו הרשויות במדינה, אחרי הירי בעיר אוסטרבה, הנמצאת במרחק של 350 ק"מ ממזרח לבירה פראג. המניע לירי טרם ברור. היורה הוא שם קץ לחייו כשירה לעצמו בראש, בזמן מצוד משטרתי אחריו. המניע טרם ידוע.

היה זה אירוע הירי הקטלני ביותר בצ'כיה, שבה פשעים מסוג הם די נדירים, מאז שאדם הרג שמונה אנשים ואז התאבד במסעדה ב-2015. היורה זוהה בתור צ'טריאד ויטשק, טכנאי בנייה בחברה המבוססת בעיר אופבה, שמצפון-מזרח לאוסטרבה. יו"ר החברה אמר כי הוא היה בחופש מחלה בחודש וחצי האחרון, והוא היה משוכנע שהוא חולה וכי לא ניתן לרפא אותו. במצוד אחריו השתתפו מאות שוטרים, והוא התאבד כחצי שעה לאחר מכן.

מפקד המשטרה המחוזית, תומאש קוזל, אמר כי ליורה לא היה רישיון לאקדח. לדבריו, הוא היה שקט בזמן שירה באקדח 9 מ"מ מתוצרת מקומית. לדבריו, היה לו רקע פלילי, כולל עבירות אלימות וגניבה.

4 הרוגים בירי על בי"ח באוסטרבה, צ'כיה, 10 בדצמבר 2019. רויטרס
כוחות משטרה בזירת הירי, היום/רויטרס

ראש הממשלה אנדריי באביש, שהגיע לזירה, אמר לטלוויזיה הצ'כית כי הירי התרחש מטווח קצר בחדר ההמתנה. הוא אמר כי אמו של החשוד, שפעל לבדו, משתפת פעולה עם החוקרים. "הוא הגיע הביתה ואמר שהוא ירה באנשים, ושהוא הולך לירות בעצמו", אמר ראש הממשלה על היורה.

שר הפנים יאן האמשיק אמר לרויטרס כי הירי קרה בבית החולים האוניברסיטאי בעיר, קצת אחרי השעה 7:00. מנהל בית החולים, ירי האברלנט, אמר כי חמישה מהקורבנות - כולם מבוגרים, ארבעה גברים ושתי נשים - מתו במקום ואדם אחד מת מפצעיו בזמן ניתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully