וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חודשים: בת הארבע שהוחזקה ברוסיה שבה לישראל

9.12.2019 / 14:56

השלטונות התירו לאמילי מולנר לעזוב את רוסיה, לאחר שנמנע ממנה לשוב לישראל כשהתגלה שפג תוקף הוויזה שלה. בנמל התעופה חיכו לה אביה יגאל וח"כ קושניר, שסייע במגעים להשיבה. אמה טסה אליה בשבוע שעבר בכדי ללוותה בטיסה. "המשימה הבאה היא לדאוג לה לעתיד טוב יותר"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

אמילי מולנר בת הארבע, שהוחזקה במשך שלושה חודשים בסנט פטרסבורג לאחר שהשלטונות ברוסיה מנעו את יציאתה מהמדינה בשל ויזה לא תקפה, נחתה היום (שני) לפני זמן קצר בנתב"ג. בשדה התעופה חיכו לה אביה יגאל מולנר וח"כ אלכס קושניר מ"ישראל ביתנו", שסייע במגעים להבאתה. ביום שישי האחרון הודיע אביה כי השלטונות ברוסיה העניקו לאמילי היתר לחזור לישראל ביום שני, ואימה נסעה אליה לרוסיה כדי ללוות אותה בחזרתה הביתה לישראל.

כשנשאל לגבי המאמצים שקיים בכדי להחזיר ארצה את ביתו, אמר יגאל כי הם "הניבו תוצאות, עם הרבה עזרה של אנשים מסביב ועם הרבה עבודה קשה". בהתייחס למצבה של ביתו, אמר האב כי "אף פעם אין לי הקלה - יש משימה הבאה, לדאוג לה לעתיד יותר טוב כמה שניתן". הוא סיפר שכהורה, פחד מכל תרחיש, "זה היה ממש שמונה ימים יותר מדי, היא הייתה כבר צריכה לחזור הביתה אז היו המון פחדים".

אמילי מולנר בת ה-4 וחצי נוחתת בנתב"ג ומתקבלת בחיבוקים על- ידי אביה 9 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"שמח שהבת שלי בבית", יגאל עם אמילי בנתב"ג, היום/אתר רשמי

עוד אמר אביה לוואלה! NEWS כי "אנחנו בדיוק בדרך הביתה, אמילי נחתה בארץ, התחושות הן טובות, מרגישים הקלה, אני שמח שהבת שלי בבית. בתקופה הזאת עברנו כמו כל הורה מודאג שרחוק מהילד שלו, רצינו את הבת שלנו בבית ועשינו הכל כדי שזה יקרה".

יגאל הודה לח"כ קושניר, ואמר כי "בלעדיו שום דבר מהתהליך הזה לא היה קורה, מבחינה פרלמנטרית ודיפלומטית, התמיכה שלו הייתה חשובה מאוד. אשתי נסעה אליה בשבוע שעבר וחזרה איתה היום, אנחנו מאוד שמחים שזה מאחורינו".

ח"כ קושניר סיפר כי הפעיל את הגורמים הישראלים הפועלים באזור הפדרציה הרוסית, "אני יכול רק לשבח פה את הפעולות של משרד החוץ ושל חלק מהנציגים שלנו שם שבעצם עשו עבודה שהיא לא תפקידם. הכי חשוב באמת זה עכשיו לראות את אמילי יוצאת ואת יגאל מחבק אותה".

עוד בוואלה!

נהגים חולצו משלוליות ביבנה, רחובות הוצפו באשדוד: תחזית שבועית סוערת

לכתבה המלאה
אמילי מולנר בת ה-4 וחצי נוחתת בנתב"ג ומתקבלת בחיבוקים על- ידי אביה 9 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"המשימה הבאה: לדאוג לה לעתיד יותר טוב כמה שניתן". אמילי עם אביה יגאל, היום בנתב"ג/אתר רשמי

מולנר, ילדה ישראלית על הרצף האוטיסטי, שהתה אצל סבתה ברוסיה כדי לקבל טיפולים מיוחדים. עם זאת, לאחר שעברה את זמן השהות המותרת על פי הוויזה שלה, השלטונות ברוסיה דרשו קנס כספי כדי להתיר לה לצאת מהמדינה. אביה יגאל סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS בשבוע שעבר כי "ברגע שהם הגיעו לשדה התעופה בסנט פטרסבורג, עיכבו אותם בטענה שהסבתא יכולה לצאת, אבל הילדה היא שוהה בלתי חוקית. אצלם החוקים עובדים הפוך. אשרת הוויזה שלה פגה אחרי שלושה חודשים, והיא שהתה שם במשך חצי שנה".

אמילי מולנר, ילדה ישראלית שיציאתה מרוסיה סורבה. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
שהתה אצל סבתה ברוסיה כדי לקבל טיפולים מיוחדים וסורבה יציאה. אמילי/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully