וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביה של הילדה שמוחזקת ברוסיה: "היא קיבלה היתר לשוב לארץ"

6.12.2019 / 21:32

אביה של אמילי מולנר בת ה-4, שנמנעה יציאתה מרוסיה לאחר ששהתה אצל סבתה בסנט פטרסבורג, הודיע כי היא צפויה לשוב לארץ ביום שני הקרוב. אמה נסעה אליה והן צפויות לחזור יחד. מולנר עוכבה בשדה התעופה לאחר שהשלטונות הרוסיים טענו שאשרת הוויזה שלה פגה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אביה של אמילי מולנר בת הארבע, שמוחזקת בסנט פטרסבורג לאחר שהשלטונות ברוסיה מנעו את יציאתה מהמדינה, הודיע הערב (שישי) כי היא קיבלה היתר לחזור לישראל ביום שני הקרוב. כמו כן, האב הוסיף כי אמה של אמילי נסעה אליה לרוסיה בתקווה שהן יחזרו יחד לישראל.

מולנר, ילדה ישראלית על הרצף האוטיסטי, שהתה אצל סבתה ברוסיה כדי לקבל טיפולים רגישים ומיוחדים. אולם, לאחר שעברה את זמן השהות המותרת על פי הוויזה שלה, השלטונות ברוסיה דרשו קנס כספי כדי להתיר לה לצאת מהמדינה. האב, יגאל מולנר, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS בתחילת השבוע כי "ברגע שהם הגיעו לשדה התעופה בסנט פטרסבורג, עיכבו אותם בטענה שהסבתא יכולה לצאת, אבל הילדה היא שוהה בלתי חוקית. אצלם החוקים עובדים הפוך. אשרת הוויזה שלה פגה אחרי שלושה חודשים, והיא שהתה שם במשך חצי שנה".

אמילי מולנר, ילדה ישראלית שיציאתה מרוסיה סורבה. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
אמילי מולנר/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

מאז, מולנר שהתה אצל סבתה. במשרד החוץ, שפועל להשבתה של מולנר, הסבירו אז כי על המשפחה להסדיר את הנושא מול רשויות ההגירה, לרבות הקנס הכספי, כדי שהרשויות ברוסיה יאפשרו לילדה לצאת. האב אמר ביום ראשון כי "המסר שלנו הוא שלא יעשו הון פוליטי מהילדה שלי. אני מאוד מקווה שזה לא העניין".

ממשרד החוץ נמסר לפני כשבוע כי השתיים לא עוכבו או נעצרו ואינן מצויות בסכנה. עוד נמסר כי "מהסיבה שלכאורה מדובר בעבירה על חוקי ההגירה המקומיים, על הסבתא להסדיר את הנושא מול משרדי ההגירה במקום, עם החזרה מפגרת סוף השבוע, ביום שני. הקונסוליה הכללית של ישראל בסנט פטרסבורג תמשיך לעקוב ולסייע למשפחה ככל שיהיה צורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully