וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אם קושנר לא ישיג עסקה בין ישראל לפלסטינים - איש לא ישיג"

בנאום בכנס ארגון יהודי בפלורידה, הזכיר הנשיא את ההכרה בי-ם כבירת ישראל, כמו גם את העברת השגרירות וההכרה ברמת הגולן. טראמפ אמר כי "ישתמש בכל נשק להיאבק באנטישמיות", ולגבי איראן הוסיף כי "אסור להרשות למשטר שזועק מוות לאמריקה וליהודים להחזיק נשק גרעיני"

צילום רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (ראשון) בכנס ה-IAC של הארגון היהודי-אמריקני בפלורידה כי אם ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הקרוב, לא יצליח להשיג עסקה בין ישראל לפלסטינים, איש לא יוכל. "אני חייב להודות לאדם מבריק ואוהב ישראל, שנלחם על מדינת ישראל ורוצה לעשות שלום עם השכנים שלה. הרבה אומרים שזה בלתי אפשרי, אבל אם ג'ארד קושנר לא יעשה את זה - זה לא יקרה".

הנשיא, שהיה אורח הכבוד של בני הזוג שלדון ומרים אדלסון, תורמים רבים של ארגון ה-IAC, בכנס שאורגן בפלורידה, סיפר על תהליך ההכרה בירושלים כבירת ישראל, וכן את רגע העברת השגרירות האמריקנית לבירה "לא היה לישראל חבר טוב יותר מאשר הנשיא דונלד טראמפ", אמר. "בעשרים שנה האחרונות כל נשיא הבטיח להעביר את השגרירות לירושלים והם לא עשו את זה. אבל בניגוד לאחרים אני עשיתי את זה - לפני שנה הכרתי בירושלים כבירת ישראל ופתחנו סוף סוף את השגרירות, למרות לחץ ממנהיגים מהעולם". טראמפ גם ציין בנאומו את ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל על רמת הגולן. "עבור ביטחון ישראל הכרתי בריבונותה של ישראל על רמת הגולן. גם את זה אמר כל נשיא לפניי שיעשה. במשך 52 שנים הם היו בשיחות על כך ואני עשיתי את זה בשלושים דקות".

דונלד טראמפ בכנס ה-IAC של הארגון היהודי-אמריקני בפלורידה - ה-8 לדצמבר 2019. רויטרס
"הממשל שלי מכיר בזכותה של ישראל להגן על עצמה", טראמפ בכנס הארגון היהודי-אמריקני בפלורידה, היום/רויטרס

"בעוד ישראל מתמודדת עם ירי הרקטות בשבועות האחרונים", המשיך הנשיא, "הבהרתי שהממשל שלי מכיר בזכותה של ישראל להגן על עצמה. ארצות הברית וקוראת להחזרת השבויים הישראלים והגופות המוחזקות בידי חמאס". עוד אמר הנשיא כי וושינגטון הפסיקה את המימון לרשות הפלסטינית, עד שזו תפסיק לתמוך בטרור, לדבריו. "אנחנו לא משלמים יותר, ואנחנו מחכים ליום שבו כן נוכל לעזור. אבל עד שלא יפסיקו להגיד עלינו דברים רעים ולעשות פעולות רעות, נפסיק את המימון. זה כמעט 600 מיליון דולק בשנה".

טראמפ הבהיר את מדיניות ממשלתו כלפי גילויי האנטישמיות האחרונים ואמר שאסור להתעלם ממנה "אסור לנו להתעלם מהאנטישמיות המופצת בעולם. הממשל שלי מחויב למלחמה באנטישמיות, ועלינו להשתמש בכל נשק בידנו כדי להיאבק בה". הוא הוסיף כי "מועצת זכויות האדם של האו"ם גינתה את ישראל בזמן שלא התבטאה נגד אף מדינה אחרת. בית הדין של האיחוד האירופי קראה להחרים מוצרים מההתנחלויות - הממשל שלי מכיר במתיישבים יהודים בהתנחלויות". טראמפ גם הביע את התנגדותו ואת גינויו לתנועת החרם נגד ישראל, ה-BDS.

עוד בוואלה!

חקירת הפיגוע בפלורידה: המחבל הסעודי צפה בסרטונים שתיעדו ירי המוני

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ ושלדון אדלסון בכנס ה-IAC של הארגון היהודי-אמריקני בפלורידה - ה-8 לדצמבר 2019. רויטרס
"לא היה לישראל חבר טוב יותר מאשר הנשיא דונלד טראמפ", טראמפ ואדלסון בכנס הארגון היהודי-אמריקני בפלורידה, היום/רויטרס

אז פנה טראמפ לדבר על איראן, ועל תרומתה של ארצות הברית לשקט במזרח התיכון באמצעות פרישה מהסכם הגרעין ב-2015. "אנחנו לא יכולים להרשות לאיראן להחזיק נשק גרעיני, אנחנו פשוט לא יכולים לעשות את זה. כעת יש לאיראן מרידות בכל המדינה, ואין לה כסף אז נראה מה יהיה. בשנה שעברה, מנהיג איראן אמר כי ישראל היא גידול סרטני שצריך להסיר מעל פני האדמה - אסור לנו להרשות למשטר שזועק מוות לאמריקה וליהודים להחזיק נשק גרעיני. זוהי הסיבה שנסוגתי מההסכם והטלתי את הסנקציות".

דונלד טראמפ בכנס ה-IAC של הארגון היהודי-אמריקני בפלורידה - ה-8 לדצמבר 2019. רויטרס
"אנחנו לא יכולים להרשות לאיראן להחזיק נשק גרעיני", טראמפ בכנס הארגון היהודי-אמריקני בפלורידה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully