וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שרצח שלושה בבסיס בפלורידה: חניך בקורס טיס ש"שנא את הרוע של ארה"ב"

לפי גורמים במשרד ההגנה האמריקני, שמו של היורה הוא מוחמד סעיד אל-שמרני, קצין שהגיע לצורך הכשרתו בחיל האוויר הסעודי ללימודים בארה"ב. זמן קצר לפני הפיגוע הוא פרסם מניפסט שבו כתב כי "אני לא שונא אתכם בכלל החירויות שלכם, אלא בגלל תמיכתכם בפשעים נגד האנושות"

צילום: רויטרס

המחבל שביצע את פיגוע הירי בבסיס הצי האמריקני בפנסקולה שבפלורידה היה חניך בהכשרת הטיס של חיל האוויר הסעודי, שהגיע להכשרה וללימודים בארצות הברית. לפי גורמים במשרד ההגנה, שמו של היורה הוא מוחמד סעיד א-שמראני, קצין בדרגת סגן משנה. באירוע הירי נהרגו שלושה בני אדם ורבים נוספים נפצעו, לפני שהמחבל חוסל בירי כוחות הביטחון במקום.

א-שמראני פרסם מניפסט לפני ביצוע הפיגוע שבו כינה את ארצות הברית "אומת הרשע". בהודעה שפרסם בטוויטר לפני הפיגוע, והוצגה באתר SITE המתחקה אחר פעילות טרור, הוסיף א-שמראני כי הוא "מתנגד לכל רוע, וכי ארצות הברית הפכה למדינת הרשע. אני לא שונא אתכם בכלל שאתם אמריקנים, אני לא שונא אתכם בכלל החירויות שלכם, אני שונא אתכם בגלל שבכל יום אתם תומכים, מממנים, ומבצעים פשעים לא רק נגד המוסלמים, אלא נגד כל האנושות".

חשבון הטוויטר שבו נתפרסם המניפסט של המחבל פרסם בעבר הודעות המגנות את תמיכתה של ארצות הברית בישראל וכלל ציטוט של מנהיג אל-קאעדה לשעבר אוסמה בין לאדן. לאחר הפיגוע עצרו הרשויות בארצות הברית שישה אזרחים סעודים בחשד למעורבות בפיגוע, בהם שלושה שנצפו מצלמים את המתרחש בזמן הירי. היורה היה חמוש באקדח גלוק בקוטר 9 מילימטר שאותו רכב בחנות בארצות הברית. ברשותו הייתה מחסנית בעלת קיבולת מוגדלת של כדורים, וכן מחסניות נוספות.

מוחמד א-שמראני, המחבל הסעודי מהבסיס בפלורידה. אתר רשמי
מוחמד א-שמראני/אתר רשמי

לפי הצהרה לעיתונות שפורסמה ב-15 בנובמבר, 18 חיילי חיל הים ושני צוותי אוויר מחיל האוויר הסעודי התאמנו בשבועות האחרונים בצי האמריקני, בין היתר בבסיס פנסקולה. המשלחת השתתפה בתכנית של הצי שמציעה אימונים לבעלי בריתה של ארצות הברית. לפי ההצהרה לתקשורת, המשתתפים עוברים "את אותה החוויה שעוברים עמיתיהם של הסטודנטים לתעופה ואנשי צוות האוויר".

אדם המעורה בתכנית אמר שקציני חיל האוויר הסעודי שנבחרים להכשרות הצבאיות בארצות הברית עוברים בדיקות קפדניות בשתי המדינות. הגורם, ששמר על אנונימיות, הסביר כי אנשי הצבא הסעודי נבחרים אחד-אחד על ידי הצבא ובפעמים רבות מגיעים ממשפחות המשתייכות לאליטה. כמו כן, לדבריו עליהם לדעת לדבר אנגלית מצוינת.

עוד בוואלה!

חשד לפיגוע בבסיס בארה"ב: איש חיל האוויר הסעודי הרג שלושה אנשים וחוסל

לכתבה המלאה
בסיס של הצי האמריקני בפלורידה שבו אירע ירי ב-6 בדצמבר 2019. AP
בסיס הצי בפלורידה שבו התרחש הפיגוע/AP

11 בני אדם נורו בסך הכל, בהם שני סגני השריף שהגיבו ראשונים לאירוע. לפי השריף של מחוז אסקמביה, דיוויד מורגן, אחד מהם היה זה שנטרל והרג את היורה. אחד הקצינים נורה בזרועו והשני בברכו. מורגן הוסיף כי שניהם צפויים להתאושש. "לטייל בזירת הפשע היה כמו להיות על סט צילומים של סרט", הוסיף מורגן, שסירב לשתף פרטים על זהותו של היורה החשוד. "ברור שיהיו הרבה שאלות על כך שהאדם הזה, אזרח זר וחלק מחיל האוויר הסעודי, הגיע לכאן כדי לבצע אימון על אדמתנו", אמר דה-סנטיס במסיבת עיתונאים. "ממשלת ערב הסעודית צריכה לדאוג לשיפור מצבם של קורבנות התקרית. יש לה כעת חוב בהתחשב בעובדה שזה היה אחד מהאזרחים שלהם", הוסיף.

עם היוודע החשד לפיגוע טרור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא שוחח עם מושל פלורידה והוסיף "מחשבותיי ותפילותיי עם הקורבנות ומשפחותיהם ברגע קשה זה. אנו ממשיכים לעקוב אחר המצב ככל שהחקירה נמשכת", צייץ.

שער הכניסה לבסיס הצי האמריקני פנסקולה שבפלורידה ב-16 במרץ 2016. רויטרס
שער הכניסה לבסיס, אתמול/רויטרס

בהמשך, טראמפ הודיע כי המלך סלמאן ביקש להביע את תנחומו הכנים ואהדתו למשפחותיהם וחבריהם של הלוחמים שנהרגו בתקיפה. "המלך והעם הסעודי זועמים על הפעולות הברבריות של היורה, והאדם הזה לא מייצג בשום דרך את תחושות הםע הסעודי שאוהבים את עם האמריקני", הוסיף טראמפ. סלמאן עצמו גינה את האירוע בחריפות ואמר כי "היורה אינו מייצג את רגשות העם בממלכה בשום דרך או צורה".

בעוד שבבסיסים צבאיים מאופסנים לעיתים אמצעי הלחימה העוצמתיים ביותר, לא נהוג בארצות הברית שאנשי צבא נושאים עמם נשק על בסיס יומיומי, אלא אם כן הדבר משרת את תפקידם. בבסיס פנסקולה, בו מתארחים כוחות צבא מרחבי העולם, עובדים יותר מ-16 אלף אנשי צבא ו-7,400 אזרחים, לפי אתר האינטרנט של המחנה. הוא נחשב לאחד מהבסיסים ההיסטוריים ביותר של חיל הים. המחנה משתרע על קו המים מדרום-מערב לעיר פנסקולה, ומהווה גורם כלכלי מרכזי ביותר בסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully