וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פגישה מתוכננת בין פומפאו למלך מרוקו בוטלה בגלל ישראל

יפעת רוזנברג

6.12.2019 / 9:42

גורמים דיפלומטיים ברבאט אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי שר החוץ האמריקני והמלך מוחמד השישי לא נפגשו, זאת בשל רצונו של פומפאו ללחוץ על המלך לחדש את היחסים עם ישראל. משרד החוץ המרוקני לא הוציא הודעה רשמית על ביטול הפגישה

צילום: שלום ירושלמי מ"זמן ישראל", עריכה: ליר שפיגלר

פגישה מתוכננת בין מלך מרוקו מוחמד השישי ושר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בוטלה, כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון "א-שרק אל-אווסט". הסיבה לכך, לפי גורמים דיפלומטיים ברבאט, היא רצונו של פומפאו ללחוץ על המלך לחדש את היחסים עם ישראל, זאת מאחר וושינגטון רואה במרוקו כשותפה להשגת מטרותיה באזור, ובכלל זה קשרים עם ישראל. עוד דיווח העיתון כי משרד החוץ המרוקני לא הוציא הודעה רשמית על ביטול הפגישה עם שר החוץ האמריקני.

פומפאו, שנפגש ביום רביעי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בליסבון, נסע לאחר מכן למרוקו, שם היה אמור להיפגש עם המלך. לבסוף, נועד שר החוץ עם בכירים מרוקניים, בהם ראש ממשלת מרוקו, סעד א-דין אל-עות'מאני.

מוקדם יותר היום הכחיש בכיר אמריקני את הדיווחים על כך שפומפאו נסע למרוקו כדי לקדם נורמליזציה ביחסים עם ישראל, ואמר כי הנושא לא עלה בפגישות שר החוץ עם הבכירים המרוקניים. "למען האמת, זה לא היה נושא לדיון. קראנו על זה בתקשורת הישראלית כמוכם", אמר הבכיר. "זה נראה כמו הדלפה ישראלית פנימית משיקולים שלהם. היה צירוף מקרים עם הביקור של פומפאו, אבל זה לא היה על סדר היום של הביקור".

מוחמד השישי מלך מרוקו - ה-12 לאוקטובר 2018. AP
מוחמד השישי מלך מרוקו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully