וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזק החשד להתעללות: הוארך מעצרו של האב בחשד שהכה את בנו

5.12.2019 / 16:27

חוות הדעת הרפואית קבעה כי החבלות בראשו של התינוק נגרמו כתוצאה ממכה ולא מנפילה כפי שטען האב בחקירתו. האב יישאר במעצר לפחות עד ליום ראשון. פרקליטו מסר בתגובה: "אב מסור ואוהב הופך לחשוד המיידי והדינמיקה של החקירה מייצרת תיק יש מאין"

צילום: משטרת ישראל, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: חשד להתעללות בלוד: ההורים חשודים שקשרו את בתם בת ה-7 באמבטיה והלכו לים)

מעצרו של הגבר בן ה-38 שנעצר בסוף השבוע בלוד בחשד להתעללות בבנו ופציעתו הוארך היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בעיר, עד ליום ראשון. זוהי הפעם השלישית שמעצרו של האב מוארך. החשד נגד האב התחזק לאחר שבחוות הדעת הרפואית נקבע כי החבלות בראשו של בנו נגרמו כתוצאה ממכה ולא מנפילה כפי שטען האב בחקירתו. השופט אף ציין בהחלטתו כי חוות דעת מומחה קבעה שהחבלה שנגרמה על הלחי של התינוק, נגרמה כתוצאה מסטירה ככל הנראה, ובכל מקרה מהפעלת כוח.

האב נעצר בסוף השבוע שעבר לאחר שפינה את בנו, תינוק בן תשעה חודשים, לבית החולים אסף הרופא כשהוא סובל מחבלה בראשו. בית משפט השלום בראשון לציון שחרר את האב למעצר בית בן שלושה ימים. בתום הדיון הגישה המשטרה בקשה לעיכוב ביצוע לטובת הגשת ערעור, שאושרה על ידי בית המשפט. לאחר מכן, בית המשפט המחוזי קיבל את בקשת המשטרה והאריך את מעצרו בשלושה ימים.

עו"ד יעקב שקלאר, המייצג את האב החשוד, הגיב להארכת המעצר ואמר כי "זוהי דוגמה מצערת לאיך שאב מסור ואוהב הופך לחשוד המיידי והדינמיקה של החקירה מייצרת תיק יש מאין". הוא הוסיף כי "החשוד נעצר והובא בפני שופט ללא שום חשד סביר. השופט שיחרר אותו וקבע שעצם העובדה שהתינוק נחבל כשהוא היה עם אביו אינה מעידה שאביו זה שחבט בו. כמו כן קבע בית המשפט שאין כל ראייה שסותרת את טענתו שהתינוק נפל. אלא שכבר יש אג'נדה וקו חקירה וחשד המשטרה עושה הכול כדי לאושש את החשד". מעבר לכך, אמר עו"ד שקלאר כי "דינמיקת חקירת זו של יצירת יש מאין היא זאת שגורמת לעיוות דין שבא לידי ביטוי בתיק זה".

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מעצרו של האב הוארך עד ליום ראשון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בחקירתו במשטרה מסר האב כי האכיל את התינוק בשעת לילה, בעוד האם ישנה. לדבריו, הוא השאיר את בנו על הספה והלך להכין לו אוכל, ואז הוא נפל. בגרסה נוספת שמסר למשטרה אמר כי ייתכן שהפעוט קיבל מכה משולחן האוכל. גורם המעורה בפרטי החקירה אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי האב שינה גרסאות במהלך החקירה, וכי הממצאים בשטח לא מתיישבים עם הדברים שמסר לחוקרים. לדבריו, זה שהסתיר את דבר המקרה מהאם העלה את החשד בנושא.

אשתו סיפרה בתחילת השבוע לוואלה! NEWS כי המשטרה הגדירה גם אותה כחשודה במעשה, וגוללה את אירועי הימים האחרונים שהובילו למעצר של בעלה. לדבריה, המכה שקיבל בנה, בין אם בידי בעלה ובין אם לא, אירעה בזמן שלא שהתה בביתה. "זה קרה ביום שלישי בלילה", שחזרה לירון (שם בדוי). "קילחתי את הילד והשכבתי אותו לישון, יצאתי מהבית וכשחזרתי הילדים היו עם בעלי במיטה. הוא אמר שהכל בסדר, שהוא אכל. ראיתי את הכתם על הלחי, חשבתי שזה לכלוך, אבל זה לא ירד, ואמרתי לעצמי שאסתכל בבוקר".

עוד בוואלה!

פרשת הצוללות: גנור ומרום יואשמו בשוחד, שמרון בהלבנת הון

לכתבה המלאה
התעללות בתינוק, לוד. בועז אפרת, מערכת וואלה!
"הוא אמר שאולי הוא נפל". האם עם התינוק שבו על פי החשד בוצעה התעללות/מערכת וואלה!, בועז אפרת

בבוקר גילתה לירון כי לא מדובר בכתם. "זה כבר היה על חצי פנים, זה היה ממש מפחיד. ההתנהגות של התינוק הייתה בסדר, לא הייתה רגישות. התפקוד שלו היה בסדר, הוא אכל טוב, שיחק, ראה סרטים... לא ידעתי מה לעשות. לקחתי אותו לגן כדי להתייעץ מה לעשות, והם צילמו אותו. שאלתי אם הוא נפל אצלם, והם אמרו שממש לא. אני מאוד סומכת עליהם, יש להם מצלמות ואני עוקבת".

בשלב זה, לדבריה, הזמינה תור לרופא למחרת בבוקר, יום חמישי. "כשחזרתי הביתה שאלתי את בעלי מה קרה לילד. הוא ממש נבהל, ואמר שצריך להזמין רופא בדחיפות. ביקשתי ממנו שיספר לי מה קרה, והוא אמר שהכול היה רגוע ובסדר. הוא אמר שאולי הוא נפל וזה הופיע בלילה. ביקשתי ממנו שיגיד לי את האמת, אבל הוא התעקש שהוא אומר את האמת. באותו זמן התקשרו מהגן, ואמרו לי לבוא לקחת את הילד למיון ולא לחכות עד הבוקר לרופא כי זה יכול להיות מסוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully