וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הסיכוי לממשלת אחדות לא קיים, צריך נס כדי שזה יקרה"

5.12.2019 / 7:38

יו"ר ישראל ביתנו טען כי אפסו הסיכויים להקמת ממשלת אחדות והאשים את נתניהו וגנץ בכישלון המגעים. "אין טעם לחתום לאף אחד ולהאריך את המצב הקיים בשבועיים, ישנה החלטה אסטרטגית של גנץ ונתניהו ללכת לבחירות". הוא אף שלל הצטרפות לממשלה צרה: "הדבר לא נכון למדינה"

צילום: יניב זוהר, עריכה: עמית שמחה

ליברמן נגד ממשלה צרה - עיקרי הדברים

  • "הסיכויים לאחדות לא קיימים, צריך נס כדי שהדבר יקרה"
  • "גנץ ונתניהו קיבלו החלטה אסטרטגית ללכת לבחירות"
  • "ממשלה צרה אינה נכונה למדינת ישראל"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען הבוקר (חמישי) כי אפסו הסיכויים להקמת ממשלת אחדות, והאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ במבוי הסתום. "הסיכוי לממשלת אחדות לא קיים, צריך נס גדול כדי שזה ישתנה", אמר ליברמן בריאיון בגלי צה"ל. "אין טעם לחתום לאף אחד ולהאריך את המצב הקיים בשבועיים. ישנה החלטה אסטרטגית של גנץ ונתניהו ללכת לבחירות".

ליברמן טען כי במהלך התקופה שחלפה מאז הבחירות בחודש ספטמבר פעל על מנת שתקום ממשלת אחדות, אולם כל המאמצים כשלו בשל החלטותיהם של נתניהו וגנץ. "עשיתי כל מאמץ להקים ממשלה והפכנו כל אבן" אמר ליברמן. "שניהם גוררים מדינה לבחירות על השאלה מי ראשון ומי שני. יש כרגע משחק האשמות, לכן לבזבז זמן עוד שבועיים - זה מיותר".

בהמשך ליברמן שלל הצטרפות לממשלה צרה. הוא טען כי אף אחד לא מעוניין בכך, ובפרט נתניהו. "אם היה רוצה - הוא היה מתאמץ", אמר. "אמרנו מה המינימום מבחינתנו בסוגיות דת ומדינה. כשנתניהו רוצה להשיג משהו, הוא יודע לעשות זאת. מבחינת ישראל ביתנו ומבחינתי האישית, הדבר הכי משתלם היה ממשלה צרה, זה היה הכי נוח. אך הדבר לא נכון עבור מדינת ישראל, אלא ממשלה רחבה שתוכל להתמודד עם האתגרים".

אביגדור ליברמן בכנסת, 20 בנובמבר 2019. רויטרס
"הסיכוי לאחדות לא קיים". ליברמן/רויטרס

דבריו של ליברמן באים כשישה ימים לסיום התקופה הקבועה בחוק להעברת חתימות הח"כים לנשיא המדינה לצורך הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת. לאור גרירת הרגליים, המשמעות העולה מהדברים כי המערכת הפוליטית מתקרבת בצעדי ענק לבחירות בפעם השלישית תוך שנה.

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין מתח אתמול ביקורת נגד נתניהו וגנץ והאשימם באי חתירה לסיום המשבר. "נדמה לי שאתם פשוט רוצים להשתגע", אמר הנשיא בטקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון בשדה בוקר. "אם כך תרצו - השתגעו! אך מדוע לגרור יחד אתכם את העם בישראל? יש עוד זמן ואפשר לתקן - הגיעו להסכמות והחזירו את המדינה הזו למסלולה המתוקן. זוהי עת צרה למדינת ישראל ולמשטר בישראל ולא לצד פוליטי כזה או אחר. זוהי עת צרה לכולנו, אזרחי המדינה ושליחי הציבור בה".

עד כה נתניהו וגנץ המשיכו בהאשמות הדדיות, אף על פי שטענו כי ימשיכו לעשות מאמצים להקמת ממשלה עד לסיום התקופה הקבועה בחוק. אתמול, טרם המריא לביקור בליסבון, אמר נתניהו כי רצונו באחדות וכי הדבר עדיין אפשרי, על אף כישלון פגישתו עם גנץ יום לפני כן. "המדינה זקוקה כעת לממשלת אחדות ולא לבחירות מיותרות לגמרי, אבל אם ניקלע לבחירות - ננצח בהן", אמר נתניהו. "אני רוצה אחדות. אחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן, הם לא זזים מילימטר". על ליברמן אמר אז כי הוא "עדיין יכול לעשות ממשלה איתנו, זו החלטה שלו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בשדה התעופה בן גוריון לפני יציאתם לביקור בליסבון, פורטוגל 4 בדצמבר 2019. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
"רוצה אחדות". נתניהו ורעייתו לקראת המראתם לליסבון, אתמול/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

"הצענו כל מיני הצעות לכחול לבן כולל דרכים להבטיח שממשלת האחדות הזאת תחזיק מעמד", אמר נתניהו. "כחול לבן פשוט מסרבים. זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד בגלל אינטרס אישי של אדם פרטי - יאיר לפיד. זה מצער. אם זה לא יתאפשר אנחנו ניערך לבחירות וננצח בבחירות אבל אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין נמצה את האפשרות של ממשלת אחדות ואני עדיין פתוח לשיחות עם כל מי שירצה להיפגש ואני מקווה שזה יישא פרי".

מנגד, יו"ר כחול לבן גנץ טען כי נתניהו שם את עצמו לפני מדינת ישראל. "נתניהו שבר את השיא של בן גוריון, שבסוף דרכו הלך והתיישב בשדה ולא שם את עצמו לפני המדינה", אמר. "לצערנו במציאות הפוליטית נתניהו מציב את עצמו לפני היעדים שהוא עצמו מדבר עליהם. אנחנו עושים את כל המאמצים למרות ההאשמות וחותרים לאחדות. אני מקווה שהכהונה של הכנסת תהיה ארוכה ולא קצרה כמו שמסתמן כרגע".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך הצהרה לתקשורת באשלים 4 בדצמבר 2019. אלעד מלכה, אתר רשמי
"נתניהו מציב את עצמו לפני היעדים שדיבר עליהם", גנץ/אתר רשמי, אלעד מלכה

"יש ראשי ממשלה רבים לפני נתניהו שסיימו את תפקידם לא בשמחה גדולה", הוסיף גנץ. "אף אחד מהם לא העמיד את עצמו בפני מדינת ישראל. אני חושב שנתניהו שוגה בכך שהוא מעמיד את האגרים האישיים שלו לפני הקמתה של ממשלה. לא פסלנו את הליכוד ולא אף אחד. אני אחראי על מה שקורה בכחול לבן, אקבל את ההחלטות שלי, אתייעץ עם החברים שלי ואני מציע לא לשחק את משחקי ההאשמות. אני מסתכל על ליברמן שאמר שיצטרף למפלגה הגדולה, נראה אם הוא יעמוד במילה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully