וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ליברמן עדיין יכול להקים ממשלה איתנו - זו החלטה שלו

טל שלו, עם פמליית ראש הממשלה לליסבון, ויניר יגנה

4.12.2019 / 11:16

ראש הממשלה אמר לפני המראתו לליסבון כי ממשלת אחדות עדיין אפשרית. "העדיפות הראשונה של המדינה היא אחדות, אנחנו לא זקוקים לבחירות מיותרות לגמרי", אמר נתניהו ואף האשים את כחול לבן: "הם לא זזים מילימטר". גנץ: "למרות כל האשמות - אנחנו חותרים לאחדות"

צילום: יניב זוהר, עריכה: עמית שמחה

הפלונטר הפוליטי - עדכונים אחרונים:

  • נתניהו: "אני רוצה אחדות, עדיין פתוח לשיחות"
  • רה"מ: "כחול לבן לא זזים מילימטר, ליברמן תמיד יכול לעשות ממשלה איתנו"
  • "למרות כל האשמות - אנחנו חותרים לאחדות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי הוא מעוניין בהקמת ממשלת אחדות וכי הדבר עדיין אפשרי, זאת חרף קרב ההאשמות בין הליכוד וכחול לבן, וכישלון פגישתו של נתניהו עם בני גנץ. לקראת המראתו לביקור בליסבון, נתניהו הוסיף כי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן "עדיין יכול לעשות ממשלה איתנו, זו החלטה שלו".

"המדינה זקוקה כעת לממשלת אחדות ולא לבחירות מיותרות לגמרי, אבל אם ניקלע לבחירות - ננצח בהן", אמר נתניהו לקראת המראתו. "אני רוצה אחדות. אחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן, הם לא זזים מילימטר. הצענו כל מיני הצעות כולל דרכים להבטיח שממשלת האחדות הזאת תחזיק מעמד, הם פשוט מסרבים. זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד בגלל אינטרס אישי של אדם פרטי - יאיר לפיד. זה מצער. אם זה לא יתאפשר אנחנו ניערך לבחירות וננצח בבחירות אבל אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין נמצה את האפשרות של ממשלת אחדות ואני עדיין פתוח לשיחות עם כל מי שירצה להיפגש ואני מקווה שזה יישא פרי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בשדה התעופה בן גוריון לפני יציאתם לביקור בליסבון, פורטוגל 4 בדצמבר 2019. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
"לא זזו במילימטר". ראש הממשלה נתניהו ורעייתו לקראת המראתם לליסבון, היום/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

מנגד, יו"ר כחול לבן גנץ טען כי נתניהו שם את עצמו לפני מדינת ישראל. "נתניהו שבר את השיא של בן גוריון, שבסוף דרכו הלך והתיישב בשדה ולא שם את עצמו לפני המדינה", אמר. "לצערנו במציאות הפוליטית נתניהו מציב את עצמו לפני היעדים שהוא עצמו מדבר עליהם. אנחנו עושים את כל המאמצים למרות ההאשמות וחותרים לאחדות. אני מקווה שהכהונה של הכנסת תהיה ארוכה ולא קצרה כמו שמסתמן כרגע".

"יש ראשי ממשלה רבים לפני נתניהו שסיימו את תפקידם לא בשמחה גדולה", הוסיף גנץ. "אף אחד מהם לא העמיד את עצמו בפני מדינת ישראל. אני חושב שנתניהו שוגה בכך שהוא מעמיד את האגרים האישיים שלו לפני הקמתה של ממשלה. לא פסלנו את הליכוד ולא אף אחד. אני אחראי על מה שקורה בכחול לבן, אקבל את ההחלטות שלי, אתייעץ עם החברים שלי ואני מציע לא לשחק את משחקי ההאשמות. אני מסתכל על ליברמן שאמר שיצטרף למפלגה הגדולה, נראה אם הוא יעמוד במילה שלו".

עוד בוואלה!

יידרש שינוי חקיקה: ועדת הבחירות אישרה לקיים בחירות ב-25 בפברואר

לכתבה המלאה
יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך הצהרה לתקשורת באשלים 4 בדצמבר 2019. אלעד מלכה, אתר רשמי
"חותרים לאחדות". גנץ, היום/אתר רשמי, אלעד מלכה

במהלך ביקורו של נתניהו בליסבון, הוא צפוי להיפגש עם ראש ממשלת פורטוגל וכן עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו. זאת הפעם הראשונה שנתניהו טס לחו"ל מאז הבחירות בספטמבר, והוא ישהה בליסבון פחות מ-48 שעות. טרם המראתו סיפר נתניהו כי שוחח בתחילת השבוע עם נשיא ארצות הברית דונלד טרמאפ בנוגע לאיום האיראני, ברית ההגנה, וכן בהחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן.

בלשכת ראש הממשלה נעשו בימים האחרונים מאמצים גדולים לתיאום המפגש עם פומפאו. בתחילה תוכנן לנסוע ללונדון, שם מתכנסת השבוע פסגת מנהיגי נאט"ו, בהשתתפות הנשיא טראמפ ולצדו גם שר החוץ שלו. עם זאת, לאחר שעלו קשיים לוגיסטיים ואבטחתיים בתיאום ביקור בבריטניה בהתראה כה מאוחרת, ובעיקר לאחר שהתברר שהנשיא טראמפ ומנהיגים בכירים אחרים לא ייפגשו עם נתניהו, הוחלט לשנות יעד.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, 2 בדצמבר 2019. AP
ייפגש עם נתניהו. שר החוץ פומפאו/AP

ביקור הבזק בליסבון יאפשר לנתניהו לנשום אוויר מהפלונטר הפוליטי, שבשלב זה נראה שמוליך לבחירות שלישיות תוך שבוע בדיוק, ומהצרות המשפטיות שמעסיקות אותו מאז הגשת כתב האישום נגדו בחודש שעבר. אתמול נתניהו וגנץ נפגשו שוב, אך לא הושגה כל התקדמות לקראת ממשלת אחדות, אלא להיפך - אחרי הפגישה משחק ההאשמות רק התגבר ביתר שאת.

לפי ההצעה האחרונה של הליכוד, נתניהו יכהן ראשון ברוטציה, במשך כחצי שנה, ולאחר מכן גנץ יכהן כראש הממשלה במשך כשנה וחצי, בתוספת חלופת ערובות וחקיקה שתבטיח את היציאה לנבצרות וקיום הסכם הרוטציה. גנץ דווקא שקל בחיוב אפשרות שבה נתניהו יכהן ראשון לתקופת זמן מוגבלת, לעומת חבריו בצמרת כחול לבן יאיר לפיד ומשה יעלון שמתנגדים לכך נחרצות, אך הוא דרש ממנו להתחייב כי לא יפעל לקבלת חסינות מהכנסת - והוא סירב אתמול להיענות לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully