וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יידרש שינוי חקיקה: ועדת הבחירות אישרה לקיים בחירות ב-25 בפברואר

2.12.2019 / 22:16

אם לא תוקם ממשלה עד יום רביעי הבא בחצות, בוחנים יו"ר הוועדה המסדרת ניסנקורן ומנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס כמה תאריכים שאליהם ניתן להקדים את הבחירות. האפשרות המוקדמת ביותר היא בסוף פברואר, אך יידרשו לשם כך התאמות חקיקה

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

אם המאמצים להקמת ממשלה ייכשלו עד יום רביעי הבא בחצות, הבחירות הבאות יתקיימו באחד משלושה התאריכים האפשריים הבאים: 25 בפברואר, 3 במרץ או 17 במרץ. לפי לוח השנה העברי מדובר על התאריכים: ל' שבט, ז' אדר או כ"א אדר, בהתאמה. עם זאת, כדי לקיים את הבחירות באחד משני התאריכים הראשונים, הכנסת תידרש לבצע שינוי חקיקה לפני פיזורה האוטומטי ביום רביעי. יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) שוחח ביממה האחרונה (שני) עם מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס, והיא הבהירה כי יהיה ניתן להקדים את הבחירות לסוף חודש פברואר באופן שהוועדה תוכל להיערך אליהן כראוי.

ניסנקורן מנהל שיחות עם ראשי הסיעות בכנסת במטרה לנסות להשיג הסכמה רחבה ככל שניתן על תאריך מוסכם לבחירות. לפי החוק, בחירות שלישיות יתקיימו ביום שלישי האחרון לפני היום ה-90 מפיזור הכנסת. במקרה הנוכחי, הכנסת צפויה להתפזר אוטומטית ביום רביעי בחצות, בתום תקופת ה-21 ימים שבהם המנדט להרכבת הממשלה בכנסת. המשמעות היא כי הבחירות במועדן המקורי היו אמורות להתקיים ב-10 במרץ. תאריך זה הינו בעייתי מאוד לאור כך שמדובר בחג פורים, תאריך שמעורר התנגדות בקרב רוב הסיעות בכנסת. לכן, האלטרנטיבה היא להקדים את הבחירות או לאחר אותן.

פתיחת קלפיות באשדוד, 9 באפריל 2019. לירון מולדובן
קלפי באשדוד בבחירות הקודמות/לירון מולדובן

במידה ואחד מחברי הכנסת, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו או יו"ר כחול לבן בני גנץ, ישיגו 61 חתימות עד ליום רביעי הבא בחצות, הרי שהבחירות יידחו למועד מאוחר יותר. עם זאת, אפשרות זו הינה בעלת סיכויים נמוכים, בעיקר לאור דברי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי לא יחתום לאף מועמד כל עוד אין כוונה אמיתית מצד ראשי המפלגות הגדולות להקים ממשלת אחדות.

מועדת הבחירות המרכזית נמסר הערב כי "מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית אישרה כי בפגישת עבודה בינה ובין ח"כ אבי ניסנקורן נבחנה האפשרות להקדים את מועד הבחירות ככל שניתן, במידה ויתקיימו עם התפזרות הכנסת בתום תקופת ה21 הימים". בוועדת הבחירות הוסיפו כי "בפגישה הוצגו תהליכי העבודה המורכבים להם נדרשת הוועדה מכוח דיני הבחירות ועם כל הקשיים הכרוכים, הסתמן כי המועד הקרוב ביותר בו ניתן יהיה לקיים בחירות לפי הוראות החוק הוא 25 בפברואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully