וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית שהובילה למעצרו של מנהיג כת הסקס הנודע מדברת לראשונה: "סומנתי בברזל לוהט וגייסתי שפחות מין"

10.12.2019 / 8:52

השחקנית שרה אדמונדסון חושפת בספר חדש את כל מה שהתרחש בכת הסקס הניו יורקית בה לקחה חלק במשך 12 שנים - בין יתר היא מספר כיצד קית' רנייר, מנהיג הכת שהורשע לאחרונה, נהג לסמן את "שפחות המין" שלו בברזל והכריח אותן תחת סחיטה ואיומים למלא אחר הפנטזיות המיניות שלו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ביוני השנה הורשע קית' רנייר, מנהיג כת סקס שפעלה בניו יורק מזה שני עשורים, בכל העבירות שיוחסו לו, הכוללות בין היתר סחר בנשים וכפייה עליהן לקיים עמו יחסי מין. אחת מחסידותיו הגדולות, זו שגייסה את מספר הנשים הגבוה ביותר לכת, היא גם זו שהובילה למעצרו וחושפת כעת את סיפורה האישי כחברה בכת האכזרית שגייסה לשורותיה שפחות מין שעברו התעללות אכזרית בידי מנהיגן והמשת"פיות שלו, שביניהן גם כוכבת "סמולוויל", אליסון מאק.

השחקנית הקנדית שרה אדמונדסון בת ה-42, שהופיעה בסדרות מדע בדיוני כמו סטארגייט SG-1, שמעה לראשונה על קבוצת ההעצמה האישית של קית' רנייר, הנקראה "נקסיום" (NXIVM), דרך מפיק הסרטים מארק ויסנטה. אדמונדסון החליטה להצטרף לקבוצה לאחר ששמעה ששחקנים רבים לוקחים בה חלק וקיוותה שזה יסייע לה לפתוח דלתות בהוליווד. אחרי יותר מעשור בקבוצה, ושנתיים בלבד מאז סומנה בברזל לוהט והפכה רשמית לרכושו של רנייר, היא הצליחה להשתחרר מכבליו, להיחשף לפרטים מפלילים על קבוצת שפחות המין הסודית שיצר ובליווי ויסנטה להסגירו למשטרה.

שרה אדמונדסון הייתה חברה בכת "נקסיום". NYTNS / Redux / eyevine, צילום מסך
שרה אדמונדסון מציגה היכן סומנה בידי מנהיג הכת קית' רנייר/צילום מסך, NYTNS / Redux / eyevine
קית' רנייר, מנהיג כת הסקס "נקסיום". MDM, צילום מסך
קית' רנייר, מנהיג כת הסקס "נקסיום"/צילום מסך, MDM

חבר המושבעים בבית המשפט הפדרלי בברוקלין מצא את רנייר אשם בשורת עבירות, אחרי שלפי התביעה הוא השפיל והפך את חסידותיו לשפחות מין. התובע ריצ'רד דונו תיאר את רנייר כמניפולטור שקרן ש"הרס את המשפחות, הקריירות, ההון והחיים" של קורבנותיו. עד מעצרו, רנייר בן ה-59 נהנה ממעמד בינלאומי ומדריסת רגל בהוליווד בשל קבוצת ההעצמה שלו. חברותיו בכת כללו בין היתר את שחקנית הטלוויזיה אליסון מאק, הידועה מתפקידה כחברתו של סופרמן הצעיר ב"סמולוויל", את היורשת של אימפריית המשקאות סיגראם, קלייר ברונפמן, ואת בתה של שחקנית הטלוויזיה קתרין אוקסנברג מאופרת הסבון "שושלת". רנייר זכה לכינוי Vanguard (חיל החלוץ) ותואר על ידי חלק מחסידותיו כ"אדם החכם ביותר בעולם". עוזרת התובע, מוירה פנסה, ציינה כי חלק מהחברות ב"נקסיום" היו חברות באחווה פנימית שנקראה "הנדר" (DOS) ונוצרה כדי "לספק את רצונו של הנאשם לסקס, כוח ושליטה".

בין ההאשמות המרשיעות ביותר כלפי מנהיג הכת היו "סימון" של חלק מהנשים בראשי התיבות של שמו באמצעות ברזל מלובן. כשאדמונדסון נדרשה לעשות זאת, היא חששה שאם תסרב, רנייר ידאג להפיץ תמונות עירום שלה וסרטונים בהן דיברה רעות על בני משפחתה. הרגע הזה היה בשבילה קריאת השכמה: "איך סימון שכזה יכול להיות משהו שהוא לא דרך לומר 'היא שלי'? הוא רצה להיות הבעלים שלי", היא סיפרה ל"סאן". אדמונדסון, שהייתה נשואה לשחקן אנתוני איימס ולהם ילד, חששה שרנייר מנסה לפרק את נישואיה כדי שהיא תהיה שלו. היא חשבה שתוכל להתמודד עם כאב הצריבה על עורה, אך מתארת את הרגע כסיוט: "שכבתי שם על השולחן עירומה עם כיסוי עיניים. האש שהרגשתי על הגוף שלי... נשארתי מצולקת, גם נפשית". בתביעה שהוגשה נגד רנייר נטען כי הוא צילם את נשותיו בעירום ושמר את אוסף התמונות בחדר העבודה הפרטי שלו כ"פרס" וכ"ראיות למקרה של סחיטה".

הארגון החל להתפורר אחרי דיווחים סנסציוניים על המעגל הפנימי, "הנדר", שכללו טענות על כך שחברותיו נאסרו והוצגו במסגרת טקסים ב"בית האחווה" שלהן. מאק וברונפמן, השחקנית ויורשת ההון שהואשמו בעצמן בפרשה כמשתפות פעולה, הודו באשמה לפני שהחל המשפט שלהן. במקומן, עדות המפתח במשפט כללו חברות אחרות במעגל הפנימי ושלוש נשים נוספות שהיו קורבנותיה של קבוצת האחווה הסודית. אחת מהן תיארה איך "המאסטרית" הכריחה את אחת מה"שפחות" של רנייר למסור לו תמונות עירום שלה כפיקדון. אחת מהקורבנות, ששמה נאסר לפרסום על מנת להגן על פרטיותה, תיארה כיצד רותקה לחדר שינה במשך יותר מ-700 ימים בהוראתו של רנייר כעונש על כך שהראתה עניין בגבר אחר. אחת מהנשים הסבירה כיצד רנייר פיתה אותה לבית כשעיניה מכוסות והיא קשורה לרהיט כך שאישה אחרת תוכל לבצע בה מעשה מיני לפניו. אישה אחרת סיפרה כי היה עליה להמציא תירוץ לעזיבת הקהילה על מנת להימנע ממשימה שניתנה לה ע"י אחת מ"המאסטריות" - אליסון מאק - "לפתות" את רנייר. בנוסף, נודע כי אחת מנשותיו בכת, עמה הוא קיים יחסי מין, הייתה רק בת 15.

אדמונדסון סיפרה גם שאחת מנשותיו ביקשה ממנה "למצוא בתולות אחרות בטינדר. נמוכות וצעירות ממנו" כדי לגייס אותן לכת. לדבריה, רנייר טיפח את "השפחות" שלו. תחילה הוא העלה את ביטחונן, טען שעדיף להן להישאר רווקות והציע להיות המנטור שלהן. הוא אפילו גרם להן לפצוח בדיאטות קשות כי אהב נשים רזות, ודאג לתעד את סודותיהן העמוקים והאפלים ביותר. במשפטו נטען כי לרנייר היה יותר ממאה שפחות.

קית' רנייר שהורשע בסחר בנשים בארצות הברית. רויטרס
איור קית' רנייר שהורשע בסחר בנשים בארצות הברית/רויטרס

"מצולקת"

בספרה החדש, "מצולקת", חשפה שרה אדמונדסון פרטים חדשים על הכת הסודית, סיפרה כיצד במשך 12 שנים סייעה לגייס נשים נוספות ואספה מהן סכומי כסף שהגיעו למיליוני דולרים. היא חשפה פרטים נוספים גם על קבוצת "הנדר" בה נשים הוכרחו להיענות לגחמותיו המיניות של קית' רנייר. לדבריה, כשלא מילאו אחר תשוקותיו המיניות, הוא הכניס אותן לכלוב וגרם להן להכות אחת את השנייה ברצועות עור.

אדמונדסון לא הייתה מועמדת פוטנציאלית לכת. היא גדלה בסביבה משפחתית חמה, אוהבת ותומכת וכששמעה לראשונה על הכת, לא הייתה במצב נפשי רעוע או חיפשה משמעות חדשה לחייה כמו נשים רבות אחרות שהצטרפו. היא החליטה להצטרף לקבוצה כדי למצוא עבודה כשחקנית, לאחר ששמעה על שחקניות אחרות שעשו כך וזכו להצלחה. היא לא מאוד התרשמה מרוח "הצמיחה האישית" של הכת, בעיקר אחרי שנאלצה לשלם כמעט אלף דולרים כדי לקחת חלק בסמינר בן חמישה ימים - ואפילו הרגישה די מטופשת כשנאלצה ללבוש אבנט צבעוני שסימן את רמתה. אולם, היא מודה שהחיזוק שקיבלה מהקבוצה סייע לה למצוא עבודה בעולם המשחק וזה מה שהפך אותה למאמינה נלהבת ולמגייסת הטובה ביותר בקבוצה. רק ביולי 2009 היא הצליחה לגייס כמעט 14 אלף דולרים מההדרכות שהעבירה למצטרפים חדשים.

בזכות הארגון היא גם הכירה את בעלה איימס והפכה לחברה קרובה של לורן זלצמן שמאוחר יותר הכירה לה את החוג הפנימי, "הנדר". במרץ 2017 הייתה זו זלצמן שעמדה על כך ששרה תצלם את הודאותיה האינטימיים לפני שתשתתף בטקס הסימון הסודי, לצד ארבע נשים נוספות. החניכה המחרידה בוצעה במטה של הכת בניו יורק ולאחר מכן הונחתה אדמונדסון לערוך מסמך משפטי המסיר את הזכויות על הבית שחלקה עם אנתוני ובנה. אז החלה לחשוד שרנייר רוצה לפרק את הנישואים שלה עם אנתוני כדי שהיא תוכל להיות הרכוש האישי שלו. לאדמונדסון לא הייתה שום כוונה לבגוד במשפחתה וכשסוף סוף התפכחה, היא פנתה לעמיתה מארק ויסנטה, מכיוון שידעה שגם אצלו עלו ספקות לגבי פעולותיה של הכת. הוא סיפר לה שרנייר ציין בפני נשים שאם הן לא ישכבו אותו, צילומי הווידוי שלהן ישמשו נגדן. יחד פנו השניים ל-FBI וסייעו להביא לנפילתה של הכת.

שרה אדמונדסון לקחה חלק בכת הסקס הסודית של קית' רנייר. אינסטגרם, צילום מסך
שרה אדמונדסון חושפת כיצד עברה עליה התקופה בה לקחה חלק בכת הסקס הסודית של קית' רנייר/צילום מסך, אינסטגרם
שרה אדמונדסון בספרה החדש "מצולקת". אינסטגרם, צילום מסך
שרה אדמונדסון בספרה החדש "מצולקת"/צילום מסך, אינסטגרם

ככל שהמשטרה חשפה פרטים מלוכלכים יותר על הכת, הבינה אדמונדסון עד כמה הייתה עיוורת לכל מה שקרה סביבה. היא אפילו לא ידעה שזלצמן הייתה אחת מאהובותיו הגדולות של רנייר ושימשה משת"פית שלו. במשפטו נמצא כי רנייר עודד את זלצמן לקיים יחסי מין עם חברות אחרות בכת, אך אסר עליה לשכב עם גברים. במרץ האחרון הודתה זלצמן במעשי סחיטה ובאיומים שהפעילה על אישה כלואה שתביא לגירושה חזרה למקסיקו אם לא תעבוד אצל רנייר. אמה, ננסי זלצמן, הודתה גם היא במעורבותה ובמעשי סחיטה שנעשו מצידה.

שרה אדמונדסון מאמינה שיש עוד הרבה דברים נוראיים שקרו בכת שטרם התפרסמו. "כשהחלטנו לפוצץ את העניין, ידענו שמה שאנחנו חושפים זה אפילו לא 10 אחוזים ממה שנגלה בהמשך. יש עוד הרבה בדרך". כשפרשה מהכת, חששה אדמונדסון לחייה והתקינה מנעולים נוספים בביתה. היא ספרה: "סבלתי מהפרעה פוסט טראומטית". היא מודה כי היא מתקשה להתנער מהאשמה שהיא חשה בכך שפיתתה כל כך הרבה מצטרפות במשך השנים: "עד היום אני מנסה לנקות אחרי הבלגן שלי. הוצאתי את כל מי שגייסתי ודאגתי שיפסיקו לשלם לקבוצה". כעת היא רוצה לוודא שאנשים אחרים לא יעברו שטיפת מוח ויצטרפו לכתות כאלה. "יש המון קבוצות כאלה בעולם, אך במיוחד בצפון אמריקה, אלפים על גבי אלפים של קבוצות כאלה".

קית' רנייר מנהיג כת הסקס "נקסיום". ללא, צילום מסך
קית' רנייר מנהיג כת הסקס "נקסיום"/צילום מסך, ללא
קית' רנייר סימן בברזל את שפחות המין שלו. צילום מסך
קית' רנייר סימן בברזל את שפחות המין שלו/צילום מסך

"לא מרשיעים במדינה הזאת אנשים על היותם דוחים או פוגעניים"

רנייר נתפס במחבוא במקסיקו במרץ 2018. לורן זלצמן, ננסי זלצמן, מאק, ברונפמן ורנייר ממתינים לקבלת גזר דינם על פשעיהם. עורך דינו של רנייר, מארק אניפילו, טען בבית המשפט כי רנייר האמין באמת ובתמים באמצעים לא קונבנציונליים להעצמה נשית וכי כל קשריו המיניים עם חברות הקבוצה נעשו בהסכמה. הוא הוסיף ואמר כי התנהגותו עלולה להיתפס כ"דוחה ופוגענית, אבל אנחנו לא מרשיעים במדינה הזאת אנשים על היותם דוחים או פוגעניים". בנוסף, הוא הציג בפני המושבעים הודעות טקסט שנשלחו בין רנייר לבין הנשים שלו על מנת להראות שמערכות היחסים ביניהם הייתה אנושית והסתיימה "ללא דם רע". מאחר שהקבוצה מעולם לא פרסמה את ה"פיקדונות" של הנשים, הוא שאל: "אז איפה הסחיטה?".

אחרי ההרשעה, אמר עורך הדין כי בכוונתו לערער על ההחלטה. "קית' שומר על חפותו. זהו יום עצוב מאוד בשבילו", אמר אניפילו. "אני חושב שהוא אינו מופתע, אבל הוא דבק בכך שהוא לא התכוון לעשות שום דבר רע".

שרה אדמונדסון חושפת את סיפורה:

רנייר הקים בשנת 1998 את ארגונו שפעל כביכול כדי לספק שירותים של העצמה אישית. לאורך שנים צצו שמועות והתפרסמו תחקירים בעיתונים שונים על אופיו האמיתי של הארגון. מעורבותה של כוכבת הסדרה "סמולוויל", אליסון מאק, בכת הסודית נחשפה בשנה שעברה. על פי ההאשמות, היא עבדה עבור רנייר וגייסה עבורו נשים לכת תוך שהיא מרמה אותן, כשבהמשך הן חוייבו לקיים יחסי מין עם המנהיג. בין 2001-2010 מאק שבתה לבבות רבים בזכות תפקידה ב"סמולוויל", שם גילמה את חברתו של סופרמן, קלואי סאליבן, אך באוקטובר 2013 קטע מצולם אחר לגמרי שלה תפס את תשומת הלב בארצות הברית, בו סיפרה על מעורבותה ב"קבוצה שמעצימה נשים" והמליצה לנשים נוספות להצטרף.

הסרטון נשא את הכותרת "שאלות ותשובות עם אליסון מאק - אתם שאלתם, אני עונה". הוא נפתח כשברקע מוזיקת ג'אז, ואז היא מתחילה לדבר: "אני רוצה שיזכרו אותי בזכות השמחה, הנשמה והתשוקה שלי. אני רוצה שיזכרו אותי בזכות הדברים שחשובים לי ובזכות הדרך בה השפעתי על אנשים. שיזכרו אותי כאישה כנה, אמיתית, מחויבת ואוהבת". לאחר מכן, היא החלה לדבר על הארגון של רנייר, "לעבוד עבור הארגון ממלא אותי בסיפוק יותר מכל דבר אחר שעשיתי בחיי", סיפרה, "לראות את הנשים בארגון עוברות מהפך מוחלט וצומחות באופן כל כך טהור - זו זכות גדולה". על פי הדיווחים, מאק ניסתה בעבר לגייס לכת כוכבות שונות כמו קלי קלארקסון ואמה ווטסון ללא הצלחה.

השחקנית אליסון מאק מחוץ לבית המשפט הפדרלי בברוקלין אחרי שהודתה באשמה בפרשת כת מין בניו יורק ב-8 באפריל 2019. AP
השחקנית אליסון מאק מחוץ לבית המשפט הפדרלי בברוקלין אחרי שהודתה באשמה בפרשת כת הסקס בניו יורק ב-8 באפריל 2019/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully