וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחנכת שזכתה בפרס "מורת השנה" נעצרה בחשד לניצול מיני של תלמיד

4.12.2019 / 8:18

המורה בת ה-36 חשודה שביצעה לפחות פעמיים מין אוראלי בתלמיד תיכון בתוך הכיתה - כשהודעות הזימה ששלחה לו משמשות ראיות לכך. המורה שזכתה לפני שנה בפרס הוקרה על עבודתה המוערכת ותרומתה לנזקקים - התפטרה מתפקידה

KVUE

מחנכת לשעבר בבית הספר התיכון ראונד רוק בטקסס נאלצה להתפטר מתפקידה לאחר שהואשמה בניצול מיני של קטין. רנדי צ'בריה בת ה-36, שזכתה בשנה שעברה בפרס "מורת השנה", נעצרה בשבוע שעבר בחשד לביצוע מין אוראלי בתלמיד תיכון - שהיה זה שהגיש תלונה על המעשים, כשהודעות הזימה ששלחה לו מגבות את דבריו.

לטענת התלמיד, צ'בריה ביצעה בו מין אוראלי לפחות פעמיים במהלך אוקטובר השנה כשהשניים שהו בכיתתו. צ'בריה מואשמת בניהול קשר בלתי הולם בין מחנך לתלמיד. "כעת נאסר עליה לחזור לבית הספר", מסר בתגובה מנהל בית הספר, מאט גרוף, ל-KXAN-TV. גרוף ציין שהמורה "החליטה לצאת לחופשה" עוד לפני שהתקבל הדיווח על המעשים בהם היא חשודה. "מעשיה של צ'בריה דווחו באופו מידי למחלקת משאבי האנוש של המחוז ולמערכת אכיפת החוק", הוא הוסיף, "בית הספר ישתף פעולה עם הרשויות בחקירת האירוע ובטיחות התלמידים הנה תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו".

המורה רנדי צ'אברה מואשמת בניצול מיני של קטין. צילום מסך
המורה רנדי צ'אברה מואשמת בניצול מיני של קטין/צילום מסך

בשלישי שעבר צ'בריה, מורה למדעי המשפחה, הסגירה את עצמה למשטרת מחוז ויליאמסון. מאז היא שוחררה בערבות ועדיין לא הוגש נגדה כתב התביעה. צ'בריה עברה בדיקת רקע בידי מחלקת בטיחות הציבור בטקסס לפני שהתקבלה לעבודה, הצהיר גרוף. היא אפילו הוכתרה ל"מורת השנה" במאי בשנה שעברה והובילה פרויקט בשם "אמץ ילד" בקהילה. התכנית הפגישה בין תלמידי תיכון לתלמידי בית ספר נזקקים ורכשו עבורם מתנות לחג. בזמן קבלה הפרס אמרה צ'בריה: "התפקיד החשוב ביותר של מורה הוא לעזור לעצב את הדורות הבאים כדי שיהפכו לאנשים מוצלחים". היא הסבירה שהיא קיוותה שהתלמידים "יעשו שינוי בקהילה שלהם וישפיעו על חייהם של אחרים לטובה".

מחלקת החינוך בטקסס מצאה כי מערכות יחסים בלתי הולמות בין מורים לתלמידים נמצאות במגמת עלייה. הם תיעדו 442 מקרים במהלך שנת הלימודים 2018-2019, לעומת 429 ו-302 מקרים בשנים הקודמות. העלייה עשויה לנבוע מכך שמנהלי בית הספר מדווחים יותר על אירועים בלתי הולמים עקב החקיקה הנוקשה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully