וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפחות סומנו בברזל מלובן: מנהיג כת בניו יורק הורשע בסחר בנשים

20.6.2019 / 1:41

קית' רנייר נהנה מדריסת רגל בהוליווד הודות לקבוצת ההעצמה הנשית שהנהיג, שמשכה אליה בין היתר שחקנית הוליוודית ויורשת הון. חבר המושבעים בארה"ב מצא אותו אשם בשורת עבירות אחרי שלטענת התביעה, הפך את חסידותיו לשפחות מין. "הוא הרס משפחות, קריירות וחיי אדם"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי
איור מדיון בבית המשפט בפרשת כת מין בניו יורק בהנהגת קית רנייר ב-19 ביוני 2019. AP
אדיש לפסק הדין. איור של קית' רנייר, מנהיג הכת (במרכז), בבית המשפט (צילום: אי-פי)/AP

הגורו של כת מין שפעלה בניו יורק הורשע אמש (רביעי) בשליטה בנשים שהצטרפו לקבוצת ההעצמה הנשית שהנהיג באמצעות השפלתן והפיכתן למה שהתובעים תיארו כשפחות מין. חבר המושבעים בבית המשפט הפדרלי בברוקלין מצא את קית' רנייר אשם בכל העבירות, הכוללות בין היתר סחר בנשים וכפייה עליהן לקיים עמו יחסי מין.

התובע ריצ'רד דונו תיאר את רנייר כמניפולטור שקרן ש"הרס את המשפחות, הקריירות, ההון והחיים" של קורבנותיו. במהלך הדיון בבית המשפט נראה רנייר כשהוא קשוב בתשומת לב רבה, אך לא מביע רגש בתגובה לפסק הדין שניתן לו.

רנייר, בן 58, נהנה בעבר ממעמד בינלאומי ומדריסת רגל בהוליווד בשל קבוצת ההעצמה שלו, שנקראה "נקסיום" (NXIVM). החברות בכת כללו בין היתר את שחקנית הטלוויזיה אליסון מאק, הידועה מתפקידה כחברתו של סופרמן הצעיר ב"סמולוויל"; את היורשת של אימפריית המשקאות סיגראם, קלייר ברונפמן; ואת בתה של שחקנית הטלוויזיה קתרין אוקסנברג מאופרת הסבון "שושלת" (Dynasty).

עוד בוואלה! NEWS:
"אקדח ההתאבדות" של ואן גוך נמכר ב-160 אלף אירו
"גסס על הרצפה 20 דקות": ארדואן קורא לחקור את "הרג" מורסי
הציג עצמו כקורבן ותקף את יריביו: טראמפ השיק את קמפיין הבחירות

השחקנית אליסון מאק מחוץ לבית המשפט הפדרלי בברוקלין אחרי שהודתה באשמה בפרשת כת מין בניו יורק ב-8 באפריל 2019. AP
הודתה בעבירות במסגרת הפרשה. השחקנית אליסון מאק, שהייתה חברה בכת (צילום: אי-פי)/AP

אוקסנברג אמרה אחרי ההרשעה כי "זו הייתה קבוצה מפחידה מאוד". בתה אינדיה עזבה את הכת אחרי שאימה הפכה למבקרת פומבית חריפה שלה. "היה עליי להציל ילדה שנתפסה בציפרוני הכת הזאת, אז לא יכולתי לעצור עד שהצלחתי", הסבירה השחקנית האמריקנית.

התובעים אמרו כי רנייר - שזכה לכינוי Vanguard (חיל החלוץ) וכונה על ידי חלק מחסידותיו כ"אדם החכם ביותר בעולם" - היה למעשה נוכל וסוטה בעל ציונים הקרובים לנכשל בקולג'. עוזרת התובע, מוירה פנסה, ציינה כי חלק מהחברות ב"נקסיום" היו חברות באחווה פנימית, שנקרא "הנדר", ונוצרה כדי "לספק את רצונו של הנאשם לסקס, כוח ושליטה".

סימון בברזל מלובן וריתוק של 700 ימים

בין ההאשמות המרשיעות ביותר כלפי מנהיג הכת היו "סימון" של חלק מהנשים בראשי התיבות של שמו באמצעות ברזל מלובן. בנוסף לכך, עם אחת מהנערות הוא התחיל לקיים יחסי מין כשהיא הייתה בת 15 בלבד.

עוד טענו התובעים כי רנייר צילם סדרת תמונות עירום של נערות בנות עשרה, שהוצגו בבית המשפט אחת אחרי השנייה בפני שמונה הנשים וארבעת הגברים החברים בחבר המושבעים. לדברי פנסה, רנייר שמר את אוסף התמונות בחדר העבודה הפרטי שלו כ"פרס" על "כיבושיו המיניים".

מנגד, ההגנה טענה כי רנייר האמין באמת ובתמים באמצעים לא קונבנציונליים להעצמה נשית וכי כל קשריו המיניים עם חברות הקבוצה נעשו בהסכמה. עורך דינו אמר כי התנהגותו עלולה להיראות כ"דוחה ופוגענית, אבל אנחנו לא מרשיעים במדינה הזאת אנשים על היותם דוחים או פוגעניים".

קלייר ברונפמן ביציאה מבית המשפט הפדרלי בברוקלין אחרי שהודתה באשמה בפרשת כת מין בניו יורק ב-19 באפריל 2019. AP
היורשת של אימפריית המשקאות הודתה באשמה. ברונפמן מחוץ לבית המשפט, באפריל (צילום: אי-פי)/AP

הארגון החל להתפורר אחרי דיווחים סנסציוניים על המעגל הפנימי ב"נקסיום", "הנדר", שכללו טענות על כך שחברותיו נאסרו והוצגו במסגרת טקסים ב"בית האחווה" שלהן. רנייר נתפס במחבוא במקסיקו בשנת 2018.

מאק וברונפמן, השחקנית ויורשת ההון שהואשמו בעצמן בפרשה כמשתפות פעולה, הודו באשמה לפני שהחל המשפט שלהן. במקומן, עדות המפתח במשפט כללו חברות אחרות במעגל הפנימי ושלוש נשים נוספות שהיו קורבנותיה של קבוצת האחווה הסודית. אחת מהן תיארה איך "המאסטרית" הכריחה את אחת מה"שפחות" של רנייר למסור לו תמונות עירום שלה כפיקדון.

אחת מהקורבנות, ששמה נאסר לפרסום על מנת להגן על פרטיותה, תיארה כיצד רותקה לחדר שינה במשך יותר מ-700 ימים בהוראתו של רנייר כעונש על כך שהראתה עניין בגבר אחר. אחת מהנשים הסבירה כיצד רנייר פיתה אותה לבית כשעיניה מכוסות והיא קשורה לרהיט כך שאישה אחרת תוכל לבצע בה מעשה מיני לפניו. אישה אחרת סיפרה כי היה עליה להמציא תירוץ לעזיבת הקהילה על מנת להימנע ממשימה מאחת מ"המאסטריות" - אליסון מאק - "לפתות" את רנייר.

עורכי דינו של קית רנייר שהנהיג כת מין בניו יורק מחוץ לבית המשפט הפדרלי בברוקלין ב-19 ביוני 2019. רויטרס
"לא מרשיעים במדינה הזאת אנשים על היותם דוחים או פוגעניים". עורכי דינו של רנייר מחוץ לבית המשפט (צילום: רויטרס)/רויטרס

עורך דינו של הנאשם, מארק אניפילו, הציג בפני המושבעים על הודעות טקסט בין רנייר לבין הנשים על מנת להראות שמערכת היחסים ביניהם הייתה אנושית והסתיימה "ללא דם רע". מאחר שהקבוצה מעולם לא פרסמה את ה"פיקדונות" של הנשים, הוא שאל: "איפה הסחיטה?".

אחרי ההרשעה, אמר עורך הדין כי בכוונתו לערער על ההחלטה. "קית' שומר על חפותו. זהו יום עצוב מאוד בשבילו", אמר אניפילו. "אני חושב שהוא אינו מופתע, אבל הוא דבק בכך שהוא לא התכוון לעשות שום דבר רע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully