וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציג עצמו כקורבן ותקף את יריביו: טראמפ השיק את קמפיין הבחירות

19.6.2019 / 9:06

נשיא ארה"ב השיק את הקמפיין המחודש לקראת הבחירות לנשיאות בשנת 2020. בנאום ארוך שנשא בפני קהל תומכים בפלורידה תקף את התקשורת ואת הדמוקרטים. "הם ישנו את המדינה - ויהרסו אותה", טען. "העתיד שלנו מעולם לא היה נראה בהיר יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, השיק הלילה (רביעי) את קמפיין הבחירות המחודש שלו לקראת הבחירות לנשיאות בשנת 2020. בכנס בפלורידה הציג את עצמו טראמפ כמי שהרעיד את המערכת הפוליטית בוושינגטון לפני ארבע שנים וכקורבן של מתקפות מצד הדמוקרטים.

בנאום ארוך שנשא בפני קהל תומכים באורלנדו שארך כשעה ועשרים דקות, הבהיר טראמפ שהוא מתכנן לרוץ לבחירות שוב כאאוטסיידר, ממש כפי שעשה לטענתו בשנת 2016. "הלילה אני עומד בפניכם כדי להשיק את הקמפיין שלי לכהונה השנייה לנשיאות ארה"ב, אני מבטיח שלא אאכזב אתכם לעולם", הכריז.

בנאומו חזר טראמפ על נושאים שבהם עסק קמפיין הבחירות שלו גם לפני ארבע שנים, בהם ההגירה הבלתי חוקית ותקף את התקשורת ואת יריביו הדמוקרטים בהם גם הילרי קלינטון, אף שאינה מתמודדת בבחירות. הוא ניכס לעצמו את הכלכלה החזקה באמריקה ואמר כי "העתיד שלנו מעולם לא נראה בהיר או חד יותר". לדבריו, יריביו הדמוקרטים עשויים לשנות באופן קיצוני את ארצות הברית ויבקשו להכניס מהגרים לגבול הדרומי של המדינה - זאת כדי לחזק את מעמדם הפוליטי ולהרוס את המדינה.

לקריאה נוספת:
בצל המתיחות עם איראן: שר ההגנה בממשל טראמפ לא ימשיך בתפקידו
קרב על התודעה: טראמפ ומקסיקו רבים - מי ניצח בהסכם ההגירה?
ביידן תקף את טראמפ: נשיא של פילוג ושל שנאה

נשיא ארצות הברית דונלד טרמפ בהשקת הקמפיין , יוני 2019. AP
"מבטיח שלא אאכזב אתכם". טראמפ, הלילה/AP

"הדמוקרטים רוצים להרוס את המדינה שלנו כפי שאנו מכירים אותה, זה לא הולך לקרות", האשים טראמפ לקול תשואות הקהל. הנשיא האמריקני שהגיע לכנס בליווי רעייתו מלניה ובכירים בבית הלבן, הוסיף בנושא ההגירה כי "אנו מאמינים כי מדינתנו צריכה להיות מקלט עבור אזרחים שומרי חוק ולא עבור פושעים".

הוא כינה את מתנגדיו: "אספסוף" ו"שמאל קיצוני" שיביא את הסוציאליזם לארצות הברית. "ההצבעה בעד כל דמוקרט בשנת 2020 היא הצבעה על עליית הסוציאליזם הרדיקלי ועל השמדת החלום האמריקני", אמר. טראמפ הדגיש בנאומו הארוך כי הוא מפעיל לחץ על סין בנושא הסחר, והתחייב לשמור על זכות האזרחים לשאת נשק. הוא אף העלה את הצעתו לקידום "חיל חלל" ואמר כי ברצונו לשגר חללית למאדים.

עוד באותו נושא

מולר רמז שטראמפ פשע, אבל הבהיר כי לא הוא זה שיכול להעמידו לדין

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טרמפ בהשקת הקמפיין , יוני 2019. AP
"רק תחשבו מה האספסוף הזה יעשה אם המדינה תהיה באחריותו". טראמפ, הלילה/AP

הנשיא ביקר את דוח מולר על המעורבות הרוסית בבחירות 2016 ואמר כי הותקף על ידי הפייק ניוז של התקשורת. "עברנו את ציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה הפוליטית", האשים טראמפ. "זה היה ניסיון לא חוקי להפוך את תוצאות הבחירות", הדגיש. בהמשך פנה לקהל ואמר: "רק תחשבו מה האספסוף הזה יעשה אם המדינה תהיה באחריותו. דמיינו נשיא דמורקט וקונגרס דמוקרטי ב-2020. הם ישביתו את חופש הדיבור שלכם, וישתמשו בכוח החוק כדי להעניש יריבים".

אף שאינה מתמודדת בבחירות ב-2020, השתלח טראמפ גם בהילרי קלינטון שהתמודדה מולו כמועמדת מטעם הדמוקרטים לבחירות ב-2016. "יש לי חדשות לדמוקרטים שרוצים להחזיר אותנו לכשלים המרים ולבגידות העבר", הבהיר, "לא נחזור אחורה, נמשיך לניצחון".

מעט לאחר נאומו של טראמפ הגיבו פוליטיקאים דמוקרטים לדבריו. הם ציינו שורה של הבטחות עבר בתקופת כהונתו של טראמפ שלא מומשו, מהורדת מחירי התרופות ועד לסגירת פרצות המס של חברות. "טראמפ השיק את הקמפיין המחודש שלו והאמריקנים ניצבים בפני בחירה: האם להפוך אותו לסטייה או לאפשר לו לשנות באופן יסודי את אופיה של האומה האמריקנית", אמרה קייט בדיינגפילד, סגנית מנהלת קמפיין הבחירות של המפלגה הדמוקרטית.

נשיא ארצות הברית דונלד טרמפ ורעיתו מלניה בהשקת הקמפיין , יוני 2019. AP
תקף את התקשורת ואת יריביו. נשיא ארה"ב ורעייתו, הלילה/AP
נשיא ארצות הברית דונלד טרמפ בהשקת הקמפיין , יוני 2019. AP
"האם להפוך אותו לסטייה או לאפשר לו לשנות באופן יסודי את אופיה של האומה האמריקנית". טראמפ, הלילה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully