וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אקדח ההתאבדות" של ואן גוך נמכר ב-160 אלף אירו

כלי הנשק החלוד נרכש בטלפון על ידי אספן פרטי, בסכום גבוה יותר מהציפיות. עם זאת, יש מי שמטיל ספק שאכן זה היה האקדח שבו ירה בעצמו האמן ההולנדי המיוסר במאה ה-19, שמת מפצעיו כעבור ארבעה ימים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

אקדח, שבו לפי חלק מההערכות השתמש הצייר ההולנדי וינסנט ואן גוך בעת ששם קץ לחייו, נמכר בסכום של 162 אלף אירו - כמעט פי שלושה יותר מההערכה המקורית. האקדח המחליד נרכש מבית מכירות בפריז דרך הטלפון על ידי אספן פרטי.

האקדח נמצא ב-1962 על ידי חקלאי, בסמוך לעיירה שבה העביר ואן גוך את ימיו האחרונים. כלי הנשק היה בערך בן אותן שנים, ויש לו אותו קוטר כמו לכדור שירה ואן גוך בעצמו. עם זאת, כמה מטילים ספק בכך שזה אכן אותו אקדח.

עוד בעולם
השפחות סומנו בברזל מלובן: מנהיג כת בניו יורק הורשע בסחר בנשים
האו"ם על רצח חאשוקג'י: "הוכחות שיורש העצר הסעודי אחראי"
"גסס על הרצפה 20 דקות": ארדואן קורא לחקור את "הרג" מורסי

האקדח שלפי הסברה שימש את וינסנט ואן גוך בעת שהתאבד מוצג למכירה פומבית בפריז, 14 ביוני 2019. רויטרס
"אקדח ההתאבדות" מוצג בבית המכירות בפריז, בשבוע שעבר/רויטרס

ב-27 ביולי 1890 הלך האמן המתוסבך אל שדה בסמוך לאובר-סור-ווזה, שנמצא כמה קילומטרים מצפון לפריז, וירה בחזה שלו. לאקדח הכיס היה כוח אש מוגבל, וואן גוך מת ארבעה ימים אחרי.
יותר משבעה עשורים לאחר מכן, אותר אקדח חלוד בשדה מאחורי האחוזה שבה שהה ואן גוך. מומחים העריכו כי האקדח היה קבור באדמה בין 50 ל-80 שנים, אולם הספקות לגבי היותו כלי הנשק של הצייר ההולנדי נותרו בעינן.

מכון ואן גוך, המפקח על הבית שבו בילה האמן את ימיו האחרונים, מתח ביקורת על המכירה הפומבית של האקדח, שהוחזק בעבר במוזיאון ואן גוך באמסטרדם. "שום דבר לא קושר את השרידים (של האקדח) באופן רשמי למותו של ואן גוך", אמרו במכון בהודעה רשמית, שבה גינו את "מסחור הטרגדיה שראויה ליותר כבוד".

בית המכירות "Art Auction", שמכר את האקדח, הודה שאין דרך להבטיח שזה אכן אותו אחד, אבל הדגיש כי התאריכים תואמים. "בדיקות טכניות הראו שהיה שימוש בכלי הנשק ושהוא נותר קבור באדמה למשך זמן שמתאים ל-1890", נאמר. "כל הרמזים האלו נותנים אמינות לתיאוריה שזהו האקדח ששימש להתאבדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully