וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מינוי מ"מ פרקליט המדינה: שר המשפטים אוחנה ראיין את למברגר

3.12.2019 / 19:28

לאחר שהיועמ"ש דרש למנות את שלמה למברגר לממלא מקום פרקליט המדינה, שר המשפטים נפגש עמו לריאיון. המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים הוא המועמד היחיד שרואיין עד כה, והשר צפוי להיפגש גם עם שלושת המועמדים הנוספים בימים הקרובים

צילום:רוני כנפו, עריכה:שאול אדם

שר המשפטים אמיר אוחנה נפגש היום (שלישי) עם המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר, אחד מהמועמדים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. לקראת מינויו האפשרי לתפקיד, אוחנה ראיין את למברגר, המשמש כיום כמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים. בימים הקרובים השר צפוי לראיין גם את שלושת המועמדים הנוספים לתפקיד - מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, דן אלדד, פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), אשרה גז אייזנשטיין והמשנה לפרקליטת מחוז מרכז (פלילי), אורלי בן ארי גינזבורג.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר כבר לפני כמה חודשים לאוחנה שממשלת מעבר לא יכולה למנות פרקליט מדינה קבוע. אוחנה קיבל זאת והחליט למנות ממלא מקום עם פרישתו של ניצן. הוא מסתמך על חוק שירות המדינה, שקובע כי אם מתעורר צורך למנות ממלא מקום לפרקליט המדינה, מי שאחראי לעשות זאת הוא "השר שעם משרדו נמנית המשרה". במקרה הזה - שר המשפטים. עם זאת, השאלה היא האם ניתן להפעיל את הסמכות באותו אופן בזמן ממשלת מעבר, ולשאלה זו אין פתרון חד משמעי בחוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחשב בפרקליטות למועמד המוביל לתפקיד, למברגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנדלבליט, מנגד, טען כי בשל רגישות התפקיד, השר חייב להיוועץ בו, כמי שעומד בראש מערכת התביעה. אוחנה ממילא אמר שבכוונתו להיוועץ במנדלבליט ובנציב שירות המדינה, אך מנדבליט המשיך וקבע כי למעשה השר יוכל לסטות מעמדתו רק "בהתקיים טעם מהותי בעל משקל מיוחד". משפטנים חדי אוזן ישמעו בניסוח הזה אפשרות שבמידה והשר יסטה מעמדת היועמ"ש ללא "נימוק בעל משקל", היועץ עשוי לקבוע כי יש מניעה משפטית להוציא לפועל את המינוי, ולסרב להגן עליו נגד עתירות שבוודאי יוגשו לבג"ץ.

אתמול הודיע מנדלבליט כי המועמד המועדף עליו למלא את מקומו של שי ניצן הוא המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, למברגר. גם בתוך הפרקליטות נחשב למברגר למועמד המוביל למלא את מקומו של ניצן, לפחות עד למינוי מחליף קבוע. אלא שלא בטוח שההתעקשות של היועץ תסייע לו, למרות שגם שמו נכלל ברשימת המועמדים שפרסם השר אוחנה.

אחד מחמשת המועמדים של אוחנה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הודיע שהוא אינו מעוניין בתפקיד. בעקבות זאת, המועמד שייבחר יהיה ככל הנראה אחד מהארבעה שונתרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully