וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות במזגן וחגורות GPS: הציוד המתוחכם מפעולת הכוח המיוחד בחאן יונס

יפעת רוזנברג

3.12.2019 / 18:14

שנה לאחר המבצע בו נהרג סא"ל מ', חמאס חשף פרטים חדשים על הפעילות בעומק רצועת עזה. לפי הארגון, משאית המרצדס של הכוח אובזרה בציוד מיוחד וכמה מהלוחמים הסתתרו בחלקה האחורי. בנוסף לכך, כפתורי פתיחת החלונות הוסבו למערכת קשר ומתחת לחלונות הוחבאו נשקים

עריכה: עמית שמחה

חמאס חשף היום (שלישי) פרטים חדשים על פעילות הכוח המיוחד בחאן יונס, במהלכה נהרג סגן-אלוף מ'. הארגון פרסם את הציוד המיוחד שהותקן על משאית המרצדס, שבה נסעו הלוחמים בשטח הרצועה. לפי חמאס, כפתורי פתיחת החלונות של המשאית הוסבו למערכת הקשר של הלוחמים עם חדר הפיקוד של המבצע, ואילו על מערכת המיזוג הותקנו מצלמות אינפרה אדום.

בנוסף לכך, על המשאית הותקנו רכיבים שיוכלו ליצור תקלה ברכב במידת הצורך, וצמיגיה הוחלפו בגומי חסין ירי. ברחבי הרכב נפרסו מערכות ניווט, קשר, צילום וכן ציוד החייאה.

לפי חמאס, המשאית חולקה והופרדה ובחלקה האחורי והמוסתר ישבו ארבעה לוחמים. מתחת לחלונות הוחבאו נשקים למקרה חירום. לכל אחד מאנשי הכוח המיוחד הוצמד מכשיר GPS כך שיוכלו לאתר את מיקומו בכל רגע נכון.

חמאס חושף את פרטי הכוח הישראלי בתקרית בחאן יונס, 3 בדצמבר 2019. צילום מסך
במערכת המיזוג הותקנו מצלמות אינפרה אדום/צילום מסך

שנה לאחר המבצע שהסתבך, בעזה ממשיכים לחשוף פרטים נוספים. שלשום פורסם ברשת אל-ג'זירה תיעוד מרשת הקשר של הכוח המיוחד. בהקלטה נשמעים הלוחמים צועקים "צא, צא, צא עכשיו. זה עורק ראשי", לאחר שהבינו כי נחשפו בשטח רצועת עזה.

כחודשיים לאחר התקרית, הזרוע הצבאית של חמאס חשפה פרטים חדשים על השתלשלות האירועים. במסיבת עיתונאים טענו כי מטרת פעולת צה"ל בחאן יונס הייתה התקנת רשת ריגול, חמאס חשפו כי השיגו שליטה על "ציוד טכני שחושף סודות רבים של האויב".

לדברי חמאס, הכוח הישראלי ניצל את הערפילים והשטחים המתים בגבול הרצועה, ונכנס לעזה בשני כלי רכב עם מסמכים מזויפים וזייף חברות בארגון צדקה. אחד החיילים נכנס בשלב מוקדם יותר לרצועת עזה, תחת כיסוי של ארגון בינלאומי הפועל באזור.

עוד בוואלה!

במשימות הרגישות, בשטח עוין: כך פועלות לוחמות הצללים של ישראל

לכתבה המלאה
חמאס חושף את פרטי הכוח הישראלי בתקרית בחאן יונס, 3 בדצמבר 2019. צילום מסך
המשאית הופרדה, ובחלקה האחורי הוסתרו ארבעה לוחמים/צילום מסך

בעבר מסר בכיר ביטחוני בחמאס לעיתון אל-אחבאר הלבנוני, כי הכוח הישראלי שפעל בחאן יונס נכנס דרך מעבר ארז, תוך שימוש בתעודות זהות מזויפות, הנושאות שמות של אזרחים מרצועת עזה. הכוחות חדרו לרצועה בזמנים שונים כדי לא לעורר חשד, בעת שציוד היחידה הוברח דרך מעבר כרם שלום והועבר לסייען שהכין עבורם שני כלי רכב. עוד אמר הבכיר כי למרות כמות הטילים הגדולה שנורתה לעבר הרכב ששימש את הכוח, חמאס הצליח לתפוס ציוד טכני ועליו מידע רגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully