וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלטות רשת הקשר של הכוח המיוחד בחאן יונס נחשפות: "צא עכשיו"

בתחקיר שפורסם ברשת אל-ג'זירה נשמעים הלוחמים רגעים ספורים לאחר שנחשפו במהלך המבצע בדרום רצועת עזה. במהלך הפעילות נהרג סא"ל מ' מירי תועה של מפקד הכוח, שהחליט כי נשקפת סכנה לחיי הלוחמים. בחמאס טענו כי מטרת הפעילות הייתה התקנת רשת ריגול

עריכה: עמית שמחה

ברשת אל-ג'זירה פורסם הערב (ראשון) תיעוד מרשת הקשר של הכוח המיוחד שפעל במבצע בחאן יונס בחודש נובמבר אשתקד, במהלכו נפל סגן-אלוף מ'. בהקלטה נשמעים הלוחמים צועקים "צא, צא, צא עכשיו. זה עורק ראשי", לאחר שהבינו כי נחשפו בשטח רצועת עזה.

בחודש יולי האחרון פרסם דובר צה"ל את תחקיר המבצע, וחשף כי סא"ל מ' מת מירי תועה של מפקד צה"ל בדרגת סגן אלוף שהיה בשטח. עוד עלה כי כשסא"ל א', מפקד הכוח, החליט שנשקפת סכנה, הוא פתח באש לעבר מחבלי חמאס וביצע ירי שהביא למותם של שבעה מהמחבלים ושל סא"ל מ'. בצה"ל העניקו תעודות הערכה ועיטורים למשתתפים במבצע.

אחרי הירי ממנו נהרג מ', המתינו חברי הכוח למסוק שיגיע לחלצם. מרגע הירי ועד שנחתו בישראל, עברו 20 דקות. דובר צה"ל דאז, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי "הוחלט לבצע פינוי באמצעות מסוק יסעור שנוחת בתוך השטח האורבני", הוא הוסיף כי 70 מטרות הותקפו על מנת לאפשר למסוק לנחות.

תיעוד מרשת אל-ג'זירה של הכוח המיוחד שפעל במבצע בחאן יונס בנובמבר 2018. 1 בדצמבר 2019. אתר רשמי
פרטים חדשים על מבצע הכוח המיוחד בחאן יונס/אתר רשמי

כחודשיים לאחר התקרית, הזרוע הצבאית של חמאס חשפה פרטים חדשים על השתלשלות האירועים. במסיבת עיתונאים טען חמאס כי מטרת פעולת צה"ל הייתה בחאן יונס הייתה התקנת רשת ריגול וחשף כי השיג שליטה על "ציוד טכני שחושף סודות רבים של האויב".

לדברי חמאס, הכוח הישראלי ניצל את הערפילים והשטחים המתים בגבול הרצועה, ונכנס לעזה בשני כלי רכב עם מסמכים מזויפים וזייף חברות בארגון צדקה. אחד החיילים נכנס בשלב מוקדם יותר לרצועת עזה, תחת כיסוי של ארגון בינלאומי הפועל באזור.

עוד בוואלה!

"כולם פה, תמריא": העדויות הדרמטיות מליל החילוץ בחאן יונס

לכתבה המלאה
מבנה הרוס שהופגז ע"י צה"ל, נובמבר 2018. רויטרס
הרכב שאותר בחאן יונס, נובמבר 2018/רויטרס

בעבר מסר בכיר ביטחוני בחמאס לעיתון אל-אחבאר הלבנוני, כי הכוח הישראלי שפעל בחאן יונס נכנס דרך מעבר ארז, תוך שימוש בתעודות זהות מזויפות, הנושאות שמות של אזרחים מרצועת עזה. הכוחות חדרו לרצועה בזמנים שונים כדי לא לעורר חשד כשציוד היחידה הוברח דרך מעבר כרם שלום, והועבר לסייען שהכין עבורם שני כלי רכב. עוד אמר הבכיר כי למרות כמות הטילים הגדולה שנורתה לעבר הרכב ששימש את הכוח, חמאס הצליח לתפוס ציוד טכני ועליו מידע רגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully