וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר תושבי הפריפריה: שליש חיים ללא מקלט סמוך, כמעט 50% חסרי נגישות

3.12.2019 / 6:00

לקראת כנס הפריפריה ערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת סקר בו השתתפו תושבי הדרום והצפון. 42% מהדרום ו-36% מהצפון אמרו כי אין מרחב מוגן בביתם. על פי הנתונים, אחד מתוך שבעה תושבים חסר פתרון מיגוני. בנוסף לכך, 40% השיבו כי אינם חשים בטוחים. הנתונים המלאים בפנים

אנשים רצים למקלט באשקלון, 13 בנובמבר 2019. רויטרס
כמעט מחצית דיווחו על חוסר נגישות. אנשים רצים למקלט באשקלון/רויטרס

שליש מתושבי הפריפריה חיים ללא מקלט סמוך לאזור מגוריהם - כך עולה מסקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שנערך לקראת כנס הפריפריה במרכז שייערך היום (שלישי) בכנסת. לפי הנתונים שמבוססים על סקר בו השתתפו כ-1,400 תושבי הדרום והצפון, 42% מתושבי הדרום ו-36% מתושבי הצפון אין מרחב מוגן בבית. 35% מתושבי הצפון ו-33% מתושבי הדרום שאין להם מרחב מוגן בבית הצהירו כי אין להם גם מקלט סמוך לבית. לפי נתונים אלה, לאחד מתוך שבעה תושבים חסר פתרון מיגוני.

הסקר בחן גם את הנגישות למקלטים מבחינת המרחק, הזמינות והאם היו פתוחים בעת הצורך, וממנו עלה כי 49% מתושבי הפריפריה דיווחו על חוסר נגישות. הנשאלים בסקר הם תושבי הדרום באזור אשדוד ועד אילת, ובצפון - מעכו, עפולה ובית שאן עד מטולה, ולשאלה באיזו מידה "אתה ובני ביתך חשים בטוחים באזור מגורך?", ענו 40% מהם כי אינם חשים בטוחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
פגיעה ישירה בבית בנתיבות לפני כחודש/מערכת וואלה, צילום מסך

מפילוח הנתונים עולה כי כמחצית מתושבי הדרום אינם חשים ביטחון בשל חשש עיקרי של טילים ורקטות שישוגרו לעבר אזור מגוריהם. מבין אלה שהשיבו כי הם חשים לא בטוחים באזור מגוריהם, 36% מתושבי הצפון ו-28% מתושבי הדרום שוקלים לעזוב את מקום מגוריהם.

לפי הסקר, רוב התושבים היהודים בדרום ובצפון שהצהירו כי אינם שוקלים לעזוב את מקום מגוריהם למרות שאינם חשים בטוחים אמרו כי הסיבה העיקרית להחלטתם נובעת משיקולים כלכליים, לעומתם, רוב התושבים הערבים אמרו כי אינם שוקלים לעזוב משיקולי משפחה.

עוד בוואלה!

התסבוכת במינוי פרקליט המדינה: אוחנה ומנדלבליט במסלול התנגשות

לכתבה המלאה
מקלט במטולה. אלי אשכנזי
36% מתושבי הצפון שוקלים לעזוב את מגוריהם. מקלט במטולה/אלי אשכנזי

מעל מחצית מתושבי הפריפריה סבורים שהמצב הביטחוני אינו מקבל "ביטוי הולם בסדר היום הציבורי". הדבר מתחדד יותר בקרב תושבי הדרום ש-62% מהם סבורים כך לעומת 47% בלבד מתושבי הצפון.
הנסקרים אף נשאלו גם על הסיקור התקשורתי במצב הביטחוני, ומהסקר עלה כי יותר ממחצית מתושבי הפריפריה (54%) אינם מרוצים מהסיקור התקשורתי, מתוכם 62% סבורים שהסיקור הוא סיקור חסר, 2% חושבים שהסיקור הוא סיקור יתר ו-16.5% השיבו שהסיקור אינו מהימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully