וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה במד"א: קורס מגישי עזרה ראשונה למשתתפים חרדים בלבד

1.12.2019 / 18:53

15 בני נוער השתתפו בקורס ראשון מסוגו המיועד לאוכלוסייה החרדית, והוסמכו כמגישי עזרה ראשונה. הקורס התקיים ביבנאל והסתיים לאחרונה, בסופו הצטרפו הנערים לשורת צוותי מד"א במרחב ירדן והחלו להתנדב באמבולנסים וככוננים

צילום: מד"א

לראשונה במד"א - 15 בני נוער השתתפו בקורס מגישי עזרה ראשונה לחרדים. ייחודיותו של הקורס הוא בכך שזהו הקורס הייעודי הראשון להכשרת חרדים כמגישי עזרה ראשונה, ולא כחלק מקורס "מעורב", עם חילונים. הקורס שהתקיים ביבנאל הסתיים לאחרונה, ובמסגרתו הוכשרו הנערים, בני 15 ו-16, להצטרף למערך מגישי העזרה הראשונה במרחב ירדן, והם החלו בימים אלה להתנדב באמבולנסים וככוננים.

לדברי הארגון, "הקורס הוא נקודת ציון בתהליך שיתוף בני ובנות המגזר החרדי בארגון ההצלה הלאומי של ישראל. במגן דוד אדום פועלים בשיתוף פעולה מלא עם הישיבות שבהן לומדים חניכי הקורס, אשר תומכות בהתנדבות".

אחד מבוגרי הקורס הוא אליעזר שלמה יהושוע, בן 16, תושב יבנאל. "מגיל קטן החלום שלי היה להתנדב במגן דוד אדום, "סיפר יהושוע. "חששתי לעבור קורס מתנדבי נוער רגיל, וכל כך שמחתי כשנפתח הקורס לבני המגזר החרדי ביבנאל. להעניק טיפול רפואי לאנשים חולים ופצועים ולהציל חיים זו זכות גדולה, ואני מאושר לעשות את זה. אני מקווה בעזרת השם להגיע להיות חובש ונהג אמבולנס כשאגיע לגיל 18, ולזכות לסייע לכמה שיותר אנשים".

קורס חרדים של מד"א. מד"א
החלו להתנדב כמגישי עזרה ראשונה וככוננים. הנערים שהשתתפו בקורס/מד"א

לדברי יו"ר ארגון הצלה יבנאל ומנהל תחנת מד"א בעיר, אבי בן חמו, תחילתו של תהליך שילוב המתנדבים מהמגזר החרדי ביבנאל החל לפני שנים, עם קבלת תמיכתו של האדמו"ר הרב אליעזר שלמה שיק, מנהיגם של חסידי ברסלב. "עם סיום הקורס בהצלחה ותחילת התנדבותם של בני הנוער מיבנאל, אנו מציינים נקודת שיא בשילוב המגזר החרדי במגן דוד אדום. אני מברך על כך ומאחל הצלחה רבה לבוגרי הקורס", אמר.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, בירך את המתנדבים ואמר כי הארגון ימשיך לשלב בתוכו אוכלוסיות שונות ."מגן דוד אדום, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, פותח את שעריו בפני כל אזרח במדינת ישראל שמעוניין לתרום ולפעול למען הצלת חיי אדם. אנו פועלים רבות על מנת לאפשר לכל חבר קהילה, מגזר או דת, להצטרף למגן דוד אדום ולסייע בקיצור זמני ההגעה למטופלים באזור מגוריו, כשמעל הכל עומד כמובן ערך הצלת חיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully