וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים קוראים להורים שלא להחרים את בדיקות האלרגיה: "חיי רבים ניצלו"

27.11.2019 / 9:27

בעקבות המקרה של הילדה בת העשר שאושפזה בביה"ח שניידר, החליטו הורים להחרים את בדיקת האלרגיה לילדים. אימא לילדים אלרגיים הזהירה: "עניין של זמן עד שזה יקרה שוב". במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS כתבו הרופאים: "בוחנים צעדים לשיפור נוסף של בטיחות הטיפול"

דרכה האחרונה: הורי הישראלית שמתה מתגובה אלרגית במהלך טיול בהודו: ”נותרנו עם הכאב” 09/09/18/צילום: יואב איתיאל עריכה: תום זואילי

רופאי האלרגיה הגיבו אתמול (שלישי) לסירובם של הורים לביצוע בדיקות תגר לבחינת אלרגיה לילדיהם, וקראו להם שלא להחרים את הטיפול. במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS ועליו חתום יו"ר איגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית, פרופ' אהרון קסל, נכתב כי "האיגוד הישראלי לאלרגיה מקיים בימים אלו הערכות מצב ודיונים כדי לבחון צעדים לשיפור נוסף של בטיחות הטיפול, וימשיך לעשות זאת ביתר שאת עם קבלת תוצאות החקירה". הוא הוסיף כי "אנו רואים בכאב גדול את התגובות בתקשורת הקוראות להפסקת פעילותנו הרפואית הנחוצה כל כך לילדי ישראל".

ההורים שסירבו לטיפול, בהובלת עמותת יה"ל לאלרגיות מזון, לא קראו להפסקת עבודתם של הרופאים, אלא המליצו להורים שלא להגיע לבדיקות עד לסיום בדיקת משרד הבריאות את המקרה החריג, שבמסגרתו ילדה בת עשר מאושפזת בבית החולים שניידר במצב קשה לאחר בדיקה שגרתית. הילדה אושפזה לאחר שטופלה בזריקות ותרופות נוספות בבית החולים - היא איבדה את הכרתה, והיא מורדמת ומונשמת זה שלושה שבועות.

מרכז שניידר לרפואת ילדים, פתח תקווה. מרץ 2016. ראובן קסטרו
בת העשר עדיין מאושפזת. מרכז שניידר לרפואת ילדים/ראובן קסטרו

בהודעה ציבורית ראשונה מאז המקרה, נכתב בהודעת האיגוד כי הוא "מביע צער עמוק על הנזק הרפואי שנגרם לילדה. כל חברי האיגוד מוסרים מעומק ליבם איחולי החלמה לילדה ומחזקים את ידי הוריה". האיגוד הוסיף כי "בזמן קשה זה, אל נשכח שיש כיום בישראל ילדים רבים שחייהם ניצלו הודות לשירות המסור של רופאי האלרגיה".

באיגוד ציינו כי מבחן תגר למזון חיוני לבריאותם של ילדים רבים, אך גם טומן בחובו סיכון של תגובה אלרגית שעלולה להידרדר לכדי סכנת חיים. "סיכון זה מוכר היטב לרופאי אלרגיה בארץ ובעולם. לאור זאת פרסם איגוד האלרגיה בשנה שעברה הנחיות מפורטות לרופאים, שעיקרן הדגשת אמצעי הבטיחות הנדרשים לשמירת בטיחות המטופלים", נמסר בהודעת האיגוד. "הנחיות אלו מבוססות על כללים הנהוגים במרפאות בעולם ומיושמים באלפי התגרים המתבצעים בישראל כל שנה".

עוד הוסיפו באיגוד כי "אלרגיה למזון היא בעיה רפואית ששכיחותה וסכנותיה עלו באופן משמעותי בשנים האחרונות. המחקר הרפואי בעולם הוכיח שבירור וטיפול נכון באלרגיה למזון הינו מציל חיים ומונע סבל מיותר ממטופלים ומהוריהם". הם הסבירו כי על אף קיומם של תבחינים עוריים ובדיקות דם אבחנתיות, "ההוכחה לקיום או שלילה של אלרגיה נשענת בעיקר על תגר למזון החשוד".

"האיגוד מכבד בכל ליבו את הדאגה הכנה של עמותות ההורים לילדים אלרגיים. לאורך השנים שיתפנו פעולה ביוזמות ברוכות למען בריאות הילדים, וכעת הזמן להתאחד ולהגביר את מאמצינו המשותפים", כתבו.

עוד בוואלה!

לאחר הפרסום בוואלה! NEWS: דרישה לבדיקת התגובה האלרגית של בת ה-10

לכתבה המלאה
אפיפן. אתר רשמי
"צער עמוק על הנזק הרפואי שנגרם לילדה". זריקת אפיפן/אתר רשמי

בכתבה שפורסמה אתמול הציפה מעוז בן אבי-אשכנזי, אימא לשני ילדים אלרגיים מפרדסיה, את חששותיה מפני הבדיקה, והצהירה שלא תשלח את ילדיה לעבור אותה עד שיתברר כיצד אירע המקרה בשניידר. "עד שלא יפורסמו המסקנות ויבדקו הנהלים אני לא אקח את הילדים שלי. זה שזה לא קרה עד היום זה נס", סיפרה. "עשיתי בדיקות תגר גם בבית החולים וגם במרפאה של בית החולים, ואין באמת חוקים או נוהל מסודר על איך ומה לבצע. הילדים שלי לא פעם פיתחו פריחה באמצע תגר, ואנחנו ביוזמתנו החלטנו להפסיק, כי מבחינת הרופאה היה אפשר להמשיך", הסבירה בן אבי-אשכנזי את סירובה לבצע בדיקות אלו.

"לוקח זמן עד שאתה רואה את הרופא מהרגע שיש התחלה של פריחה", הסבירה. "זה כמו שוק פרוץ. אין שום נהלים ברורים, אף אחד לא באמת מפקח על התגרים. אני לא אסכן את הילדים שלי, בוודאי אחרי המקרה שקרה". היא סיפרה שגם לפני המקרה, היא נזהרה בבדיקות, "לא הלכנו עם שני הילדים ביחד ותמיד אנחנו הולכים שנינו, אני ובעלי, ומביאים מהבית את כל מה שדרוש", סיפרה. "לצערי לא כל ההורים ככה, ויש הרבה שסומכים על המערכת, ובגלל זה קרה מה שקרה. זה עניין של זמן עד שזה יקרה שוב פעם".

מעוז וילדיה אשר סובלים מאלרגיה. אתר רשמי
"זה שזה לא קרה עד היום זה נס". בן-אבי אשכנזי וילדיה שסובלים מאלרגיה/אתר רשמי

אל דבריה הצטרפה גם ריקי מיטרני-ביבר, שבנה יהונתן בן ה-11 אלרגי לאגוזים ולדגים. "אנחנו ממתינים לתגר כבר למעלה משנה, לאחר המקרה הזה החלטנו שאנחנו לא ניגשים לתגר", סיפרה. "יש כאן משהו לא הגיוני - ילדה שמגיעה בריאה לחלוטין לבצע בדיקה שגרתית שנעשית לעשרות ילדים מדי יום - ויוצאת בתוצאה כל כך טרגית, שסופה לא ידוע. היא שוכבת מעל שבועיים מחוסרת הכרה בטיפול נמרץ, וזה בלתי נסבל", הסבירה מיטרני-ביבר. "אם צריך לעצור ולבדוק את הפרוטוקולים ומה קרה כאן, אז אני לא חושבת שאנחנו צריכים לסכן את הילדים שלנו בבדיקות האלה עד שיבינו מה הקשר בין האירועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully