וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפרסום בוואלה! NEWS: דרישה לבדיקת התגובה האלרגית של בת ה-10

14.11.2019 / 23:33

העמותה לאלרגיות מזון קראה לסגן שר הבריאות לפתוח בוועדת בדיקה בעקבות אשפוז הילדה בביה"ח שניידר. בעמותה ביקשו מליצמן להפסיק את בדיקות התגר לאבחנת אלרגיות מזון עד לסיום הבדיקה. "התגשמות הסיוט הגדול של כל הורה לילד אלרגי"

מרכז שניידר לרפואת ילדים, פתח תקווה. מרץ 2016. ראובן קסטרו
דרישה לבדיקת כל המוסדות בהם נערכות בדיקות תגר אבחנתי. בית החולים שניידר/ראובן קסטרו

עמותת יה"ל, העמותה לאלרגיות מזון, שלחה הערב (חמישי) מכתב לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ובו קראה להקים ועדה לבדיקת התגובה הקשה של הילדה בת העשר אחרי בדיקת אלרגיה שגרתית. כמו כן, ביקשה הוועדה להפסיק את בדיקות התגר לאבחנת אלרגיות מזון עד לסיום הבדיקה. זאת בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS על אשפוז הילדה במהלך בדיקת אלרגיה שגרתית בבית החולים שניידר.

"האירוע הזה הוא התגשמות הסיוט הגדול של כל הורה לילד אלרגי", נכתב. "ליבנו עם המשפחה ואנו מייחלים לבריאות מהירה ומלאה של הילדה. פנינו הערב לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בדרישה להקמה מידית של ועדת בדיקה לבחינת האירוע. כמו כן, דרשנו בדיקה רחבה של כל המוסדות בהם נערכות בדיקות תגר אבחנתי בכדי לוודא שבדיקות אלה נעשות על פי אמות המידה המחמירות ביותר. כפי שהבהרנו במכתבנו, אנו סבורים כי נכון יהיה להורות על הפסקה לאלתר, של בדיקות התגר האבחנתי בכל המתקנים הרפואיים ברחבי הארץ באופן גורף וזאת עד שוועדת הבדיקה תפרסם את מסקנותיה".

במכתב, החתום בידי היועץ המשפטי של יה"ל, עו"ד גלעד יצחק בר טל, נכתב כי "העמותה קוראת למשרד הבריאות להקים ועדת בדיקה לבחינת האירוע כולו, אגב בחינת התנהלות הצוות הרפואי והפרוטוקולים המתאימים בבית החולים שניידר. מצופה כי הדבר ייעשה לאלתר".

משקה לבן (רוויון). ShutterStock
הילדה בת העשר מאושפזת במצב קשה/ShutterStock

היום פורסם לראשונה בוואלה! NEWS כי הילדה מאושפזת במצב קשה כשהיא מורדמת ומונשמת בבית החולים שניידר לאחר שסבלה מתגובה אלרגית קשה במהלך בדיקת מבחן לאלרגיה לחלב. הילדה, שנמצאת במעקב במכון לאלרגיה ואימונולוגיה עקב תגובות אלרגיות לחלב, הגיעה השבוע לביצוע מבחן חשיפה. במהלכך המבחן דיווחה הילדה שאינה חשה בטוב, היא טופלה מידית בזריקות אדרנלין ובשאר תרופות המקובלות לטיפול בתגובה אלרגית, ולמרות זאת איבדה את ההכרה.

"הצוות הרפואי והסיעודי פעל במקצועיות במהירות והיא הועברה לחדר ההחייאה במחלקה לרפואה דחופה הסמוכה. בהמשך ליחידה לטיפול נמרץ כשהיא מונשמת ומורדמת", נמסר מבית החולים. בשניידר הדגישו כי "תגובה כה חריפה לאלרגיה לחלב ממבחן חשיפה שאינה מגיבה לטיפול מידי באדרנלין היא אירוע רפואי נדיר במיוחד. כמוהו דווחו מקרים בודדים בלבד בספרות העולמית. צוות בית החולים מלווה את הילדה והוריה והיא מקבלת הטיפול הרפואי הטוב והמתקדם ביותר". עוד נמסר מבית החולים כי במסגרת הפקת לקחים מהמקרה, יופסקו מתן בדיקות המבחן לאלרגיית מזון באופן זמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully