וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריכה עזרה דחוף, אין ברקסים": תיעוד רכב דוהר ללא שליטה בכביש 6

1.12.2019 / 11:53

הנהג, תושב הצפון בן 28, איבד את הבלמים במכוניתו ונסע במהירות של 120 קמ"ש, כשהוא לא מצליח להאט. בתיעוד שפורסם על ידי המשטרה, נשמע קצין אגף התנועה מפנה את הנתיב כדי למנוע פגיעה ברכבים אחרים, ולבסוף מדריך את הנהג לדומם את המנוע עד לעצירתו הבטוחה

צילום: דוברות משטרה, עריכה: טל רזניק

נהג שאיבד את הבלמים במכוניתו נסע במהירות של 120 קמ"ש בכביש 6, אך הצליח לדומם את המנוע מבלי לגרום לנפגעים. בתיעוד שפורסם היום (ראשון) על ידי המשטרה, נשמעים עובדת מוקד כביש 6, קצין אגף התנועה ומומחה לתעבורה בשיחת ועידה עם הנהג כשהם מסייעים לו לעצור בבטחה.

הנהג, תושב הצפון בן 28, דיווח למוקד כביש 6 על התקלה במכוניתו, וסמוך לחצות הדיווח הועבר למרכז השליטה באגף התנועה. "אני צריכה עזרה דחוף, יש פה אוטו שהוא בלי ברקסים. נוסע מהיר ולא מצליח להאט את האוטו", נשמעת המוקדנית. היא הדגישה כי "אין לו בלמים, איבוד בלמים".

במהלך השיחה, ניסו קצין אגף התנועה ומומחה לתעבורה להדריך את הנהג ולבצע כמה פעולות כדי לעצור את הרכב - אך ללא הועיל, כשמערכת הבלמים וההילוכים אינם מגיבים. תוך כדי השיחה הבחין הקצין, סמוך למחלף נשרים, ברכב שדהר בין הנתיבים במהירות של 120 קמ"ש, כשהוא מתחמק מפגיעה ברכבים שנסעו לצדו. הוא החל בפינוי הנתיב, תוך הוראה לנהגים שהיו מסביב להאט את נסיעתם, ובכך לבודד את הרכב מהתנועה בכביש.

תיעוד: צעיר בן 28 מצפון הארץ נסע בכביש 6 לדרום במהירות של 120 קמ"ש, 
כשלפתע גילה שהוא לא מצליח להאט את הרכב משום שהבלמים לא מגיבים. אתר רשמי
תיעוד הנהג נוסע ללא שליטה בכביש 6/אתר רשמי

לאחר שהצליח להדביק את מהירותו, החל לכרוז לנהג לדומם את המנוע לאור העובדה כי כל הניסיונות לעצור את הרכב לא צלחו, ונראה כי הנהג מתקרב במהירות גבוהה מאוד לקבוצת רכבים נוספת שנעה בהמשך. בשיחה הוא נשמע כשהוא אומר: "תכבה את הרכב! תכבה את הרכב עד שהוא עוצר. להיצמד, להיצמד עוד לימין. יופי לאט-לאט עד שהאוטו עוצר. הכול בסדר. לא לגעת בכלום עד שהאוטו עוצר".

הנהג, שפעל כפי שהורה לו הקצין, דומם את מנוע הרכב ובכך החל להאט את מהירות נסיעתו תוך ליווי צמוד של הניידת עד לעצירתו הבטוחה. המוקדנית נשמעת נושמת לרווחה: "ברוך השם, הרכב נעצר". הנהג פונה על ידי מד"א לבית החולים לאחר שלקה בהתקף חרדה בעקבות האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully