וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסון בלתי נתפס": ציפי ונועם התינוקת נהרגו בתאונה הקטלנית בכביש 443

ציפי רימל בת ה-34 עבדה כמורה לאנגלית בבית ספר בנווה צוף. יחד איתה נהרגה גם בתה נועם רחל, ונפצעו בנה איתי בן ה-12 ובעלה אפרים. אחותו: "לפני שלושה שבועות החזקתי את התינוקת בבית החולים - היום הגעתי להיפרד ממנה". אב לתלמידיה לשעבר של ציפי: "אישיות מדהימה"

צילום: מד"א

התאונה בגבעת זאב - כל הפרטים:

  • ציפי בת ה-34 ובתה נועם רחל נהרגו בהתנגשות בין רכבים בגבעת זאב
  • הן יובאו למנוחות בנווה צוף בשעה 14:00
  • הבן, איתי בן ה-12, נלכד באחד הרכבים ופונה לבית החולים במצב אנוש
  • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו, חשד שהנהג הפוגע נסע במהירות מופרזת

בהתנחלות נווה צוף מתקשים לעכל את מותם של ציפי רימל ובתה נועם רחל בתאונת הדרכים הקשה שאירעה הבוקר (ראשון) בכביש 443. רימל, בת 34, נהרגה יחד עם בתה בת השלושה שבועות בהתנגשות בין כלי רכב בצומת גבעת זאב, שכתוצאה ממנה נפצע באורח אנוש הבן, איתי בן ה-12, והאב אפרים, שמצבו בינוני-קשה. ההלווייה תצא בשעה 14:00 מרחבת בית הכנסת בנווה צוף לבית העלמין ביישוב.

לבני הזוג עוד שלושה ילדים - לאה בת התשע, עמיחי בן השבע והראל בן השלוש. ציפי עבדה בהוראה כמורה לאנגלית בבית ספר בנווה צוף. היא ובן זוגה אפרים היו בעבר רכזי נוער בהתנחלות, ושליחים בקהילה היהודית בשיקגו.

משמאל ועם כיוון השעון, הבת לאה, האב אפרים הפצוע עומד, איתי הפצוע, עמיחי, הראל, נועם ז"ל בידיה של האם ציפי ז"ל.. באדיבות המשפחה
"משפחה מלאת חסד ועשייה". משפחת רימל/באדיבות המשפחה

דבורה, אחותו של אפרים, סיפרה כי היא מכירה את ציפי עוד מכיתה ה'. "את רוב החיים שלי אני זוכרת איתה ולא בלעדיה", היא אמרה. כאחות הקטנה במשפחה, היא תיארה שהיא התקשתה ללמוד שעון ולוח הכפל. "וציפי הגיעה, מלאת כוח רצון וסבלנות, ובאותו רגע הפכה להיות החברה הכי טובה שלי", סיפרה. "ציפי ישבה ולימדה אותי הכול. בזכותה, עד היום באוניברסיטה אני עושה טריקים שהיא לימדה אותי. זאת הייתה ציפי לבוא ולעשות מה שצריך, וכמה שצריך, עם חיוך מרוח על הפנים, עם כזאת שמחה ועם כל אחד".

דבורה תיארה את ציפי כמי שביתה תמיד פתוח ותמיד התנדבה לעזור בכל מה שרק אפשר. לדבריה, כשהיא הלכה איתה ברחוב, "ילדים היו אמורים לה בהתרגשות 'שלום' כי היא הייתה המורה שלהם. היא הייתה המורה המשוגעת והמגניבה הזאת שעשתה הכול עם חום ואהבה".

לדבריה, הקשר ביניהן לא היה קשר רגיל עם גיסה. "היא הייתה כמו אחות גדולה", תיארה דבורה. "סיפרתי לה דברים שלא סיפרתי לאחים או להורים שלי. היא ידעה עליי המון. היא הייתה איתנו בהמון סיטואציות משפחתיות קלות או קשות, תמיד התנדבה שכל אירוע יהיה אצלה ושהיא תביא הכול. גם אם היו ריבים, היא תמיד הייתה הראשונה לגשר וגם הראשונה להחליק ולהמשיך הלאה".

האם ציפי ובתה נועה רחל, שנהרגו בתאונת דרכים בצומת גבעת זאב, והאב אפרים שנפצע בתאונה באורח קשה. זירת התאונה בצומת גבעת זאב.01 בדצמבר 2019.. באדיבות המשפחה
נהרגו בתאונה הקטלנית. ציפי עם בתה נועם רחל/באדיבות המשפחה

לפני שלושה שבועות היא הביאה לעולם את נועם רחל. "היא ביקשה שאבוא להיות איתה ולהביא לה שוקולדים. החזקתי את נועה. תמיד היה לי פחד מילדים קטנים, אבל היא פשוט נולדה יפה. ציפי כל כך התרגשה שיש לה עוד בת ונועם כבר הייתה לבושה בכל פריט ורוד אפשרי. אמרתי לציפי כמה הילדה שלה יפה. זאת תינוקת שלפני שלושה שבועות החזקתי אותה בבית חולים, והיום הגעתי לבית החולים הזה כדי להיפרד ממנה", הדגישה דבורה.

אבינעם גואלמן, שציפי הייתה המורה לאנגלית והרכזת החברתית של ילדיו, כתב הבוקר כי "הלב דואב, ובשורת האיוב בלתי נתפסת". הוא תיאר את ציפי כ"אישיות מדהימה, מלאת אהבה ושמחה. והילדים החזירו לה אהבה. האובדן קשה, קשה מאוד". גואלמן, שאמר כי הוא מחזק את המשפחה ואת תושבי נווה צוף ומתפלל לרפואת אב המשפחה ובנו איתי, הוסיף: "את הנגע של תאונות הדרכים, חייבים למגר במהירות".

חשד שהנהג הפוגע נסע במהירות מופרזת

בנווה צוף אמרו כי ציפי היא "אישיות מדהימה, מלאת אהבה, מאור פנים ואכפתיות לכל אדם. מעורבת מאוד בקהילה. בתם הקטנה נועם רחל שנולדה לפני שלושה שבועות מילאה את המשפחה בשמחה. האסון בלתי נתפס, מדובר במשפחה מלאת חסד ועשייה".

עוד אמרו בנווה צוף כי "בית הישוב כולו אבל, ומחזק את המשפחה. אנו מבקשים להתפלל ולהרבות בחסד היום לרפואתם של אב המשפחה אפרים צבי משה והבן איתי יעקב בן צפורה שנפצעו בתאונה".

אפרים שנפצע בתאונה משמש כרכז אוזר ירושלים בתנועת הנוער עזרא. שאול דה מלאך, מזכ"ל התנועה, סיפר כי "אפרים נכנס לתפקידו בתנועה לפני מספר חודשים והביא איתו הרבה מאוד שמחת חיים וחדוות עשייה לתפקיד. רק לפני כשלושה שבועות שמחנו וחגגנו איתם את הולדת ביתם נועם רחל, בשמחה גדולה בתנועה, וכעת אנו מזועזעים לשמוע על התאונה המחרידה שבה ציפי ונועם רחל מצאו את מותן. אנו מתפללים כולנו לרפואתם של אפרים ובנו איתי".

האם ציפי ובתה נועה רחל, שנהרגו בתאונת דרכים בצומת גבעת זאב, והאב אפרים שנפצע בתאונה באורח קשה. 01 בדצמבר 2019.. אתר רשמי
"הלב דואב". ציפי ונועם רחל שנהרגו, עם האב אפרים/אתר רשמי

התאונה אירעה סמוך לצומת גבעת זאב-מחנה עופר, מירושלים לכיוון מודיעין, בזמן שהרכבים ככל הנראה היו בנסיעה. איתי, שנפצע באורח אנוש לאחר שנלכד במושב האחורי של הרכב, מציין היום את יום הולדתו ה-12. בנוסף אליו ולאביו אפרים, נפצעו עוד ארבעה בני אדם בתאונה, בהם צעיר בן 18 שנפצע באורח בינוני עד קשה.

על פי החשד, נהג הרכב שהתנגש ברכבם של בני המשפחה נסע במהירות מופרזת. כתוצאה מהתאונה, נפגעו שלושה רכבים נוספים שעמדו בצומת. לזירה הגיעו שוטרים ובוחני תאונות הדרכים של המשטרה, שפתחו בחקירה לבירור הנסיבות תוך איסוף ראיות וממצאים. "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד שהתרחשה בצומת גבעת זאב", סיפר חובש מד"א ישי לוי. "שני כלי הרכב היו ממש מעוכים ומפורקים והפצועים נלכדו בתוכם".

זירת התאונה בה נהרגו אישה בת 35 וביתה בת שלושה שבועות בצומת גבעת זאב. 01 בדצמבר 2019.. מד"א
הפצועים נלכדו ברכב. זירת תאונת הדרכים, הלילה/מד"א

פרופסור עופר מרין, מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, העיד כי "שנים רבות עוסק בטראומה ובאמת לא זכור לי לילות כל כך מורכבים כמו הלילה הזה. אחרי חצות, תאונה מאוד קשה של בני משפחה אחת. ארבעה שהיו ברכב נפגעו קשה מאוד, מתוכם שלושה הגיעו ליחידת הטראומה בשערי צדק. הגיעה אם המשפחה לאחר החייאה ארוכה בשטח ולאחר זמן נקבע מותה".

לדבריו, האב אפרים הגיע לבית החולים במבצ קשה. לדברי פרופ' מרין, האב הזדקק לניתוח. בנוגע לבן המאושפז באורח אנוש, אמר מנכ"ל המרכז הרפואי כי הוא "עבר ניתוחים בלילה, הוא מורדם ומונשם מצבו קשה מאוד".

"האבא הוא בהכרה, חלק מהמורכבות הייתה לבשר לו על הטרגדיה המאוד קשה. לצערי יש סכנה לחייו של הילד", הוסיף.

יותר מ-300 הרוגים בתאונת הדרכים השנה

התאונה מצטרפת לתאונות נוספות שאירעו במהלך הלילה, שבמהלכן נהרג הולך רגל בן 70 מפגיעת רכב בבני דרור וגבר כבן 50 שמשאיתו הידרדרה עליו ומחצה אותו לקיר בהרצליה. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "הלב נשבר למול התמונות הקשות של הרוגי תאונות הדרכים. ארבעה הרוגים במספר שעות, מעל 300 משפחות שכולות שנוספו השנה למשפחת השכול. כבר עכשיו ניתן לומר בעצב רב כי שנת 2019 היא שנת כישלון בצמצום ההרוגים מתאונות דרכים. עוד חודש שלם לפנינו ואנחנו קרובים מאוד למספר ההרוגים בכל שנת 2018".

קיטה הוסיף כי "הכשלון השנה הוא תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמיועד למאבק בתאונות הדרכים, כסף שמציל חיים. מדינת ישראל לא יכולה להמשיך לקבל את הרוגי תאונות הדרכים באדישות ובשלוות נפש כאילו מדובר בגזירת גורל שנגזר עלינו לחיות איתה".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר כי מדובר ב"בוקר קשה לתושבי מטה בנימין. התבשרנו הלילה על התאונה הקשה בצומת גבעת זאב בה נהרגו ציפי ונועה רחל למשפחת רימל, מעמודי התווך של היישוב נווה צוף. בשעה קשה זו אנו מחזקים את המשפחה היקרה ותושבי היישוב נווה צוף ומתפללים להחלמתם של שאר הפצועים".

(עדכון ראשון: 9:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully