וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקיצוץ: עובדי משרד הרווחה יצאו לגיבושון בעלות מיליונים

28.11.2019 / 19:15

לוואלה! NEWS נודע כי האירוע שהתקיים באילת נאמד בכ-3.5 מיליון שקלים, על אף שביולי האחרון הוכרז על קיצוץ רוחבי של 1.2 מיליארד ועצירת תכניות חברתיות בעקבות הקיפאון הפוליטי. בניגוד להנחיות, התוכנית לא כללה תוכן מקצועי ואושרה ע"י מנכ"ל המשרד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השהות לא כללה תוכן מקצועי. קלאב הוטל אילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

עובדי משרד הרווחה שבו השבוע מגיבושון באילת שעלותו כ-3.5 מיליון שקלים, זאת אף על פי שביולי האחרון הוכרז על קיצוץ רוחבי של 1.2 מיליארד שקל בכלל משרדי הממשלה, בעקבות הקיפאון הפוליטי. לוואלה! NEWS נודע כי תוכנית האירוע אושרה על ידי מנכ"ל המשרד אביגדור קפלן, וכללה גם הופעות של הזמרים עומר אדם, דודו אהרון וסאבלימינאל במלון קלאב הוטל אילת.

בניגוד להוראות נציבות שירות המדינה, תכנית הגיבושון לא כללה אף תוכן הנוגע להכשרה מקצועית או תוכן לימודי כנדרש. גיבושון נוסף צפוי להתקיים בחודש הבא. אישור הפעילות בא למרות הקיצוץ בגובה 80 מיליון שקלים בתקציב המשרד במסגרת הקיצוץ הרוחבי, ובצל הקפאתן של תכניות חברתיות רבות בשל השיתוק השלטוני. התקציב המקורי של המשרד לפעילויות לרווחת עובדיו עמד על 2.6 מיליון שקלים, כך שעלות הפעילות חרגה כמעט במיליון שקלים.

בנציבות שירות המדינה אמרו כי הם לא מאשרים את ההשתלמויות הפרטניות, וכי בכל משרד המנכ"ל צריך לאשר את האירוע בהתאם להנחיות הכתובות בתקנון שירות המדינה ולהוראות תקנות כספים ומשק. מנכ"ל המשרד אביגדור קפלן עצמו הצטרף לאירוע בליווי שני יועצים בטיסה במקום אחד כמקובל.

אביגדור קפלן – יו"ר דירקטוריון קבוצת כלל ביטוח. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אישר את התוכנית. מנכ"ל המשרד אביגדור קפלן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

על פי חוזה נציבות שירות המדינה שעודכן בספטמבר 2017 "הפעילות במסגרת ההשתלמויות שבנדון חייבת לכלול הן מרכיבי הדרכה, והן מרכיבי תרבות ורווחה". על פי הנטען, בין מרכיבי הדרכה ניתן למנות הרצאות, סיורי טבע, נוף והיסטוריה, ביקור במוזיאונים ובמוסדות ציבוריים חשובים, וכל עשייה שיש בה כדי להעשיר ולהעמיק את אוצר הידע הכללי של העובדים. "היקף מרכיבי ההדרכה בהשתלמויות, לא יפחת משש שעות הדרכה בהשתלמות בת יומיים ומשמונה שעות הדרכה בהשתלמות בת שלושה ימים".

על פי תכניית ההרשמה שנשלחה לעובדי המשרד, מלבד הופעות האמנים, הגיבושון כולל "מופע אור קולי מרהיב, ומתחם שאנטי ופינוקים עם טיפולי מסאז' ונגן סקסופון".

עוד בוואלה!

ברקע האפשרות שיתפטר: דרעי דורש מנתניהו שני תיקים לש"ס

לכתבה המלאה
משרד הרווחה בקלאב הוטל אילת. צילום מסך
תוכנית הגיבוש/צילום מסך
משרד הרווחה בקלאב הוטל אילת. צילום מסך
משרד הרווחה בקלאב הוטל אילת/צילום מסך
משרד הרווחה בקלאב הוטל אילת. צילום מסך
משרד הרווחה בקלאב הוטל אילת/צילום מסך

מוקדם יותר השבוע פרסם החשב הכללי באוצר הנחיות להתנהלות במסגרת התקציב ההמשכי, על רקע המשך כהונתה של ממשלת מעבר והיעדר תקציב חדש. כך, בעקבות הקיצוצים, קיימות מגבלות חמורות על הוצאות המשרדים, לרוב בתחום רווחת העובדים. על פי ההנחיות לפעילות ונופש של התקשי"ר: "לא יבוצעו התקשוריות חדשות בתחומי הדרכה ורווחה אלא באישור ועדת החריגים המיוחדת. פעילויות אשר לא דורשות את אישור הוועדה הם ימי עיון מקצועיים ללא לינה בתחומי פעילות המשרד שעלותם אינה עולה על 17 אלף שקלים".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה כי "מדובר בפעילות של ימי גיבוש לעובדים כפי שמתקיימת בכל משרדי הממשלה. הפעילות מתוקצבת על פי תעריף החשב הכללי וממומנת בחלקה על ידי השתתפות עצמית של העובדים". במשרד העבודה והרווחה הוסיפו כי "פעילות הגיבוש עומדת בכל הוראות נציבות שירות המדינה. הטענה על חריגה מהתקציב אינה נכונה והוא אף לא נוצל במלואו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully