וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתי תיפסק שפיכות הדמים?": קיר המשאלות של המפגינים בעיראק

27.11.2019 / 16:04

בין אלפי פתקים שהודבקו על לוח בבירה בגדאד, כתבו התושבים את תקוותיהם לעתיד המדינה השרויה במשבר מדמם. : "אנחנו רוצים שהממשלה תשתנה"

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

הפתק הלבן הקטן היה דבוק לקיר בין אלפי פתקים דביקים אחרים, כשכל אחד מהם נושא משאלה, הערה או תפילה על עתיד עיראק. "מתי תיפסק שפיכות הדמים בארצי?", נכתב בפתק אחד.

סמוך לכיכר תחריר בבגדאד, מוקד תנועת המחאה שלא מוותרת חרף ההרג של מאות מפגינים מירי כוחות הממשלה, הקימו מפגינים "חומת משאלות".

"כתבתי: 'נהגתי לשנוא את עיראק לפני 25 באוקטובר, עכשיו אני גאה בה'", אמרה פטימה עוואד, בת 16, שציינה את התאריך בחודש שעבר שבו ניסו המפגינים להסתער לראשונה על "האזור הירוק" של בנייני ממשלה שנמצא בצדו השני של הגשר על החידקל המוביל מהכיכר. "לפני כן, לא היה לנו עתיד, ואף אחד לא היה מפגין כי כולם פחדו. עכשיו כולנו התכנסנו בכיכר תחריר", אמרה.

לוח מודעות של מפגינים, בבגדאד, עיראק, נובמבר 2019. רויטרס
הפתקים יקובצו לספר. קיר המשאלות בבגדאד/רויטרס

המפגינים מאשימים את הממשלה בשחיתות ובבזיזת המשאבים הלאומיים. לפחות 339 בני אדם נהרגו מאז תחילת ההפגנות באוקטובר, רובם מפגינים לא חמושים שנורו באש חיה.

בפתק אחר שעל הקיר נכתב בפשטות: "אנחנו רוצים שהממשלה תשתנה". פתק שני קרא להוציא להורג פוליטיקאי שנוא; בפתק אחר, צעיר סיפר שהוא רוצה לסיים את לימודי הספורט שלו.

הקיר הוקם בבית מרחצאות נטוש בבגדאד על ידי פעילים המתכננים לקבץ את המשאלות לספר.

סאטר ג'ודה, סופר שעזר בהקמת החומה, אמר כי "הקמנו צוות עם קבוצת צעירים ועבדנו כמו צוות אחד, פעלתנים כמו דבורים בכוורת". לדבריו, "זו הייתה הפעילות שהאנשים הכי אהבו ונקשרו אליה יותר מכל: 'קיר המשאלות'".

עוד בוואלה!

"מסמכי איראן" נחשפים: כך חדרה טהראן לצמרת השלטון בעיראק

לכתבה המלאה
לוח מודעות של מפגינים, בבגדאד, עיראק, נובמבר 2019. רויטרס
לוח מודעות של מפגינים, בבגדאד, עיראק, נובמבר 2019/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully