וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המחאה והמשבר מול איראן: פנס הגיע לביקור פתע בעיראק

23.11.2019 / 18:57

סגן נשיא ארה"ב המריא לביקור חשאי במדינה, שם נפגש עם נשיא המחוז הכורדי בעיראק, לראשונה מאז הנסיגה האמריקנית מצפון סוריה. כמו כן, בכיר הממשל שוחח עם ראש הממשלה, כשמטרת הביקור הייתה הערכה מחודשת של המאבק בדאעש לאחר הנסיגה. "מחויבותנו לכורדים לא השתנתה"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס ערך היום (שבת) ביקור פתע בעיראק, זאת בצל גל המחאות נגד המשטר באיראן השכנה, שהחל לפני כשבוע בעקבות עליית מחירי הדלק. ביקורו של בכיר הממשל נחשב למסע הדיפלומטי ברמה הגבוהה ביותר שעורכת וושינגטון מאז הודעת הנשיא דונלד טראמפ על נסיגת הכוחות מסוריה לפני כחודשיים.

פנס נחת בעיר אירביל, שם נפגש עם נשיא מחוז הכורדים בעיראק, נצ'ירבן ברזאני. הוא הוטס לעיראק במטוס תובלה צבאי מדגם C-17 כדי לשמור על חשאיות הביקור, שמטרתו להעריך מחדש יחד עם בעלות הברית את המאבק נגד דאעש לאחר נסיגת הצבא האמריקני מצפון סוריה. מה שהוביל לפתיחת טורקיה במבצע צבאי עקוב מדם נגד הכוחות הכורדיים בסוריה.

מוקדם יותר, פנס קיבל תדריך מסווג בבסיס חיל האוויר אל-אסד בעיראק, ממנו על פי הדיווחים יצאו כוחות הצבא האמריקני למבצע בסוריה בחודש שעבר, שהביא לחיסולו של מנהיג המדינה האסלאמית (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי. פנס שוחח בטלפון עם ראש ממשלת עיראק, עאדיל עבד אל-מהדי.

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בביקור בבסיס חיל האוויר האמריקני בארביל שבעיראק 23.11.2019. רויטרס
פנס בעיראק, היום/רויטרס

זאת הייתה הגיחה החמישית של סגן הנשיא לאזור מזה חמישה שבועות, לאחר שבחודש שעבר הוא נשלח על ידי טראמפ לאנקרה, שם שוחח עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במסגרת המשא ומתן להפסקת אש בין אנקרה לבין הכורדים בסוריה.

במהלך ביקורו היום אמר פנס כי הוא מברך "בשם הנשיא טראמפ על שיתוף הפעולה והברית החזקה שחושלה במסגרת הלחימה, בין העם בארצות הברית והעם הכורדי באזור זה". בתשובה לשאלה האם ארצות הברית עומדת בפני בגידה מצד בעלי הברית הכורדים בעיראק ובסוריה בעקבות מהלכיו של טראמפ בסוריה, אמר פנס כי לשתי הקבוצות, כולל הכוחות הכורדיים הסוריים "שנלחמו לצדנו", אין ספקות לגבי המחויבות האמריקנית כלפיהם. "זה לא משתנה", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully