וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ זומן להשתתף בשימוע ההדחה שלו בקונגרס

יו"ר ועדת המשפט בבית הנבחרים שלח מכתב לנשיא, לקראת תחילת השלב הבא בהליך המאיים על המשך כהונתו. "הוא יכול לנצל את ההזמנות או שהוא יכול להפסיק להתלונן"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

חבר קונגרס דמוקרטי בכיר הזמין הלילה (רביעי) את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להשתתף בשימוע ההדחה הראשון שלו בשבוע הבא - או "להפסיק להתלונן" על ההליך, שנפתח בעקבות שיחתו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

ג'רולד נדלר, יו"ר ועדת המשפט בבית הנבחרים, אמר כי הזמין את טראמפ להשתתף בשימוע ב-4 בדצמבר. "לנשיא יש החלטה לקבל", כתב נדלר במכתב ששלח לנשיא. "הוא יכול לנצל את ההזמנות להיות מיוצג בשימועי ההדחה, או שהוא יכול להפסיק להתלונן על התהליך. אני מקווה שהוא יבחר להשתתף בהליך, ישירות או דרך עורך דין, כפי שנשיאים אחרים עשו בעבר".

אם יגיע טראמפ לשימוע, הוא יוכל לתשאל עדים, במסגרת הליך ההדחה, שמתמקד בשיחה בין שני הנשיאים שהתקיימה בחודש יולי. במהלך השיחה, ביקש טראמפ מזלנסקי לחקור את ג'ו ביידן, אחד מיריביו הפוטנציאליים בבחירות בשנה הבאה, ואת בנו האנטר, שהיה חבר בהנהלת חברת גז אוקראינית.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ , קמפיין בחירות, פלורידה, 27 בנובמבר 2019. רויטרס
יגיע להגן על עצמו? טראמפ/רויטרס

הדמוקרטים חוקרים אם טראמפ השתמש בהקפאת כספי הסיוע הצבאי לאוקראינה, כדי ללחוץ על קייב לחקור את משפחת ביידן. נשיא ארצות הברית מכחיש כי הוא פעל שלא כשורה, וקורא לחקירה נגדו "ציד מכשפות".

בשבוע שעבר סיימה ועדת המודיעין שבועיים של שימועים ציבוריים, אחרי כמה שבועות של עדויות מאחורי דלתיים סגורות. אדם שיף, יו"ר ועדת המודיעין, אמר כי שלוש החקירות המובילות את החקירה - המודיעין, הפיקוח ויחסי החוץ - מגבשות את הדוח שלהן, שיפורסם ב-3 בדצמבר.

עוד בוואלה!

"תן וקח" בהוראת הנשיא: העדות שתחרוץ את גורל טראמפ?

לכתבה המלאה

לדברי יו"ר ועדת המשפט בבית הנבחרים, השימוע יהווה הזדמנות לדון בבסיס ההיסטורי והחוקתי של השימוע. "נדון אם המעשים שלכאורה ביצעת מצריכים מהבית להפעיל את סמכותו ולאמץ את סעיפי ההדחה", אמר נדלר. הוא הקצה לטראמפ עד השעה 18:00 ב-1 בדצמבר כדי להודיע אם הוא מתכוון להגיע או לא, ואם כן, מי יהיה עורך דינו.

אחרי שוועדת המשפט תתחיל בניסוח סעיפי ההדחה, בית הנבחרים הנשלט על ידי הדמוקרטים צפוי להצביע בעדם. לאחר מכן, ייערך משפט בסנאט הנשלט על ידי הרפובליקנים, אך קיים סיכוי קלוש שמספיק סנאטורים רפובליקנים יצטרפו לאלו הדמוקרטים כדי להגיע לרוב של שני שלישים הדרוש להדחת נשיא.

הבית הלבן וכמה מהרפובליקנים רוצים להגביל את משך המשפט לשבועיים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully