וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקר בכל חלקי גופה ונמלט: תושב חיפה הורשע ברצח אשתו

25.11.2019 / 12:52

השופטים הרשיעו פה אחד את אטירסאו אינעלם, בן 45, ברצח אשתו סיפראש בת ה-36 בדקירות. בהמשך צפוי בית המשפט לגזור עליו מאסר עולם. משפחת הקורבן: "מגיע לו עונש מוות"

עריכה: טל רזניק

הרכב שלושה שופטים בביהמ"ש המחוזי בחיפה הרשיע (שני) פה אחד את תושב העיר בן ה-45 אטירסאו אינעלם ברצח בכוונה תחילה של אשתו סיפראש בת ה-36. הם נישאו באתיופיה כשהיתה בת עשר והיא היתה אם ארבעת ילדיו. העיתוי סימלי ליום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, אותו בישראל מציינים היום. בהכרעת הדין הפרושה על 55 עמודים דחה ההרכב בראשות אב בית הדין השופט כמאל סעב, השופט יחיאל ליפשיץ והשופטת גלית ציגלר אחת לאחת את טענות ההגנה והודיע כי לא יזקפו לזכותו נסיבות מקלות. משמעות הדבר שצפוי לו מאסר עולם. "מגיע לו עונש מוות", אמרה לוואלה! NEWS אחותה פטפט דסיה "אני מבינה שגם בית סוהר זה לא דבר קל אבל הוא לקח חיים של בנאדם. אם רוצים להפסיק עם זה אז צריך שגברים אחרים יידעו שזה העונש".

האירוע התרחש ב-10 ביוני 2018. אטירסאו אינעלם כבר התגורר בלוד בנפרד באותה תקופה. סיפראש התגוררה עם ארבעת ילדיה ברחוב אריה לוין 18 בקרית שמואל. על פי כתב האישום שהגישה נגדו הפרקליטות הוא הגיע ברכבת לסביבת מגוריה בסביבות השעה 17:00 כשכבר גמלה בלבו ההחלטה להרוג אותה. חוקרי המשטרה מצאו שהוא הודיע למעבידו שלקח חופש, עלה בתחנת לוד ב-14:48, ולא בדקו לו שם את התיק בו בהמשך בחיפוש נמצאה סכין יפנית. הוא הגיע למוצקין בשעות אחה"צ, במרחק של 10 דקות מזירת האירוע. הוא ירד בתחנת מוצקין ב-16:42. היא ב-16:50 עלתה על ההסעה ברפא"ל שם עבדה כמנקה. כמה דקות אחר כך היא ירדה ממנה והתקרבה רגלית לבניין.

סיפראש אינעלם שנרצחה בקריית שמואל. רפרודוקציה: יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
סיפראש אינעלם/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה: יואב איתיאל

מכתב האישום עולה כי אז הוא התנפל עליה, דקר אותה שמונה דקירות בצווארה, בגבה, במותנה, בכתפה, בעכוזה, ובפניה, גרם לה חתכים ביד, בפנים באוזן ובבית החזה. אח"כ הסתלק מהמקום. בקשר המשטרתי יצאה הודעה על האירוע.

צוות מד"א שהוזעק לשם מצא אותה מוטלת ללא רוח חיים, מבוססת בדמה. היא הועברה תוך נסיונות החייאה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם בתוך זמן קצר נקבע מותה. סיור עירוני משולב איתר אותו תוך דקות. השוטר אמיר שייך ששמע את הדיווח על חשוד בדקירות שברח לכיוון שד' ירושלים בקרית ים, עשה סיור בניידת ביחד עם הפקח רומן וראו בשעה 17:20 את אטירסאו אינעלם יוצא משיחים מהסמטה ברח' יגאל אלון, זה היה כ-10-5 דקות אחרי הדיווח על הדקירות וזה היה קרוב לקרית שמואל - מקום האירוע.

השניים ציינו שראו "אדם ממוצא אתיופי עם כובע מצחייה מזיע". הם העידו כי "הבחור לא הגיב בהתחלה", לשאלותיהם כשביקשו תעודת זהות הוא "גמגם והיה בלחץ", אמר שהוא מלוד ובדרך הביתה מעבודה, אמר להם שהנדקרת היא אשתו. השוטר שייך דיווח על כך בקשר ובמקביל שאל אותו אם הכל בסדר ואינעלם אמר שנפל ברחוב. כשעלו לו החשדות והוא ראה את הכתמים על היד והמכנסיים, השוטר הודיע לו שהוא עצור בגין דקירה.

עוד בוואלה!

"הייתי בגיהנום, אבל החלטתי שאני מנצחת"

לכתבה המלאה
משפחתה של הנרצחת סיפראש אינעלם בקברה. יואב איתיאל
משפחתה של הנרצחת סיפראש אינעלם עולים לקברה/יואב איתיאל

הכניסו אותו לניידת אחרת עם איש מז"פ שצילם את הכל בתוך הרכב. לאחר התייעצות שאל אותו השוטר אם הוא מוכן להצביע על המקום בו השליך את הסכין. השוטרים הסבירו אח"כ שהיה חשוב להם להגיע לסכין כי יש שם שטח פתוח, שבין שני בתי ספר. "בשעות היום יש המון ילדים, חששנו לאבד את המוצג כי השעה הייתה קרובה לשעת חשיכה", שחזרו. אטירסאו אינעלם הסכים חלקית. הוא הסכים להצביע לכיוון השטח הפתוח בין שני הבניינים, לא הצביע על נקודה ספציפית בשטח, אמר שהוא זרק באזור, מוכן להראות אבל לא יצא מהרכב. השוטרים ביצעו סריקות ואיתרו במקום את הסכין.
"האמבולנס ישר נסע וכשהגעתי למקום לא הספקתי לראות אותה, אבל בדיוק הביאו אותו", משחזרת פטפט, "בהתחלה הוא אמר 'רצחתי אותה', אבל אחר כך התחיל לספר סיפורים ואמר שלא. פשוט התחיל לשקר. בגלל זה כבר שנה וחצי אנחנו בבית משפט".

משפחתה של סיפראש אינעלם שנרצחה ע"י בעלה עם עו״ד יאנה יורין המייצגת את משפחת קרבן העבירה מטעם משרד המשפטים, בית המשפחט המחוזי חיפה, 25 בנובמבר 2019. יואב איתיאל
"הוא לקח חיים של בן אדם". בית המשפט המחוזי בחיפה, היום/יואב איתיאל

מהחקירה עולה שבמסלול הבריחה שלו עשה כ-1,154 מ' עד למקום בו נתפס, שזה בקצב הליכה רגיל כ-15 דקות. הדיווח על אירוע הרצח היה בשעה 17:13. גם מד"א קיבלו דיווח בשעה 17:16. אטירסאו נעצר בשעה 17:20, מה שמעיד על ריצה. על החולצה והמכנסיים שלו נמצאו די. אן. איי של סיפראש וגם על להב הסכין - אותה סכין שנתפסה על ידי השוטרים והכיפה שנמצאה בזירה עם די. אן. איי שלו.

אטירסאו אינעלם כפר באשמה. בחקירותיו במשטרה הוא הכחיש את המעשים, וכך גם בבית המשפט. הוא לא מסר הסברים לממצאים המפלילים. הוא אמר לחוקרים שעבר לגור בלוד כי אשתו סילקה אותו דרך המשטרה ושבית משפט הרחיק אותו. הוא הכחיש שהוא היכה את אשתו ואיים עליה בעבר. הוא חזר על כך שהיא סילקה אותו מהבית שבעה חודשים לפני הרצח, שלא היה לו כסף, שהוא גר אצל אחיותיו לא הרגיש בנוח, היו שם הרבה בעיות וכתוצאה מכך במשך תקופה גם ישן בכביש. במשפט, עו"ד ויסאם עראף ועו"ד היילה סולומון, המייצגים אותו מטעם הסניגוריה הציבורית, ביקשו לזכותו מחמת הספק ועיקר טיעוניהם הוא שמדובר בטעות בזיהוי ושעדויות שני עדי הראיה לרצח שזיהו אותו אף סותרות זו את זו.

קרובת משפחתה של סיפראש אינעלם בקברה. יואב איתיאל
סיפרה כי היה מכה את סיפראש. אחותה של הנרצחת/יואב איתיאל

התובעת עו"ד אורלי רוזנטל-נאמן מפרקליטות מחוז חיפה טענה מנגד שבמהלך המשפט הוכח מעבר לספק סביר כי אטירסאו אינעלם ביצע את המעשה והצביעה על הרקע ממנו עולה כי בינו לבין סיפראש המנוחה שררו יחסים מעורערים במשך שנים רבות וכי היא סבלה במשך שנים מאלימות ואיומים מצידו והביעה לא אחת חשש לחייה.

האחות פטפט דסיה העידה במשפט על כך שסיפראש חששה לחייה, שהוא איים עליה ברצח ושהיא פנתה למשטרה ורצתה להתגרש. עוד סיפרה כי בשיחות טלפון בתקופה שלפני הירצחה היא אמרה לה שהיא מפחדת לחזור מהעבודה כי אטירסאו מחכה לה מתחת לבניין. אחותה אסקדר סימנך סיפרה לביהמ"ש על כך שאטירסאו היה מכה את סיפראש, מפחיד אותה ואף אמר מספר חודשים לפני האירוע "אני רוצה להראות לה את הסוף שלה".

אחותה בוסה זגיה סיפרה על אירוע שהיה בזמן שסיפראש היתה בהיריון ומצאה סכין וגרזן שבעלה קנה והביעה חשש שיום אחד הוא יהרוג אותה. היא הוסיפה שבזמן השבעה התגלה סט סכינים מוסלק בתחתית תנור המטבח בדירה וניתן לראות שסכין הרצח היא חלק מאותו סט. גם האחות גנט וכן האבא טגניה התייחסו לאלימות מצד אטירסאו עוד באתיופיה ולדברי סיפראש המנוחה, שחששה שהוא רוצה להרוג אותה. אמה, אננו זגיה, מסרה בעדותה כי אטירסאו התקשר אליה לפני הרצח ואמר לה שהמנוחה "מבוטלת", שהכוונה היא להרוג אותה וגם שכחודשיים קודם לכן בהלוויה של הדודה הוא אמר לאימא "סבלנות שלי נגמרה". אחד סנבטו איאנו העיד שסיפראש פנתה אליו בעניין מצלמות אבטחה שביקשה להתקין תוך שאמרה שבעלה "עושה לה בעיות" ושהמשטרה המליצו לה להתקין מצלמות. הוא העיד שביום הרצח בו אמרה לו שהיא מפחדת מבעלה וכי כשיראה אותה הוא יהרוג אותה.

האחיות של סיפראש אינעלם שנרצחה ע"י בעלה עם עו״ד יאנה יורין המייצגת את משפחת קרבן העבירה מטעם משרד המשפטים, בית המשפחט המחוזי חיפה, 25 בנובמבר 2019. יואב איתיאל
"חסרות אונים". אחיותיה של סיפראש בבית המשפט, היום/יואב איתיאל

מיכל, עובדת סוציאלית, אמרה לבית המשפט כי כבר מ-2010 הייתה אלימות מצד הבעל כלפי סיפראש אשתו המנוחה, שהיו איומים ברצח וקנאה חולנית מצידו הנאשם, שהובילו לצו הרחקה כנגדו בינואר 2018 וכי מתסקיר שנערך התרשמו ממסוכנות ממשית מצידו. איריס, אף היא עובדת סוציאלית, סיפרה שהתלוננה שאטירסאו מטריד אותה בטלפון ומאיים שיפגע בה. העובדת הסוציאלית הילה העידה על דווחי אלימות מ-2010, תלונות רבות כי סיפראש רצתה להתגרש. עובדת סוציאלית בשם אלמנש העידה שהציעו לאטירסאו טיפול והוא סירב.

מרדכי ברדוגו שמתגורר בקומה הראשונה של הבית המשותף שממול, ברחוב אריה לוין 14 בקרית שמואל, תלה כביסה במועד הרצח. "ראיתי הכל", שחזר. וא העיד על אדם שארב מאחורי הבנין עם סכין מוחבא בשרוול ושכאשר המנוחה הגיעה למקום הוא יצא לכיוונה, נתן לה מכה בראש, הפיל אותה לרצפה וחתך אותה עם הסכין. לבית המשפט הוא מסר תיאורים קשים על כך שהזירה מלאה דם ותיאר את האירוע באופן שהנאשם "גמר עליה כמו ששוחטים כבש". מעדותו עולה רצח שנעשה באכזריות רבה. ברדוגו צעק לעבר הדוקר "תפסיק, תפסיק", שיעזוב אותה. "הוא ברח לכיוון מוסדות חב"ד", תיאר.

גם השכנה חביבה כהן מאריה לוין 14א' צעקה "מספיק" וגם זאת לשווא. היא מסרה כי היא צפתה בטלוויזיה, שמעה צעקות "איי... איי", ראתה את האירוע מהחלון, ואז היא צעקה לדוקר שיפסיק. לדבריה היא ירדה למטה וראתה דקירה אחרונה בישבן ואח"כ את הדוקר בורח. אף היא תיארה את הדקירות, ציינה שהוא דקר באדישות בכייף, כאילו נחת רוח בכל הכיוונים בגוף, בראש, בגב, ברגליים ובכתף. היא סיפרה שהוא דקר בעוצמות בפנים רגועות וגם היא מסרה תיאור של סכין ארוכה עם ידית שחורה. היא תיארה את המנוחה שהייתה מלאה בדם והיא ניגשה אליה.

לקראת הכרעת הדין הגיעה אמש האחות פטפט דסיה לזירת הרצח, ובדמעות הדליקה שם נרות נשמה על כתמי הדם ששנה וחצי אחרי הרצח עדיין ניכרים על המדרכה. "קשה לי לבוא לראות את המקום הזה", אמרה. "קשה לי להתמודד, קשה לי לחזור לעבודה. היא תמיד התחננה להיפרד. היא פשוט לא רצתה לראות אותו. הוא הפחיד אותה והיא פחדה ממנו. גם אנחנו במשפחה חששנו לה כל הזמן כי הוא איים עליה כל הזמן. שבוע לפני שילדה את הבן הקטן שלחנו אליה את אחותי הקטנה שתשמור עליה כי הוא שוב רצה לרצוח אותה וידענו שהוא החביא סכין מעל המזגן. תמיד הטלפון שלי היה מתחת לכרית אולי היא תקרא לי. אבל לא יכולנו לעשות שום דבר".

"תחתית סדר העדיפויות"

היא סיפרה כי שמונה פעמים הוא הורחק בצו, אולם הוא הפר אותו. "היינו חסרי אונים", אמרה. "לא ישנתי בגלל זה בלילות. יום אחד אמר לה 'אני אפצל אותך, חכי, היום הזה יגיע'. היא סיפרה לי שהוא בא אליה עם פטיש, שלא היתה יכולה לישון. הבן הגדול היה עומד ביניהם באמצע וגם הוא חטף מכות כל הזמן. הוא זה שיום אחד בא אלי ואמר ' תעשי משהו, צריך להפריד אותם". היא אומרת: "צריך לעצור עם הדבר הזה. צריך לדאוג לנשים. איבדתנו מה שאיבדנו אבל יש עוד מלא בנות במצוקה. צריך להציל אותן. צריך להתעורר. צריך לעשות משהו. אחריה כמה נרצחו? מלא. כואב לי. קשה. אם רק הייתי יכולה להציל אחת הייתי עושה את זה אבל אני לא יכולה. כל יום אני רואה בטלויזיה רצח אחר. בחיפה, בפתח תקווה, בירושלים. מתי זה ייגמר? מתי ייפסק הדבר הזה?"

עורכת הדין יאנה יורין מלווה את משפחתה של סיפראש אינעלם בהליך המשפטי. הוריה של סיפראש מגדלים את שלושת הילדים הקטנים שהותירה. את הבן הגדול בן ה-19, אברהם, מגדלת פטפט אחותה-דודתו. נחמה-פורתא, ומקור גאוותה, בעוד שבועיים הוא ייתגייס לצה"ל. המשפחה לחצה עליו שיימצא ג'וב שיאפשר לו לקדם את קריירת הכדורגל שלו בה הוא מצטיין. אבל הוא מתעקש על קרבי והתנדב לגולני.

הנרצחת סיפראש אינעלם עם בני משפחתה באתיופיה. אתר רשמי
הנרצחת סיפראש אינעלם עם בני משפחתה באתיופיה/אתר רשמי

"סיפראש אינעלם נרצחה באכזריות לאחר שלא קיבלה מענה לתלונותיה ובכך נכנסה למרבה הצער לסטטיסטיקה הנוראית של נשים רבות נוספות שנרצחו ולמאות האלפים שחוות אלימות במשפחה", אמרה ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן). "אני מקווה ומאמינה שבית המשפט ימצה את הדין עם הרוצח במלוא החומרה האפשרית בחוק. היום אנו מציינות ומציינים את היום הבינלאומי לציון המאבק באלימות נגד נשים. לרגל היום הזה שיתפנו פעולה חוצת מפלגות עם חברות וחברי כנסת מכל הקשת הפוליטית כדי להבהיר שהמצב הזה אינו יכול להימשך עוד".

עוד אמרה יחימוביץ' כי "במשך קרוב לעשרים שנה דיווחתי על האלימות הרצחנית נגד נשים ולצערי במקום שיפור ושינוי לטובה בטיפול בנגע הזה עם השנים, אנחנו רואים הידרדרות, קיצוץ בתקציבים ודחיקת הנושא לתחתית סדר העדיפויות. הדוחות כבר נכתבו, ועדות דנו בנושא, אינספור הצעות חוק ותוכניות מקיפות נבנו. ברור לכולם מה צריך לעשות. התפקיד שלנו הוא להדהד את הנושא הזה בכנסת עד שיזכה להתייחסות הרצינית המתחייבת. מקרה הרצח המזעזע הזה שוב חושף את אוזלת ידם של הגורמים שאמורים לספק ביטחון לאותן נשים שנותרו לבד במערכה ושילמו בחייהן. הצעדים הללו היו צריכים להינקט עוד לפני השיתוק הפוליטי הנוכחי, וכעת המצב רק מבהיר עד כמה דחופה הקמת ממשלה יציבה ואחראית שתתפנה לדאוג לבעיות האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully