וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בהונג קונג: הישגים לתנועת המחאה הפרו-דמוקרטית

מתוצאות ראשונות עולה כי תומכי הדמוקרטיה באזור האוטונומי, המתנגדים לשליטה הסינית בעיר, זכו להישג חסר תקדים של 278 מושבים בפרלמנט המקומי. לעומתם תומכי בייג'ינג זכו רק ל-42 מושבים. זאת ברקע המחאה נגד שחיקת הדמוקרטיה

צילום: רויטרס

תומכי הדמוקרטיה בהונג קונג המתנגדים לשליטה הסינית בעיר זכו בהישגים חסרי תקדים בבחירות לפרלמנט המקומי - כך עולה הלילה (שני) מתוצאות ראשונות בבחירות בשטח האוטונומי המיוחד. על פי הנתונים, המפלגות הפרו-דמוקרטיות, עמם מזוהה תנועת המחאה שהובילה את המחאה, זכו ב-278 מושבים, זאת בעוד תומכי המשטר בבייג'ינג זכו ב-42 מושבים בלבד.

הבחירות במושבה הבריטית לשעבר התקיימו ברקע החשש כי הרשויות עשויות לבטל את ההצבעה, והן נתפסות כמבחן תמיכה בממשלה לאחר חודשים של אי שקט פוליטי ומחאות אלימות נגד שחיקת הדמוקרטיה. הממשלה ובייג'ינג קיוו כי הבחירות יביאו להפגנת תמיכה מצד מי שנקראים "הרוב השקט", אך הדבר לא התממש.

במקום זאת, תומכי סין איבדו כמה מועמדים משמעותיים במועצה. ג'וניוס הו, מחוקק פרו-סיני שנוי במחלוקת שאיבד את מושבו, תיאר את המאורע כ"שמים וארץ התהפכו". בתגובה לתוצאות הבחירות, שר החוץ של סין וואנג יי טען כי הונג קונג היא חלק מסין, "לא משנה מה יהיה". הוא הדגיש כי "אלה עדיין לא תוצאות סופיות, יש להמתין", ואף הבהיר כי "כל ניסיון לפגוע ביציבות ובהתפתחות הונג קונג לא יצלח".

ספירת הקולות בבחירות בהונג קונג, 25 נובמבר 2019. רויטרס
ניצחון לפרו-דמוקרטים. ספירת הקולות בהונג קונג, היום/רויטרס

לפרלמנט המקומי בהונג קונג אין כוח פוליטי משמעותי, והמחוקקים עוסקים לרוב בסוגיות כמו תחבורה ציבורית ואיסוף אשפה. מה שמוביל לכך שהבחירות באזור אינן מעוררות עניין רב בימים שבשגרה. עם זאת, הבחירות הנוכחיות היו למעשה הפעם הראשונה בה תושבים יכלו להביע את דעתם בקלפי על התנהלותה של מנהיגת הונג קונג קארי לאם במשבר שנוצר בעקבות חוק ההסגרה לסין, שעורר מחאה מתמשכת מחשש להכפפת האזור המיוחד למערכת משפט אחרת.

שיא של 4.1 מיליון איש נרשם להצביע - יותר ממחצית האוכלוסייה, ויותר מ-2.9 מיליון בני אדם הצביעו עבור 452 מושבים. בכך, אחוז ההצבעה עלה ל-71%, לעומת 47% בשנת 2015.

עוד בוואלה!

עריק סיני חשף בפני אוסטרליה את מאמצי הריגול של בייג'ינג באזור

לכתבה המלאה
ג'ושואה וונג ממנהיגי המחאה בהונק קונג במהלך הבחירות לפרלמנט המקומי, 25 נובמבר 2019. רויטרס
"תוצאות היסטוריות". ג'ושואה וונג ממנהיגי המחאה מברך אזרחים על התוצאות, היום/רויטרס

לאם עצמה הלכה להצביע בבחירות, ואמרה כי למרות המחאות האלימות, יום ההצבעה עבר ברגיעה יחסית. "אל מול המצב הכה מאתגר שאנו נמצאים בו, אני שמחה לומר, יש לנו אווירה רגועה ושלווה יחסית בבחירות היום", אמרה. עם קבלת התוצאות אמרה כי "ישנן כמה פרשנויות וניתוחים בנוגע לעמדות הציבור ביחס לתוצאות הבחירות, ומעטות מדברות על חוסר שביעות רצון האזרחים ומחוסר שביעות הרצון מהמצב הנוכחי והבעיות החברתיות", אמרה לאחר מכן. היא אף ציינה כי הממשלה תקשיב ברצינות לעמדות הציבור כפי שהשתקפו מהתוצאות.

ג'ושוע וונג, שהוביל את ההפגנות למען הדמוקרטיה ב-2014 ושנאסר עליו להתמודד בבחירות לפרלמנט, אמר בציוץ בטוויטר כי התוצאות "ההיסטוריות" הראו כי תושבי הונג-קונג לא הפנו את גבם לתנועה הפרו-דמוקרטית. עדות לכך, לדבריו, היא זכייתו של המועמד שהחליף אותו לאחר שהתמודדותו של של וונג עצמו נאסרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully