וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנינים, חתולים וגורי אריות: מצרים חשפה מומיות של חיות קדושות

24.11.2019 / 11:24

באתר הקבורה סקארה שמדרום לקהיר הוצגו מאות מומיות של בעלי חיים קדושים וכן פסלי אלות מלפני 2,500 שנה. ממצאים אלה הינם האחרונים בשורת גילויים חדשים שמצרים מציגה, זאת מתוך ניסיון להחיות את תחום התיירות שלה, שסבל ממשבר במהומות נגד הנשיא מובארק ב-2011

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

משרד העתיקות במצרים חשף אמש (שבת) פרטים על מומיות של בעלי חיים שהתגלו לאחרונה בחפירות, הכוללות שני גורי אריות וכן כמה תנינים, ציפורים וחתולים מהתקופה המצרית המאוחרת, שבין 664 לפני הספירה ועד 332 לפני הספירה.

הממצאים החדשים הוצגו בתערוכה מאולתרת בפירמידה המפורסמת של ג'וסר באתר הקבורה סקארה דרומית לקהיר קהיר, סמוך למקום שנמצאו המומיות וכן ממצאים נוספים. "אנו מוצאים כאן מאות חפצים", אמר שר העתיקות חאלד אל-אנני. "כולם מעניינים מאוד מהזווית המצרית ומסייעים לדעת על האזור טוב יותר".

בסקארה ניצבות 11 פירמידות לפחות, הכוללות את פירמידת המדרגות, יחד עם מאות קברים של פקידים קדומים, המתוארכים החל מהשושלת הראשונה, 2920 לפני הספירה ועד 2770 לפני הספירה, ועד לתקופה הקופטית, 395 לספירה ועד 642 לספירה.

עתיקות מחפירות שנערכו במצרים - ה-23 לנובצבר 2019. AP
פסלי חתולים מתוך התערוכה במצרים/AP

מוסטפא ווזירי, מזכ"ל מועצת העתיקות העליונה, אמר לכתבים כי ארכיאולוגים מקומיים מצאו את המטמון שכלל מאות בעלי חיים חנוטים. הוא הוסיף כי נדרשו סריקות בכדי לאמת את זהותן של חיות חנוטות נוספות, כגון אריות.

ארכיאולוגים מוצאים לעתים קרובות חתולים חנוטים, אך אריה הינו מציאה נדירה. בשנת 2004 נמצא שלד האריה הראשון בסקארה, ולימד את הסטטוס שלו כקדוש בימי קדם. הארכיאולוגים מצאו גם פסלי חתולים מעץ ומברונזה המייצגים את בסתת, האלה הקדומה המגינה על מצרים ופרעה, וכן פסל אבן של חיפושית מצרית, שווזירי תיאר כ"גדולה ביותר בעולם".

עוד בוואלה

בצל המחאה והמשבר מול איראן: פנס הגיע לביקור פתע בעיראק

לכתבה המלאה
עתיקות מחפירות שנערכו במצרים - ה-23 לנובצבר 2019. AP
פסלי ברונזה של אלות מהמיתולוגיה המצרית, מתוך התערוכה במצרים/AP

התערוכה הציגה גם שתי צרעות מצריות חנוטות, עטופות בתחבושות פשטן, וכן פסלי עץ של סח'מת, אלת המלחמה המצרית, בעלת ראש הלביאה. בנוסף, נמצאו גם רצועות פפירוס עם רישומים על האלה תאורת, אלת ההיריון והפריון, בהם היא מתוארת כהיפופוטם עם זנב תנין.

התגלית בסקארה הינה האחרונה בשורת ממצאים וגילויים חדשים שמצרים ביקשה להפיץ ולפרסם, זאת כחלק מהמאמץ להחיות את תחום התיירות המתפתח שלה, שנפגע קשות לאחר ההתקוממויות של 2011, שהפילו את שלטונו של הנשיא חוסני מובארק.

עתיקות מחפירות שנערכו במצרים - ה-23 לנובצבר 2019. AP
מסכות של מומיות בתערוכה בסקארה, מצרים/AP
עתיקות מחפירות שנערכו במצרים - ה-23 לנובצבר 2019. AP
פסל של האלה נית', מתוך התערוכה בסקארה, מצרים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully