וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאיימת בסנקציות על מצרים אם תרכוש מטוסי קרב מרוסיה

18.11.2019 / 15:13

גורם בכיר במחלקת המדינה אמר כי אם קהיר לא תבטל את העסקה עם מוסקבה, שיתוף הפעולה הביטחוני שלה עם וושינגטון ייפגע. בכירים בממשל טראמפ הפצירו במשטרו של סיסי לסגת מההחלטה לרכוש 20 מטוסי קרב רוסיים מתקדמים

צילום: רויטרס

מצרים מסתכנת בסנקציות אמריקניות אם תרכוש מטוסי קרב מרוסיה - כך אמר היום (שני) גורם במחלקת המדינה, שהזהיר כי היא מעמידה בכך בסיכון גם רכישת ציוד צבאי אמריקני. לדברי תת-שר החוץ לעניינים צבאיים-פוליטיים, אר קלארק קופר, מצרים מודעת להשלכות. בקהיר טרם הגיבו באופן רשמי לאיומים.

מצרים סיכמה עם רוסיה על רכישת 20 מטוסי קרב מדגם Su-35 בסך שני מיליארד דולר, אך החוק בארצות הברית אוסר על רכישת ציוד צבאי מרוסיה במסגרת סנקציות שהוטלו על התעשייה הביטחונית שלה.

ביום חמישי פורסם בוול סטריט ג'ורנל כי שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ושר ההגנה מארק רספר שלחו מכתב לשר ההגנה של מצרים מוחמד זאקי שבו הפצירו בו לבטל את העסקה.

"עסקאות נשק גדולות עם רוסיה, יסבכו, לכל הפחות, את המשך העסקות עם ארצות הברית ואת הסיוע הביטחוני למצרים", נכתב במכתב.

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא מצרים סיסי, 9 באפריל 2019. רויטרס
שיתוף הפעולה בסכנה. טראמפ וסיסי בבית הלבן, אפריל/רויטרס

במשך השנים סיפקה ארצות הברית מיליארדי דולרים בסיוע כלכלי וצבאי למצרים, בעלת ברית ותיקה שבחיל האוויר שלה פועלים מטוסי F-16. קופר אמר כי השימוש בציוד צבאי רוסי עלול לסכן את היכולת של מרים לפעול יחד עם צבאות ארצות הברית וחברות אחרות בנאט"ו.

מקרה דומה מתרחש מול טורקיה, החברה בנאט"ו, שהוצאה מתכנית הפיתוח של חמקני F-35 אחרי שרכשה את מערכת S-400 מרוסיה. עם זאת, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נמנע בשלב זה מלהטיל סנקציות על טורקיה במסגרת אותו חוק.

קופר אמר כי טראמפ הבהיר לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במהלך פגישתם בוושינגטון בשבוע שעבר כי על אנקרה להרוס, לפרק או להשיב את המערכות לרוסיה, על מנת שהיחסים בין המדינות יישארו תקינים. עם זאת, ארדואן הבהיר לאחר הביקור כי זה לא הפרק.

בעלות ברית נוספות של ארצות הברית, בהן ערב הסעודית, קטאר ואיחוד האמירויות הערביות בוחנות אף הן רכישת מערכות נשק רוסיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully