וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים מחו בצרפת על אלימות נגד נשים: "לא עוד רצח אחד"

24.11.2019 / 12:32

כ-35 אלף איש יצאו לרחובות פריז במחאה על הירצחן של כ-130 נשים על ידי בני זוגן בשנה החולפת בצרפת, בנוסף לערים נוספות במדינה. המחאה מתקיימת לפני פרסום תוצאות ועדת החקירה בנושא על ידי הממשלה. הנשיא מקרון תמך: "אמשיך לגייס את האומה למען מטרה זו"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

עשרות אלפי בני אדם יצאו אתמול (שבת) לרחובות פריז וכן ערים נוספות במדינה כגון ליון, שטרסבורג ובורדו, במחאה נגד אלימות במשפחה. זאת, לאור ההערכה על כך ש-130 נשים נרצחו על ידי בני זוגן או בני זוגן לשעבר במהלך השנה החולפת בצרפת.

בפריז, הפעילות קראו "מתעלל, זה נגמר - נשים יצאו לרחובות", ואחזו בכרזות סגולות, הצבע המשמש את תנועת זכויות הנשים, ועליהן שמות הקורבנות וכן סיסמאות כגון "לא עוד רצח אחד".

הנשיא עמנואל מקרון תמך במחאה ובפעילות, וצייץ בטוויטר: "אני נותן את תמיכתי לכל אישה שחוותה אלימות מגדרית או מינית. סמכו עליי שאמשיך לגייס את הממשלה ואת האומה כולה למען המטרה הגדולה הזו".

הפגנה בפריז נגד אלימות במשפחה - ה-23 לנובמבר 2019 צרפת. רויטרס
"הפטריארכיה פושעת - אני מאשימה". מפגינה במחאה בפריז, שבת/רויטרס

עמותת "כולנו", שארגנה את ההפגנה, העריכה את ההשתתפות בהיקף של 100 אלף בפריז וכ-150 אלף ברחבי צרפת, אך מהמשטרה המקומית נמסר כי בצעדה הפריזאית השתתפו כ-35 אלף בני אדם בלבד.

המחאה התקיימה יומיים לפני שהממשלה צפויה לפרסם את תוצאות ועדת החקירה בנושא אלימות במשפחה. בנוסף, אמורה הממשלה בצרפת להכריז על שורה של רפורמות חדשות שמטרתן להגן על נשים - כך הכריזו שר המשפטים, שר הפנים ומזכיר המדינה לשוויון מגדרי במאמר דעה משותף ב"לה פריזיאן". לדבריהם, "אנחנו יכולים וצריכים לעשות יותר טוב".

קבוצת מומחים מטעם המועצה האירופאית לאלימות במשפחה (GREVIO) אמרה השבוע כי צרפת צריכה לספק הגנה טובה יותר לקורבנות ולילדיהן, וכמו כן צעדים יעילים יותר למניעת האלימות. "איננו יכולים להמשיך ולהשלים עם רצח נשים תוך התחמקות מעונש. המדינה חייבת לעשות את עבודתה כדי להבטיח את ביטחונן של כל הנשים במדינה הזו", אמרה פעילת "כולנו", קארינה פלאסרד. פאוליין, בת 28, שהפגינה במחאה בפריז, אמרה כי "יש יותר מדי אלימות כלפי נשים בכל מקום בחברה, בעבודה, בחיים האינטימיים שלנו. החלק הגברי באוכלוסייה חייב להיות מודע למה שהוא עושה לחצי השני".

(עדכון ראשון 10:45)

עוד בוואלה!

עריק סיני חשף בפני אוסטרליה את מאמצי הריגול של בייג'ינג באזור

לכתבה המלאה
הפגנה בפריז נגד אלימות במשפחה - ה-23 לנובמבר 2019 צרפת. רויטרס
מפגינות נשואות שלטים עם שמות הקורבנות. רחובות מרסיי, שבת/רויטרס
הפגנה בפריז נגד אלימות במשפחה - ה-23 לנובמבר 2019 צרפת. רויטרס
נשים מפגינות נגד אלימות במשפחה. מרסיי, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully