וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט שחרר חשוד לאחר שאיים כי "יזיין שוטר": "לא מדובר באיום"

23.11.2019 / 12:31

החשוד נעצר במהלך השבוע בחשד שניפץ שמשות של חנויות בראש פינה. במהלך הדיון בבית המשפט קילל רכז מודיעין משטרתי ואשתו, אולם בית המשפט שחרר אותו בתנאים מגבילים: "מדובר לכאורה בעבירה של גידוף ולא של איומים"

צילום: הנהלת קניון החאן ראש פינה, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט סירב לבקשה לעצור חשוד שהגיע לדיון וקילל תוך איום מרומז כלפי רכז מודיעין של המשטרה ואשתו, משום שהוא שלטענתו לא מדובר באיום. המשטרה ערערה לבית המשפט המחוזי על ההחלטה ובית המשפט המחוזי קיבל אותה באופן חלקי בלבד, והורה על שחרורו של החשוד בתנאים מגבילים.

המקרה ארע ביום שני האחרון, כשהעצור הובא לבית משפט השלום בקרית שמונה בחשד שניפץ שמשות של חנויות במרכז מסחרי בראש פינה. בתוך אולם בית המשפט החשוד אמר לנציג המשטרה: "תגיד לבן זונה שאני אזיין אותו. אתה יודע מה? אני אזיין את אשתו ואני לא מאיים". בעקבות הדברים הוגש נגדו כתב אישום בעבירת איומים ובמקביל המשטרה ביקשה מבית המשפט להסכים לבקשתה על מעצרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העצור הובא בחשד שניפץ שמשות במרכז המסחרי בראש פינה. זירת האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה בטענה כי "קיים ספק אם האמירות שנאמרו כלפי השוטר מקיימים את יסודות העבירה של איומים. מדובר לכאורה בעבירה של גידוף ולא של איומים. לא אחת נקבע כי לצערנו ביטויים כאלה נהפכו לסלנג יום יומי ונראה. לא מדובר באיום של ממש ונראה כי שוטר סביר לא היה לוקח את דבריו ברצינות".

מאחר שהדברים נאמרו בתוך בית המשפט ובנוכחות אנשי שירות בתי הסוהר ראתה בכך השופטת "מורת רוח וכעס כלפי תהליכים המתנהלים נגדו". בעקבות ההחלטה, ערערה המשטרה בפני בית משפט המחוזי בנצרת ובמקביל ביקשה מבית משפט השלום, כי יורה לעכב את שחרורו של החשוד. אך בקשה זו נדחתה. בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי הורה בית המשפט על שחרורו של החשוד תוך הפקדת ערבות כספית והורה לו שלא ליצור קשר עם השוטר אליו הפנה את האזהרה.

עוד בוואלה!

מנדלבליט יקבע: האם נתניהו יכול להרכיב ממשלה תחת כתב אישום

לכתבה המלאה
בית משפט השלום קרית שמונה. אלי אשכנזי
בית משפט השלום בקרית שמונה/אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully