וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ילדים נספו בשריפה בדירת מגורים בנתניה; 6 נפגעים נוספים במצב קל

כוחות כיבוי שהוזעקו לדירת מגורים ברחוב שרעבי בעיר חילצו את שני הילדים, כבני 3 ו-5. צוות מד"א העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לבתי מאיר ולניאדו תוך פעולות החייאה, אולם שם נקבע מותם. בין הנפגעים הנוספים - 4 ילדים. נסיבות ההתלקחות נחקרות

צילום: מד"א, עריכה: עמית שמחה

שני ילדים נספו היום (שישי) בשריפה שפרצה בנתניה בדירת מגורים. כוחות כיבוי שהגיעו למקום חילצו את השניים, בני 3 ו-5. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ראשוני בזירה ופינו אותם לבתי החולים לניאדו ומאיר תוך פעולות החייאה. בבתי החולים נלחמו הצוותים הרפואיים על חייהם של השניים, אולם שם נקבע מותם. מלבד השניים, נפגעו עוד שישה בני אדם ששהו בבניין, בהם גבר ואישה כבני 40 וארבעה ילדים בגילאי שנתיים עד 6 - כולם במצב קל.

"כשהגענו לרחוב ראינו עשן סמיך עולה מתוך בניין דו קומתי", סיפר פרמדיק מד"א אסף תפוחי. "לוחמי האש חילצו מתוך הדירה הבוערת שני ילדים כבני 3 ו-5 מחוסרי הכרה כשהם סובלים מכוויות ושאיפת עשן. מיד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים ופינינו אותם במצב קריטי תוך המשך פעולות החייאה לבתי החולים מאיר ולניאדו. גבר ואישה בשנות ה 40 שחולצו גם כן מהדירה סבלו משאיפת, עשן טופלו בחמצן ופונו במצב יציב לבי"ח לניאדו".

צוותי רפואה של מד"א מחוץ לבית ברחוב שרעבי בנתניה בו פרצה שריפה ושני ילדים בני 3 ו-5 נפצעו קשה,22 בנובמבר 2019. מד"א
נתניה, היום/מד"א

השריפה פרצה בדירת קרקע בבניין מגורים בן שתי קומות. כוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה בהתפשטות האש ואף חילצו את הדיירים שנקלעו לשריפה. כמו כן, חוקרי שריפות שהגיעו למקום פתחו בחקירה, ומפקד מחוז מרכז במערך הכיבוי מינה צוות על מנת לבחון את האירוע.

מפקד מחוז מרכז של מערך הכבאות וההצלה, תת טפסר אייל כספי אמר לאחר תחקור ראשוני כי גלאי עשן יכול היה למנוע את פציעתם של שני הילדים. "זה היה מציל את הילידם האלה המאירוע ואני אומר באותה נשימה - לא לאלתר בניה". עוד הוסיף כי "לפחות בתחקור ראשוני עולה כי מדובר בבנייה לא חוקית, אלא אלתור של בנייה שגרם לילדים להיות לכודים בתוך חדר בוער. מוקד השריפה אותר בחדר השינה של המשפחה". גורם במערך הכיבוי שהגיע אף הוא לזירה ציין כי החדר, שככל הנראה חולק באופן ארעי, היה נטול חלון, מה שגרם להתפשטות מידית של העשן בבית תוך שניות אחדות.

עוד בוואלה!

מאחורי החלטת היועמ"ש: מקורבי נתניהו ש"עברו צד" והפכו לעדי מדינה

לכתבה המלאה
כבאית מחוץ לבית ברחוב שרעבי בנתניה בו פרצה שריפה ושני ילדים בני 3 ו-5 נפצעו קשה, 22 בנובמבר 2019. מד"א
הדירה בה פרצה השריפה בנתניה, היום/מד"א

לפי נתוני ארגון 'בטרם' ל בטיחות ילדים, בעשור האחרון 33 ילדים מתו כתוצאה משריפה, מתוכם 5 מהמקרים אירעו בשנת 2019. מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים אורלי סילבינגר, אמרה כי "החורף בפתח ולצערנו הסיכון לשריפות ביתיות עולה. ילדים נמצאים בסיכון גבוה יותר מכיון שאין ביכולתם לחלץ את עצמם. אנו קוראים להורים: אל תגידו לי זה לא יקרה - התקנת גלאי עשן בבית יכולה להציל חיים. גלאי העשן מתריע על השריפה בשלב מוקדם ומאפשר חילוץ מהיר וקריאה לכבאות והצלה או השתלטות יעילה על השריפה".

מדי כבאי מפוייחים לאחר החילוץ מהשריפה ברחוב שרעבי בנתניה בה נספו שני ילדים בני 3 ו-5, 22 בנובמבר 2019. דוברות כב"ה
מדיו של הכבאי שחילץ את שני הילדים שנספו בשריפה/דוברות כב"ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully