וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב הקפיא את חידוש ההוצאות להורג הפדרליות

ארבעה נידונים למוות היו אמורים להיות מוצאים להורג בחודשיים הקרובים באינדיאנה, אחרי שממשל טראמפ החליט להמשיך בהוצאות להורג של הממשל הפדרלי. עם זאת, שופטת קבעה כי שיטת ההוצאה להורג הפדרלית אינה חוקית משום שהיא לא תואמת את זו של המדינה שבה הם נידונו למוות

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

בית משפט בארצות הברית הקפיא את חידוש ההוצאות להורג הפדרליות בשל חשש שהשיטה לביצוען אינה חוקית. חמישה נידונים למוות אמורים היו להיות מוצאים להורג באינדיאנה בחודש הבא ובינואר, אחרי שממשל טראמפ החליט מוקדם יותר השנה לחדש את ההוצאות להורג בתום הקפאתן הלא רשמית מאז 2003.

עם זאת, בית המשפט קבע כי העתירות של ארבעה אסירים נגד שיטת ההוצאה להורג בזריקת רעל קטלנית צפויות להצליח. הוצאתו להורג של הנידון למוות החמישי כבר הושעתה בחודש שעבר בפסיקה נפרדת. השופטת טניה צ'וקטן אמרה ביום רביעי כי הארבעה "יינזקו באופן חסר תקנה" אם הם יוצאו להורג מבלי שיקבלו הזדמנות להופיע בבית המשפט.

לקריאה נוספת
אחרי 16 שנה: הממשל הפדרלי בארה"ב יחדש את עונש המוות

ארצות הברית ארה"ב הוצאות להורג גזר דין מוות. GettyImages
הפגנה נגד הוצאות להורג מחוץ לבית המשפט העליון/GettyImages

הודעתו של התובע הכללי וויליאם בר מוקדם יותר השנה ביטלה את ההקפאה הלא רשמית של הוצאות להורג פדרליות, בניגוד להוצאות להורג שקיימות בחלק מהמדינות השונות בארצות הברית, שהייתה על כנה מאז 2003. ההקפאה התרחשה בעקבות שורת פסקי דין נגד השיטה הנפוצה להוצאה להורג, שכללה קוקטייל של שלושה סוגים שונים של סמים המוזרקים לגופו של הנידון למוות.

ביולי הנחה בר את משרד המשפטים להשתמש בסם אחד במקום בשלושה, שמאט את הגוף, כולל את מערכת העצבים, עד כדי מוות. ואולם, בפסק דינה אמרה השופטת כי הדבר מנוגד לחוק פדרלי הקובע כי יש להוציא להורג נידונים למוות באופן המקובל במדינה שבה הורשעו, כלומר, במקרה הזה, אינדיאנה.

לדבריה, "חוק ה-FDPA (חוק עונש המוות הפדרלי) אינו מספק חריגים לכלל זה ואינו מפרט קביעת הליך הוצאה להורג פדרלי נפרד".

עוד בוואלה!

ארב להומואים וחנק אותם: רוצח סדרתי הוצא להורג בפלורידה

לכתבה המלאה
התובע הכללי של ארצות הברית וויליאם בר, 12 באוגוסט 2019. רויטרס
הורה על חידוש עונש המוות הפדרלי ביולי. התובע הכללי בר/רויטרס

במסגרת מערכת המשפט האמריקנית, ניתן להעמיד לדין פשעים בבתי משפט פדרליים, ברמה הלאומית, או בבתי המשפט של המדינות, ברמה האזורית. פשעים מסוימים, כגון זיוף מטבעות או גניבת דואר, נשפטים באופן אוטומטי ברמה פדרלית, כמו גם במקרים שבהם המדינה היא צד או כאלה הכרוכים בעבירות חוקתיות. אחרים נשפטים בבתי משפט פדרליים על סמך חומרת הפשעים שלהם.

עונש המוות בוטל כולו בארצות הברית בעקבות החלטת בית המשפט העליון ב-1972, אך הוא הפך אותה שוב ב-1976. ב-1988 העביר הממשל חקיקה שאפשרה מחדש לגזור עונש המוות ברמה הפדרלית.

על פי נתוני מרכז המידע לעונש מוות, 78 בני אדם נידונו למוות בתיקים פדרליים בין 1988 ל-2018, אך רק שלושה מהם הוצאו להורג. כיום, יש 62 נידונים למוות ברמה הפדרלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully