וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך אנדרו פורש מפעילות ציבורית בשל פרשת אפשטיין: "מתחרט על הקשר עמו"

בנה של המלכה אליזבת השנייה שספג ביקורת לאחר ששמו נקשר עם עבריין המין והמיליארדר האמריקני ג'פרי אפשטיין, אמר כי הפרשה גרמה נזק לעבודת משפחת המלוכה בבריטניה. אנדרו, שמכחיש כי נפגש עם נערה בת 17 לפני שני עשורים, אמר בהודעתו כי יסייע לרשויות שיחקרו את הפרשה

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

הנסיך אנדרו, בנה של המלכה אליזבת השנייה, הודיע היום (רביעי) כי הוא מוותר על סמכויותיו הציבוריות, זאת בטענה כי הפרשה בה נקשר שמו עם עבריין המין והמיליארדר האמריקני ג'פרי אפשטיין גרמה נזק לעבודת משפחת המלוכה בבריטניה.

אנדרו מעורב בשערוריית האשמות מיניות בה הכחיש את הטענה כלפיו כי פגש אי-פעם נערה בת 17 שטוענת שקיימה עמו יחסים במהלך אחת ממסיבותיו של המיליארדר הפדופיל, שהיה ידידו והתאבד בתאו בכלא כשהמתין למשפטו.

בהצהרה שפרסם ארמון בקינגהאם, אמר אנדרו כי החקירה הפכה ל"שיבוש משמעותי" בעבודת משפחת המלוכה ועמותות הצדקה הקשורות אליו. "לכן, שאלתי את הוד מלכותה אם אוכל לוותר על סמכויותיי מתוקף תפקידי הציבורי לעתיד הנראה לעין, והיא נתנה את רשותה", אמר.

הנסיך אנדרו וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון באירוע גאלה בלונדון ה-9 לנובמבר 2019. רויטרס
בית המלוכה "מעבר לתוחכה". ג'ונסון והנסיך אנדרו באירוע גאלה בלונדון, החודש/רויטרס

השערורייה הסלימה בעקבות הסברים שנתן לפרשה בריאיון טלוויזיוני ששודר ביום שבת, בו הביע חוסר חמלה כלפי קורבנותיו של אפשטיין, מה שעורר גינויים רבים בציבור. בנה של המלכה אליזבת והשמיני בסדר לירושת כס המלוכה, סיפק כמה סיבות לפיהן זיכרונה של הנערה, שפגשה אותו במועדון לילה בלונדון לפני כמעט שני עשורים ועמו יחסי מין, הוא בדוי ומומצא. "לא באמת הלכתי למסיבות", אמר אנדרו, והוסיף כי גם נמנע מ"הפגנת חיבה בציבור". אולם, כלי תקשורת בריטיים פרסמו תמונות של אנדרו בשלל מסיבות, כשהוא בחברת נשים שונות. חלקן הראו אותו בבירור מפגין חיבה.

אנדרו הצהיר כי הוא מוכן לשתף פעולה עם הרשויות שיחקרו את הפרשה. "כמובן, אני מוכן לסייע לכל רשות אכיפת חוק בחקירתה, במידה ויעלה הצורך", אמר, והביע חרטה פומבית על קשריו עם עבריין המין: "אני ממשיך להתחרט באופן חד משמעי על הקשר הנמהר שלי עם אפשטיין".

הנסיך אנדרו בטקס לציון 75 שנה לשחרור בלגיה מהנאצים - ה-7 ספטמבר 2019. רויטרס
"התאבדותו של אפשטיין הותירה הרבה שאלות". הנסיך אנדרו, ספטמבר/רויטרס

הוא הוסיף כי "התאבדותו של אפשטיין הותירה הרבה שאלות לא פתורות, במיוחד עבור קורבנותיו. אני תומך בכל מי שנפגע ממנו, ומעוניין בכל סוג של סיום הפרשה",

הפרשה סביב אנדרו הפכה לנושא פוליטי לקראת הבחירות הכלליות בממלכה המאוחדת שייערכו ב-12 בדצמבר. יו"ר מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין התייחס לשערורייה ואמר כי ישנן שאלות שצריך להשיב עליהן תשובות. עם זאת, ראש הממשלה ברויס ג'ונסון אמר כי בית המלוכה הוא "מעבר לתוכחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully