וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: התקשורת המציאה שהיה לי התקף לב, מלניה נבהלה

נשיא ארה"ב דחה את השמועות סביב מצבו, בעקבות הבדיקה המסתורית שערך ללא התראה מראש ובגללה נעדר יומיים מעין הציבור. "התקשורת במדינה הזו באמת מסוכנת"

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכחיש אתמול (שלישי) שעבר התקף לב, זאת בעקבות שמועות על מצבו הבריאותי לאחר שהגיע לבית חולים לביקור שלא היה ידוע מראש. "הייתה לי בדיקה גופנית שגרתית מאוד", אמר טראמפ לכתבים לפני תחילת ישיבת הממשל. "הייתי בחוץ במהירות וחזרתי הביתה". הוא אמר כי אשתו, מלניה, חשבה שהיה לו התקף לב בגלל דיווחים בכלי התקשורת.

"אשתי מלניה אמרה, 'יקירי, אתה בסדר? הם מדווחים שייתכן שהיה לך התקף לב'", ציטט הנשיא את הגברת הראשונה. "אמרתי, 'למה שיהיה לי התקף לב?', 'משום שהלכת למרכז הרפואי וולטר ריד'. אמרתי שהייתי שם רק לפרק זמן קצר מאוד".

טראמפ, בן 73, הוא הנשיא המבוגר ביותר אי-פעם שנכנס לתפקיד. הוא אמר כי יתר הבדיקות ייערכו בינואר, וטען כי בזמן ביקורו בבית החולים בבת'סדה, מרילנד, ביום שבת, הוא גם ביקר משפחה של חייל שנפצע קשה.

"התקשרו אליי אנשים מהיחסי ציבור שלנו, 'אדוני, אתה בסדר?' אמרתי, 'בסדר ממה'? יש דיבור שהיה לך התקף לב. CNN אמרו שייתכן שהיה לך התקף לב. שהיו לך כאבים גדולים בחזה. שהלכת לבית החולים". לדבריו, הדיווחים האלו "מראים שהתקשורת במדינה הזו באמת מסוכנת".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והגברת הראשונה מלניה עולים על האייר פורס 1 בניו יורק, 12 בנובמבר 2019. רויטרס
מכחיש שהוא סובל מבעיות בלבו. טראמפ, לצד רעייתו, בשבוע שעבר/רויטרס

השמועות סביב מצבו עלו בעקבות שהייתו במשך יומיים מחוץ לעין הציבור אחרי הביקור שלו בוולטר ריד. בדרך כלל, הוא נוסע לשם בשיירה ולא במסוק הנשיאותי, כפי שקרה ביום שבת.

ביום שני בלילה פרסם הבית הלבן מזכר שבו אמר הרופא של טראמפ, שון קונלי, כי "הבדיקה האמצעית" הייתה "שגרתית" ונשמרה בסוד רק בשל חוסר ודאות בלוח הזמנים של הנשיא. הוא הכחיש שהנשיא סבל מבעיות בחזה.

בינואר 2018 דיווח רופא הבית הלבן דאז, ד"ר רוני ג'קסון, כי הנשיא נמצא במצב בריאותי "מצוין" למרות שהוא סובל מסוג של מחלת לב הנפוצה בקרב גברים בגילו, וכן רמת כולסטרול הרבה מעל הנתון הרצוי. ד"ר דייוויד מרון, מנהל קרדיולוגיה מונעת מאוניברסיטת סטנפורד, שלא היה מעורב בטיפולו של טראמפ, אמר לניו יורק טיימס כי הוא "בהחלט" היה דואג מהסיכון להתקף לב אם הנשיא היה אחד ממטופליו. כשנשאל אם טראמפ נמצא במצב בריאותי מושלם, אמר ד"ר מרון: "אלוהים, לא".

טראמפ ידוע כמי שחובב מזון מהיר ואינו עושה ספורט מעבר למשחקי גולף, אך המזכר של הרופא שלו כלל נתוני קולסטרול נמוכים יותר מאלו שפורסמו בפברואר השנה. עם זאת, בדוח הוא נאמר כי הנשיא סובל מהשמנת יתר וחששות לגבי תפקוד הלב שלו עלו כבר קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully