וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון למנוע עריקות בליכוד: נתניהו הודיע על ביטול הפריימריז לרשימה

20.11.2019 / 1:08

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, נתניהו סיכם עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ על הקפאת הפריימריז לרשימת המפלגה בכנסת הבאה, זאת "לאור החשש שהמדינה תדרדר לבחירות מיותרות ובעקבות פניות רבות של ח"כים בליכוד". ההחלטה תובא לאישור המרכז בקרוב

אתר רשמי

הליכוד הודיע הלילה (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, על הקפאת הפריימריז לרשימת הליכוד בכנסת הבאה, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. ההצעה - שכוללת לעת עתה את הקפאת הרשימה בלבד ולא את ביטול הפריימריז לראשות המפלגה - נועדה למנוע עריקות של חברי כנסת מהליכוד בתקופת 21 הימים, שתיפתח בסוף המנדט של גנץ. בהודעת הליכוד נמסר כי הוחלט לבטל את הפריימריז לרשימה "לאור החשש שהמדינה תדרדר לבחירות מיותרות ובעקבות פניות רבות של ח"כים בליכוד".

לפי חוקת הליכוד, עם ההכרזה על בחירות חדשות, יש לקיים בחירות מקדימות על ראשות המפלגה וכן למועמדי הרשימה הארצית לכנסת. הקפאת הרשימה תובא לאישור המרכז בקרוב והיא נועדה להבטיח שחברי כנסת בשורות האחוריות של הליכוד שיחששו לאבד את כיסאם בפריימריז, יחליטו לערוק לכחול לבן כדי להימנע מבחירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"בעקבות פניות רבות של ח"כים בליכוד". נתניהו בישיבת גוש הימין/ראובן קסטרו

לדברי בכירים בליכוד, אם יהיו בחירות, נתניהו מתכוון לבטל גם את הפריימריז לראשות המפלגה ולכרוך את המהלכים יחדיו, בהסתמך על הסעיף בחוקת הליכוד שבו הבחירות לרשימה ולהנהגה כרוכות יחדיו. "הח"כים החדשים ברשימה שעוד לא השלימו שנת כהונה אחת יעשו הכול כדי לא ללכת לפריימריז שבהם הם יכולים לאבד את מקומם, ולכן האינטרס של כולם לשמור על המצב הקיים יהיה חזק יותר", אמר אחד הגורמים.

עם זאת, ח"כ גדעון סער, הבכיר היחיד בליכוד שהצהיר כי יתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד בפעם הבאה, צפוי לדרוש פריימריז לראשות המפלגה במידה ואכן יוכרזו בחירות.

אחרי הבחירות בספטמבר, שקל נתניהו להקדים את הפריימריז לראשות המפלגה כדי להבטיח את תמיכת הליכוד בו ולדכא כל אפשרות למרד פנימי במפלגה שתאפשר לכחול לבן להקים ממשלה בלעדיו. באותה הזדמנות סער הודיע לראשונה כי הוא מתכוון להתמודד מולו על ראשות המפלגה ולאחר מכן, נתניהו חזר בו מהכוונה לערוך פריימריז בזק והסתפק בהצעת הפשרה שהציג יו"ר המרכז כץ, לפיו מרכז הליכוד יאשר את מנהיגותו של נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully