וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כתב האישום: משפחתה של הנרצחת בקריות יוצאת למאבק על בנותיה

18.11.2019 / 23:08

מאז הרצחה של מריה טל, מישל בת החמש ואמילי בת הארבע נמצאות בבית אמו של האב הנאשם במעשה. כעת, במשפחתה דורשים את המשמרות על השתיים: "זה ממש 'הרצחת וגם ירשת'". סבתן הבהירה: "צריך לחשוב מה הכי טוב להן, הבית שלהן אצלי"

צילום: יואב איתיאל וחביב סמעאן, עריכה: שאול אדם

לאחר הגשת כתב האישום היום (שני) נגד מקסים טל בגין רצח בכוונה תחילה של אשתו מריה, משפחתה נערכת למערכה הבאה - הקרב על משמורת בנותיה בת החמש ובת הארבע. מאז מות אימן, אביהן בבית המעצר וביתן נעול בהוראת המשטרה. גם הסב, אביה של מריה שהתגורר איתן, לא יכול להיכנס אליו מזה חודש. השתיים מתארחות בינתיים אצל סבתא הלנה, אמו של מקסים. "העניין הזה מתברר בבית המשפט, ובית המשפט עצמו הביע פליאה", אמר עו"ד אביעד חייט, המייצג את משפחתה של מריה.

אחיה של מריה, רב-סמל אלכסיי גרשניק בן ה-38 שראה אותה לאחרונה בשביעי באוקטובר, אמר כי "זו שערורייה, זה אבסורד". פגישתם האחרונה התקיימה יומיים לפני שתמה הרחקת גיסו והוא שב הביתה, וארבעה ימים לפני שאחותו נמצאה ללא רוח חיים תחת גרם המדרגות בדירה. "אימא שלו הגיעה לשם ראשונה ולקחה את הבנות ומאז הן אצלה", סיפר.

"זה ממש 'הרצחת וגם ירשת'", מחה גרשניק. "אלה האחייניות שלי, אני אוהב אותן ומכיר אותן מאז שהן נולדו. הן הזיכרון שלי מאחותי האהובה. זה מה שנשאר לי ממנה. אני מרגיש שהן חלק ממני ושעכשיו הן ממש שלי".

מריה טל ובנותיה. באדיבות המשפחה
מתארחות אצל אמו של האב. טל ובנותיה/באדיבות המשפחה

האח אמר כי מריה הייתה רוצה שבנותיה יעברו לחיק המשפחה. "אני משוכנע שזה מה שהיא הייתה רוצה, בלי היסוס", הדגיש. "אנחנו חשוכי ילדים וממשיכים לנסות ופעם היא אפילו דיברה על לשמש לנו כאם פונדקאית, אז ברור לי שזה מה שהיא הייתה רוצה עכשיו".

"אלה שתי בנות מושלמות, אני אוהב אותן כמו שאהבתי את אחותי הקטנה", תיאר גרשניק את מריה ואמילי. "הן משמחות אותנו ואפשר לומר שהן אפילו מעט מקלות עלינו את התקופה הקשה הזו כשהן איתנו. הן האושר שלנו. יש לנו הרבה מקום בלב לשתיים החמודות האלה".

עוד בוואלה!

הוציא את הבנות מהדירה ודקר: מקסים טל הואשם ברצח אשתו מריה בקריות

לכתבה המלאה
אלכסיי גרשניק, אחיה של מריה טל. יואב איתיאל
"אני אוהב אותן כמו שאהבתי את אחותי הקטנה". גרשניק/יואב איתיאל

גרשניק סיפר על התהליך שעוברים בני המשפחה במטרה לקבל משמורת על שתי הבנות. לדבריו, "הרווחה אומרים שאנחנו בשלבים של 'להכיר אחד את השני' בגלל שלא הייתה להן היכרות טובה איתנו. הייתה ועדה של טיפול והערכה לפני כחודש ובמסגרתה הוחלט שהבנות נשארות אצל אימא שלו ובשבוע הבא יש ועדה נוספת בעיריית קריית ביאליק. אני מקווה שזה יסתדר במהרה כי לי הסידור הנוכחי מאוד קשה. כל הקשר הזה עם המשפחה הזו קשה. אני לא רואה את עצמי עולה אליהם הביתה או מתקשר אליהם, זה בלתי אפשרי מבחינתי. אם צריך נפנה לבתי משפט ונעשה כל מה שצריך כדי שיבינו שמקומן של הילדות האלה עם המשפחה".

"הבנות הן הדם שלי"

אין ספק שגם הסבתא הלנה אוהבת מאוד את השתיים. "הבנות של מקסים הן הנכדות שלי, הן הדם שלי", אמרה. "עם כל הכבוד לקרובים אחרים, הם כולם בסך הכול היו רואים אותן מפעם לפעם. אצלי הן היו כל החגים, אצלי הן שהו כל פעם בחופש הגדול. עובדה שמחלקת הרווחה של קריית ביאליק ישר החליטו מיד שהן ישהו אצלי לפחות עד השבוע הבא ואז שוב ידונו בזה. אני מאוד מקווה שהן יישארו".

הסבתא הסבירה כי השתיים נפגשות עם גרשניק פעמיים בשבוע, אך לטענתה "זה לא לגדל. לגדל זה משהו אחר ופשוט לא מתאים להם". היא הוסיפה כי "באמצע יש שתי קטנות וצריך לחשוב מה הכי טוב להן, אז אצלי הבית שלהן. ברור מאוד שמצער אותי שלילדות אין אימא ואין אבא עכשיו, אבל צריך לראות איך עושים שיהיה להן הכי טוב עכשיו".

עו״ד רועי קרן, הלנה טל (האמא של מקסים - סבתא של הבנות), על הספסל אלון טל (האח), קורא את כתב האישום. יואב איתיאל
"אצלי הבית שלהן". עו"ד רועי קרן והלנה טל/יואב איתיאל

חברים אומרים שבנותיה של מריה היו כל עולמה ושהיא אהבה אותן אהבת נפש. ביום הולדתה האחרון של בתה הקטנה כתבה לה: "נסיכה שלי, מאחלת לך שהחיוך יהיה על פנייך לעד ולא יעזוב אותך, תמיד נהיה לידך אהובה שלנו".

לדברי החברים, "כעת, כשמריה אינה איתנו, נוכל לפחות למלא את בקשתה האחרונה ולהיות שם עבור בנותיה". הם ציינו כי שתי הבנות נותרו לבדן, מאחר ואמה של מריה הלכה לעולמה ואביה חולה ומתקשה לתפקד. הם פתחו בגיוס מימון המיועד לעזור לבנות בצרכיהן העכשוויים והעתידיים בשנים הקרובות: גן, ציוד (בגדים, משחקים), עזרה נפשית לאחר הטראומה שחוו ועוד.

לתרומות עבור בנותיה של מריה טל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקסים טל ובנותיו/מערכת וואלה!, צילום מסך
עו״ד אביעד חייט המייצג את משפחתה של מריה טל. יואב איתיאל
"בית המשפט עצמו הביע פליאה". עו"ד אביעד חייט/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully