וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בג'יהאד האסלאמי: התגובה על חיסול אל-עטא הושגה והסתיימה

יפעת רוזנברג ואבי יששכרוף

18.11.2019 / 20:06

בארגון הבהירו כי פלוגות אל-קודס, ששיגרו את הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, סיימו להגיב על חיסולו של מנהיג הזרוע הצבאי. חבר הלשכה המדינית של הארגון אמר כי הצטרפות חמאס ללחימה עשויה להוביל למערכה גדולה בעזה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מוחמד אל-הנדי חבר הלשכה המדינית של הג'האד האסלאמי אמר היום (שני) כי התגובה על חיסולו של מנהיג הזרוע הצבאית של הארגון, בהאא אבו אל-עטא, הושגה והסתיימה. לדברי אל-הנדי, פלוגות אל-קודס של הג'יהאד הן ששיגרו את הרקטות לעבר ישראל בתגובה לחיסול אל-עטא ברצועת עזה.

עם זאת, הוא הסביר כי הצטרפות חמאס עלולה להוביל למלחמה גדולה וארוכה בעזה. "חמ"ל הפלגים הוא חלק חשוב באחדות הלאומית ונשמור עליו", הדגיש.

בהאא אבו על עטא בכיר הג'האד האסלאמי שחוסל, 12 בנובמבר 2019. צילום מסך
התגובה הסתיימה. אל-עטא/צילום מסך

ביום שבת אמר דובר חמאס פאוזי ברהום כי ישראל תישא "בהשלכות ובתוצאות תוקפנותה המתמשכת נגד ההתנגדות והעם הפלסטיני". זאת לאחר שצה"ל תקף הלילה שורת יעדים של הארגון ברצועה, בפעם הראשונה מאז חוסל אל-עטא. תקיפת צה"ל באה כתגובה לירי שתי רקטות לעבר באר שבע, שבוצע על פי ההערכות על ידי חמאס.

לפני שישה ימים, מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בצפון הרצועה, בהאא אבו אל-עטא, חוסל על ידי צה"ל. בג'יהאד האסלאמי איימו באותו הערב כי ישראל לא תקבע את המועד שבו יסתיים הסבב הנוכחי. בעקבות ההסלמה שפרצה עם חיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של הארגון, אבו בהאא אל-עטא, הדגיש הדובר אבו חמזה כי לא יאפשרו לישראל לשוב למדיניות החיסולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully