וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטטה בדרום: המ"כ מכפיר הורשע בתקיפה ואיומים ויישלח למאסר של 60 יום

18.11.2019 / 18:47

במסגרת הסדר טיעון, בית הדין הצבאי הרשיע את החייל בתקיפה ואיומים על הצעירים הבדואים. עם זאת, סעיף השימוש בנשק נמחק מההרשעה. הצדדים הסכימו לבקש עונש של 60 ימי מאסר ועבודות שירות. עו"ד בן גביר: "בפרקליטות הצבאית מגלים מוטיבציית יתר להרשיע חיילים מצטיינים"

צילום: חדשות 13, עריכה: שאול אדם

בית הדין הצבאי ביפו הרשיע היום (שני) את המ"כ מגדוד נצח יהודה שהיה מעורב בקטטה בדרום בעבירות של תקיפה ואיומים. זאת לאחר שבמסגרת הסדר הטיעון נמחקו הסעיפים של שימוש בנשק. עוד הוסכם כי הצדדים יעתרו לעונש של 60 ימי מאסר ועבודות שירות. המ"כ עצור כבר קרוב לחודש, כך שהוא צפוי להשתחרר בעוד כשלושה שבועות מהכלא.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את המ"כ וחייל נוסף שמסרב להסדר טיעון וטוען לחפותו אמר היום כי "בעניינו של המ"כ הוסכם בין הצדדים למחוק את הסעיפים החמורים, אך יחד עם זאת צר לי כי בפרקליטות הצבאית מגלים מוטיבציית יתר להרשיע חיילים מצטיינים, כאשר היה נכון לתת למ"כ צל"ש ולא להרשיע אותו בעבירה פלילית". עוד הוסיף בן גביר כי "המ"כ הגיב לאיומים מצדם של הצעירים הבדואים שהילכו אימים עליו ועל חייליו, פעל בנחישות וחתר למגע ולא נכון היה לשפוט אותו".

אחד החשודים בתקפית בדואים בדרום 23 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
אחד החיילים החשודים במעורבות בקטטה/שלומי גבאי

בימים אלה נמשכים הדיונים בעניינם של שישה מלוחמי נצח יהודה שנעצרו בחודש שעבר לאחר שהופץ ברשת תיעוד שלהם במהלך קטטה בתחנת דלק הסמוכה לרהט. בשבוע שעבר חתם אחד הלוחמים על הסדר טיעון לפיו הודה בתקיפה, וירצה 52 ימי מאסר בבית כלא צבאי.

בסרטון שהופץ נראים החיילים מחטיבת כפיר מתעמתים עם הצעירים בתחנת הדלק שבצומת דביר שבדרום, מסיבה שעדיין אינה ברורה. מדובר צה"ל נמסר כי "החיילים חשודים בעבירות של תקיפה בצוותא, איומים ושימוש בלתי חוקי בנשק". לטענתם של החיילים, הקטטה החלה לאחר ששבו עם מפקד הכיתה מהלוויה בבאר שבע, לאחריה עצרו לזמן קצר בתחנת הדלק בצומת. אז הגיעו הצעירים הבדואים ותקפו אותם ובין הצדדים התפתחה תגרה אלימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully